Witte rook uitlaat na 5 minuten stationair draaien

Gestart door tiki, 09-10-2007 20:52:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tiki

Ik heb recent een 850 T5R automaat gekocht en heb de volgende problemen:
1. Na 5 minuten stationair draaien komt er wat witte rook uit de uitlaat. Als ik gas geef komen er enorme witte rookwolken uit. Dit ruikt zoet, dus koelvloeistof? Pas na 5-10 minuten rijden zijn de witte rookwolken verdwenen.
2. Bij stilstand voor een stoplicht, begint het in het interieur naar uitlaatgassen te ruiken.
Wie weet er wat het probleem is.

mehn

Grote kans dat het de turbo is, die wordt gekoeld door de koelvloeistof.

Ik heb het ook gehad, vooral met koude motor had ik er last van. Als ik de koude motor stationair liet draaien had ik witte rook en blauwe rook. Blauwe rook als de auto moest trekken, witte rook bij gas los.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BenC70ES

Witte rook is toch volstrekt normaal als het wat kouder wordt...   of ga je ook naar de dokter als je je eigen adem kan zien als het kouder wordt?  ;)





als het zwarte rook is moet je onmiddelijk naar het ziekenhuis!  :evil:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

tiki

Met witte rook bedoel ik geen condens maar echt heel erg veel rook. Ik ben maar gaan rijden want ik zag mijn huis niet meer staan!

mehn

Citaat van: BenC70ES op 09-10-2007 21:14:25
Witte rook is toch volstrekt normaal als het wat kouder wordt... 

Niet als die rook vettig is en zoet ruikt :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

T lijkt me iig zaak om even je koelvloeistofniveau heel goed in de gaten te houden de komende dagen
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Achterdocht richting koppakking.

Just to be sure kan je misschien checken op de volgende manier:
Bij mijn oude Mondeo, was het makkelijk om te kijken of de koppakking naar de kl*te is.

Vul de radiator bijna tot de nok met water tot je het water ziet. Laat een ander gedoseerd gas geven en kijk of je het water ziet bubbelen, zo ja lekke pakking.

Aangezien het hier om een ander merk auto gaat kan de procedure afwijken.

Misschien dat een van de medeforummers hier zijn/haar mening over kan geven.

Jeroentjuh

Citaat van: pwassink op 09-10-2007 21:19:30
T lijkt me iig zaak om even je koelvloeistofniveau heel goed in de gaten te houden de komende dagen

Die zal wel zakken want die witte zoet ruikende rook is koelvloeistof, ik denk je turbo......

Snellebaksteen

Citaat van: razorx op 09-10-2007 21:31:19
Achterdocht richting koppakking.


Vul de radiator bijna tot de nok met water tot je het water ziet. Laat een ander gedoseerd gas geven en kijk of je het water ziet bubbelen, zo ja lekke pakking.

Aangezien het hier om een ander merk auto gaat kan de procedure afwijken.

Misschien dat een van de medeforummers hier zijn/haar mening over kan geven.

Dat verhaal gaat niet op bij een 850. Vullen doe je in het drukvat. Je kunt wel gemakkelijk de kleur van je water in de gaten houden. Als het helemaal donkerbruin en olie achtig wordt weet je genoeg.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

)()()sT

Even "los" van mogelijke koppakking-perikelen:
Als de kat. warm is ruikt de uitlaat toch altijd wat zoetig? En wit pluimen doen de 850's in dit koelere en vochtige weer toch altijd?

Maar evengoed succes ermee....

Eugene

Citaat van: )()()sT op 09-10-2007 22:40:32
Even "los" van mogelijke koppakking-perikelen:
Als de kat. warm is ruikt de uitlaat toch altijd wat zoetig? En wit pluimen doen de 850's in dit koelere en vochtige weer toch altijd?

KV die verbrand is, heeft een hele specifieke (duidelijk aanwezige) zoete geur.

Citaat van: Jeroentjuh op 09-10-2007 21:37:33
Citaat van: pwassink op 09-10-2007 21:19:30
T lijkt me iig zaak om even je koelvloeistofniveau heel goed in de gaten te houden de komende dagen

Die zal wel zakken want die witte zoet ruikende rook is koelvloeistof, ik denk je turbo......

mee eens

If it's not blown, it sucks...

volvo Paul

zal het turboke wel zijn ,das niet zo best :(

Adri

Ik heb al een tijdje hetzelfde. De geur komt gewoon van de kat inderdaad. De rook is verbrande olie. Naar mate het oliepeil zakt (verbruik) wordt het roken minder volgens mij. Zal er vandaag of morgen weer eens een litertje ingooien om te kijken of de rookontwikkeling weer heviger wordt (is op moment eigenlijk minimaal).

Heb hier ook al eens eerder gelezen van iemand waarbij na op peil brengen van de olie eerst een x hoeveelheid met de nodige rookontwikkeling verbrand werd totdat een bepaald peil bereikt was. Ben eigenlijk wel benieuwd waardoor die komt.

Mijn turbo presteert nog goed dus verder niets wat wijst op problemen in die richting.

Adri

elmarconi

Citaat van: razorx op 09-10-2007 21:31:19
Vul de radiator bijna tot de nok met water tot je het water ziet.

Water? Koelvloeistof bedoel je zeker?
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 10-10-2007 14:13:20
Citaat van: razorx op 09-10-2007 21:31:19
Vul de radiator bijna tot de nok met water tot je het water ziet.

Water? Koelvloeistof bedoel je zeker?
Plain water.

Normaal bestaat koelvloeistof uit 50% water en 50% antivries.
Voor dit experiment (betrof Mondeo overigens) is dit zonde.

Daarna kan je het water er weer uit halen om bij te vollen met de normale samenstelling.