Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

schuurpapiertje ofzo doet t ook goed, je zal beide vlakken toch clinisch schoon moeten maken voor je de boel weer terug monteert.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Citaat van: arjenT5R op 05-11-2017 15:58:22
schuurpapiertje ofzo doet t ook goed, je zal beide vlakken toch clinisch schoon moeten maken voor je de boel weer terug monteert.
Ik wilde hiervoor net naar de Gamma gaan. Om zeker te zijn. Dank.

KIM

Ik doe het altijd met zo'n 3M schuurmatje. Top spul!

arjenT5R

Ja scotch brite doet t goed, maar gewoon goedkoop schuurpapier met een druppie olie er aan ook.
Daarna afspuiter met remmenreiniger.

Lekker beunen ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

#9469
Om de grove stukjes koppakkingrest te verwijderen probeerde ik eerst Saskia's tandenborstel met wat oude motorolie.
Ging toch minder.  Wat keukenpapier en olie deden wonderen.

Vanavond maar heel licht schoonschuren op een glasplaat met wat waterproof.

Vulk


arjenT5R

Og niet te bang hoor je schuurt echt niet ineens een mm materiaal weg met t handje ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MrCain

Oppervlak kop en blok mag best beetje grof geschuurd zijn hoor => daar "bijt" hij lekker mee in de pakking  ;)

Deze keer gewoon een originele pakking die er tussen hoord gebruiken?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

StefanCJ

Citaat van: Vulk op 05-11-2017 17:21:12
Wat vond Saskia daarvan?

Wat niet weet, wat niet deert. Even schoonspoelen onder de kraan en niks aan het handje hoor  ;D.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

big ben

Citaat van: StefanCJ op 05-11-2017 18:21:15
Citaat van: Vulk op 05-11-2017 17:21:12
Wat vond Saskia daarvan?

Wat niet weet, wat niet deert. Even schoonspoelen onder de kraan en niks aan het handje hoor  ;D.

Een aloud gezegde in Twente is : "Vaak buj te bange"  :eusa_whistle:

razorx

Haha. Mooi gezegde. Ik moet dan altijd aan Ulkeman denken. ;D
Vanavond of morgen de koppakking, kopbouten, uitlaatspruitstuk draadeinden, uitlaat en inlaatpakking en kleppendeksel pakking bij de dealer bestellen.

arjenT5R

Citaat van: StefanCJ op 05-11-2017 18:21:15
Citaat van: Vulk op 05-11-2017 17:21:12
Wat vond Saskia daarvan?

Wat niet weet, wat niet deert. Even schoonspoelen onder de kraan en niks aan het handje hoor  ;D.
Citaat van: MrCain op 05-11-2017 17:39:39
Oppervlak kop en blok mag best beetje grof geschuurd zijn hoor => daar "bijt" hij lekker mee in de pakking  ;)

Deze keer gewoon een originele pakking die er tussen hoord gebruiken?

Sinds wanneer hoord een pakking? ;D

Ik heb er wel eens een horen meimelen dat de kop die gevlakt was te ruw was... Even denken...

Naja zo doe ik t dus ook ;D met een schuurpapiertje verknal je de kop niet zomaar...

Succes!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

En anders gewoon twee koppakkingen er tussen, veel goed is beter.... Toch ?

razorx

#9479
Cilinderkop schoonmaken

Goedenavond!

Even op het voorgaande inhakend: Te glad schuren is niet goed en te grof ook niet. ;) Kan ik ook niets aan doen.

Nadat ik Het opzetborsteltje van Saskia vervangen had mocht ik verder met mijn leven en de cilinderkop.

Ik spoot een groot stuk spiegelglas in met lijmspray en plakte daar twee grote vellen schuurpapier korrel 600 op.


Een flinke plens water er over, de kop daar weer op en draaien maar zonder naar beneden te duwen.


Zo een groot schuuroppervlak heeft als voordeel dat je direct ziet of de kop vlak en schoon is en of je "klaar" bent.
Het begint wat te worden.



Morgen nog maar eens kijken.