spoorzoeken....

Gestart door reneetje, 24-12-2007 22:12:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reneetje

Wat kun je het beste doen aan het spoorzoeken , en daar bedoel ik mee het twijfelachtige zoeken bij rijbaan verandering .

Vooral bij lage snelheden voel je het gewoon in je stuur, en met pittig optrekken heeft ie de neiging om van 2 banen gebruik te maken ::)

Banden zijn goed van profiel en zijn Bridgestone protenza's.

Auto rijdt verder super (op de remmen na dan), maar dit weggedrag moet anders.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Marc O.

Laat eens naar je draagarmen kijken, waarschijnlijk zit daar (teveel) speling op.
...The Nile isn't just a river in Africa...

reneetje

Citaat van: Marc O. op 24-12-2007 22:13:35
Laat eens naar je draagarmen kijken, waarschijnlijk zit daar (teveel) speling op.

Is dit een APK punt?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Marc O.

Citaat van: reneetje op 24-12-2007 22:15:08
Citaat van: Marc O. op 24-12-2007 22:13:35
Laat eens naar je draagarmen kijken, waarschijnlijk zit daar (teveel) speling op.

Is dit een APK punt?

Als je inderdaad twee rijbanen nodig hebt bij pittig gasgeven dan lijkt me dat je zélf die dingen graag wil vervangen. Zonder gekheid: ik weet niet of het afkeur is, maar kan me voorstellen dat dat idd wel het geval is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

de schokdempers en uitlijning hebben ook effect op spoorzoeken.

reneetje

Citaat van: Marc O. op 24-12-2007 22:18:59
Citaat van: reneetje op 24-12-2007 22:15:08
Citaat van: Marc O. op 24-12-2007 22:13:35
Laat eens naar je draagarmen kijken, waarschijnlijk zit daar (teveel) speling op.

Is dit een APK punt?

Als je inderdaad twee rijbanen nodig hebt bij pittig gasgeven dan lijkt me dat je zélf die dingen graag wil vervangen. Zonder gekheid: ik weet niet of het afkeur is, maar kan me voorstellen dat dat idd wel het geval is.

Verander doe ik het toch wel, maar vroeg het omdat de wagen net gekeurd is, vandaar.

Ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om hem op de brug te zettten en e.e.a. te controleren, maar kan me zo voorstellen dat dit euvel meerdere mensen treft.

Als iemand soort gelijke klachten had en op die manier de oplossing weet, dan weet ik in welke richting ik moet denken/zoeken. :eusa_angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Draagarmen op nummer 1 idd. Vooral als je er meer last hebt met bredere banden.

Wat ook nog zou kunnen (naast het genoemde) is de veerschotelrubber. Als deze helemaal 'door' is dan danst de schokdemper ook maar wat op en neer..


Gr ;)

reneetje

We hebben het gewonnen ;D

Wagen laten uitlijnen, alle 4 de pootjes stonden verkeerd, en  de Pridgestone Protenza's maar vervangen want is en blijft toch een erg stugge band(stugge wang) en ze waren waarschijnlijk door het lange stilstaan van de wagen niet meer mooi rond, met koude banden het" hobbel de bobbel" effect.

Achter zaten nog 95% nieuwe Gislaved 215/45R17 en deze zelfde banden nu ook nieuw op de vooras, met als`resultaat een heel ander gedrag van de wagen  :D

Niet meer zoeken of dansen bij spoorvorming en nu met een gerust hart voluit weg kennen bleren zonder dat ik 2 banen nodig heb.

Draagarmen zeer zorgvuldig bekeken (met stootijzer er tussen 8)) maar zowel links-rechts of onder - boven geen speling te ontdekken 8), kortom eind goed al goed. :eusa_angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)