Olielekkage kleppendeksel

Gestart door Cableguy, 18-02-2008 13:11:54

Vorige topic - Volgende topic

Cableguy

De laatste dagen merkte ik dat er wat rook onder mn motorkap vandaan kwam; ff gauw een blik geworpen, en hij was wat nat (olie) op het heatshield van de uitlaat manifold.
Vanochtend even wat beter gekeken met een spiegeltje, en het lijkt van/uit een van de bouten v/h kleppendeksel te komen.

Kan dat kloppen ? Loopt de schroefdraad door tot in het klepdistributie gedeelte ? Dus dat de olie omhoog kan kruipen via de draad.
Zo ja, dan haal ik 'm er ff af komende week en vervang de pakking + de bouten sealen.

:)

)()()sT

Haal dat deksel er eens af, grote kans dat het eronder vol met olie ligt.
Kan ook (simpelweg) komen doordat het rubber van de vuldop poreus is.

;)

Cableguy

Ik bedoel nu niet het plastic dekseltje, maar echt het alu kleppendeksel :)

Rubber van de vuldop kan wel even de moeite zijn om na te kijken ;)

dennis850estate

Weet je zeker dat je het kleppendeksel wilt verwijderen voor alleen maar een olielekkage aan een boutje? Je distributie moet los, je nokkenassen komen los, alle 4 de nokkenas keerringen komen los. Je schiet je doel denk ik een beetje voorbij. Oplossing is boutje verwijderen, alles goed ontvetten, vloeibare pakking aan bout en weg lekkage. Mocht hij dan toch nog lekken is het vroeg genoeg om verder te zoeken

Cableguy

Ah, ik wist niet dat het deksel ook daadwerkelijk de stokken op z'n plaats hield. Heb er nog geen tijd voor gehad me er heel erg in te verdiepen.

Dan wordt 't inderdaad even de boosdoener opnieuw in de sealer zetten. Maar ik doe dan graag alles even goed, vandaar het wellicht wat rigoureuze plan :)

De 850 moet vaak na werktijd in 't donker behandeld worden, de klassiekers staan verlicht in de schuur ;)

EdWip

Citeer
Citaat van: Cableguy op 19-02-2008 14:22:52

De 850 moet vaak na werktijd in 't donker behandeld worden, de klassiekers staan verlicht in de schuur ;)

Is een bekend 'probleem'  ;D