Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

razorx

Citaat van: jeroen74 op 08-03-2013 20:31:32
Je gaat geen onderdruk weergeven?

Ik heb even de vrijheid genomen de maten te meten voor je voor de ruimte die je hebt voor een display:

140 x 22 mm (ruimte tussen tempwaarschuwing en knopjes voor het klokje)

ruimte voor de karakters: 120 x 14 mm

Afstand bovenste rand tot gat:6mm
Dank je wel!
Ik moet nog even een temp meter unit of bc scoren die in een wagen uit 1998 past. Volvo kennende zal er wel weer wat in de bedrading veranderd zijn. Kan ik die gebruiken voor het eerste exemplaar. De onderdruk vind ik niet zo interessant vandaar dat ik hem niet weergeef. Al is er nog ruimte genoeg.

jeroen74

BC is geen aparte unit bij de classics!

razorx

Citaat van: jeroen74 op 08-03-2013 20:40:42
BC is geen aparte unit bij de classics!
Dat wist ik niet. Ik had één van je eerdere posts ook niet goed genoeg gelezen. Sorry.

Dat veranderd de zaak wel voor de 70 classics. Voor mij maakt het niet uit. Maar niet iedereen kan of wil zijn tellerunit aanpassen. Ik laat het even bezinken. Ik wil er zo graag een universele unit van maken die makkelijk in te bouwen is.

jeroen74

#3333
Ik ben net even bezig met wat mockups... ik heb een ruime collectie displays ;) hold on ;D

jeroen74

Fototijd :)

Dit is met een Futaba 12 digits 14 segments display, eurootje of 12 bij RS:


LED dotmatrix displays, bijzonder duur:



Passen wel precies, geeft 20 karakters.

Ander type LED display, nu in werking, rood, zijn ook in groen verkrijgbaar, wat beter past dunkt me:


De ruimte waar het in moet:


Afdruk van de turbodruk meter voorbereiding waar ik het over had:


Andere kant:


Piefjes op foliedrager:


Overzicht van het PCB, BC is geintegreerd:

razorx

En weer bedankt Jeroen, maakt het weer wat makkelijker om te piekeren.  :eusa_clap:

jeroen74

You're welcome ;D

Uiteraard moet er een contrast filtertje voor die displays, maar ik had niet even iets liggen in die maat ;D

KIM

Omdat het verlijmen van de LPG injectorhouders op kamertemperatuur moet gebeuren had ik Yits aangeboden om ze in "Garage KIM" te verlijmen omdat ik een heel fijn kacheltje in de garage heb staan.
Omdat mijn injectoren ook los zitten, konden we dan gelijk bij mijn auto de injectoren ook verlijmen; zo'n tube lijm bevat meer dan genoeg lijm voor twee auto's. Helaas was de afspraak gemaakt voordat ik mijn been brak, dus kon ik nu mijn eigen auto niet onderhanden nemen.

De TT op de brug in "Garage KIM":



De houders goed schoonmaken:



Dan de lijm er op met behulp van een lijmpistool:



De lijm is een tweecomponentenlijm. De vermenging vindt plaats in een speciaal gevormd mondstuk:



Vervolgens warmföhnen om de lijm dun te maken; hierdoor zal op basis van capillaire werking de lijm tussen de houder en het spruitstuk lopen:



Dit is dan het (nog natte) eindresultaat:




Als ik weer goed ter been ben, zullen we proberen of het ook op een rode R werkt Yits. Het was in ieder geval weer even gezellig je gesproken te hebben.

razorx

Dank je voor het plaatsen van de foto's en het verhaaltje Kornelis.
Ik vond het een geslaagde en gezellige dag. Leuk die horde Volvo's voor de deur.

Ludo

Goed gedaan jongens.
Leuk lijmpistool trouwens.  ;D

elianmars

Citaat van: Ludo op 09-03-2013 16:12:12
Goed gedaan jongens.
Leuk lijmpistool trouwens.  ;D

Het lijkt wel een kitspuit  :eusa_think:  ;D

razorx

De spulletjes kan je bestellen bij xtrack.nl

Loctite 9466 50mL, goed voor 5 roffels
Je krijgt er één spuitmondje bij, die kan je na gebruik weggooien. Die krengen zijn duur.

Om de lijm te verspuiten met een gewoon kitpistool heb je de Loctite adapter nodig.  Ik heb de 1:1 variant gekocht artikel 97956.
Die past na wat dremelwerk. Misschien verkopen ze ook een exemplaar dat wel in één keer pas. De gebruikte lijm wordt namelijk niet 1:1 vermengd, de éne tube is wat dunner.

De lijm is redelijk dun, wat het werken prettig maakt. Zorg er wel voor dat je wat ruimte vrij maakt. Even de kap boven de stat. regelaar er af en zo.
Op die manier kan je de lijm in een vloeiende beweging aanbrengen.

reneetje

Kan het niet goed zien , maar het systeem (van de lijmsoort) lijkt veel op de chemische spuitankers die wij in het werk ook gebruiken.



Hiervan kun je de spuitmondjes gewoon los bestellen , en kosten een drol. Nogmaals , ik kan zo niet zien of het past , maar het lijkt er verdacht veel op.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

S. Brouwer

#3343
Yits,

Jij bent al langer bezig met de Vialle materie.
Onderstaande afbeelding is een print-screen van mijn installatie.

Volgens mij klopt het niet dat er 1 lpg injector openstaat terwijl de motor op benzine loopt.

Ik heb ook last van stotteren bij het vragen van vermogen.

Wat is jouw 1e indruk als je deze afbeeldingen ziet?
Eventueel kan ik andere afdrukken maken.




Type installatie. Vorige zomer ingebouwd bij Mesman

razorx

@S. Brouwer: Ik kan hier geen conclusie of vermoeden aan verbinden. Behalve dat ik de screenshor merkwaardig vind.
Ik zou met de roffel naar een specialist gaan die dagelijks naar LPi installaties kijkt.