Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

KIM

Lekker de tijd (kunnen) nemen is heel belangrijk bij het therapeutische sleutelen.
Kalm aan dan breekt het lijntje niet.

razorx


Taranis

Citaat van: razorx op 17-11-2017 19:52:09
Citaat van: Piet op 17-11-2017 19:32:49
Een kop er op gezet en een kop (van Fred) er af getrokken?
Ik heb hem een paar keer gezegd dat ik hem niet begreep. Toen hij boos wegging heb ik hem een duimpje omhoog gegeven met een vriendelijke lach.
Duimpje omhoog werkt ook heerlijk als antwoord op een middelvinger. ;D



Werkt in het verkeer ook uitstekend als je een middelvinger krijgt (niet dat mij met mijn voorbeeldige rijstijl dat ooit gebeurt): lachen en zwaaien ;D

Citaat van: )()()sT op 17-11-2017 16:22:27
Respect voor je geklus!

+ 1
Ik hoop echt dat de koppakking het probleem is en je nu eindelijk weer eens kunt genieten van de auto.

razorx

Citaat van: Taranis op 17-11-2017 22:09:02
Citaat van: razorx op 17-11-2017 19:52:09
Citaat van: Piet op 17-11-2017 19:32:49
Een kop er op gezet en een kop (van Fred) er af getrokken?
Ik heb hem een paar keer gezegd dat ik hem niet begreep. Toen hij boos wegging heb ik hem een duimpje omhoog gegeven met een vriendelijke lach.
Duimpje omhoog werkt ook heerlijk als antwoord op een middelvinger. ;D

https://c2.staticflickr.com/6/5483/12745199755_30ba076350_b.jpg

Werkt in het verkeer ook uitstekend als je een middelvinger krijgt (niet dat mij met mijn voorbeeldige rijstijl dat ooit gebeurt): lachen en zwaaien ;D

Citaat van: )()()sT op 17-11-2017 16:22:27
Respect voor je geklus!

+ 1
Ik hoop echt dat de koppakking het probleem is en je nu eindelijk weer eens kunt genieten van de auto.
Ik weet het wel zeker. Maar dank je. Alles heeft een verklaarbare reden. Komt goed!

UserID6342

Je hebt 'm bijna al weer dicht zitten kerel  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

V70geRwin

Citaat van: classicT5 op 17-11-2017 21:01:45
Ik vind sleutelen heel therapeutisch, je bent lekker bezig en denkt niet aan andere dingen. Moet alleen nog leren om dan ook mijn telefoon op stil te zetten :)

Helemaal mee eens, en geeft ook nog voldoening ook.
Lekker bezig Yits  :eusa_clap:

razorx

#9606
Kleppendeksel monteren

Goedemiddag!

Ik stop wat eerder met sleutelen. Het wordt me te koud en ik heb geen zin meer.
Vandaag heb ik het kleppendeksel teruggeplaatst. dat is een secuur klusje.

De klepstoters lagen genummerd te wachten met een drupje olie in hun binnenste.


Voor het gemak voorzag ik de wand van de ruimte waar ze in moeten ook van een filmpje olie.


De bougiegatrubbers zijn tegenwoordig pakkingrood.


Toen werd het tijd de pakking aan te brengen. Ik maakte me hier wat nerveus over. Ik wist niet hoe snel dat spul zou drogen. Geen zorgen. Dat spul droogt pas als het ingesloten zit tussen de kop en het deksel. Een beetje is al meer dan zat. Pas op dat je de dunne oliekanaaltjes niet vult.


Nu mag je met een lakrollertje aan de gang.

Plaats de nokkenassen op je juiste wijze terug. Als je van te voren markeringen aan hebt gebracht met een witte lakstift is dat helemaal mooi. Breng de blokkeertools voor en achter aan.


Je ziet hoe dun de laag is. Van mij zou het achteraf nog een heel klein pietsie dunner mogen.



Nu komt het plaatsen van het kleppendeksel. Die aanspan dingesen uit China zijn 100% waardeloos. In het gunstigste geval beschadig je de schroefdraad van de bougiegaten.  Het is heel belangrijk dat je het kleppendeksel kaarsrecht laat zakken. Zachtjes op de hoeken tikken met een rubber hamer kan helpen. Zodra je maar een beetje weerstand voelt ben je te hard gegaan en moet je weer wat lossen.


En nogmaals geen zorgen: Al doe je hier een uur over, die pakking wordt niet hard.
Met een doffe klap verdwenen de aanspanners in de kliko. Wat een rommel.


De boutjes, alle 40 had ik inmiddels van binnen naar buiten aangedraaid. Ik raad je aan dat proces nog een keer te herhalen als je ze allemaal gehad hebt.

Sfeerplaatje:



Aan de buitenste kanten van de keerring houders kan je zien dat het pas en sluitend is.

Het begint hier aardig druilerig weer te worden dus ik ben blij binnen te zitten.

Groet,
Yits.

Hans Duiven

Ik doe het je niet na Yits
Leuk verslag  :eusa_clap:

Piet

#9608
Ik snap die blokkeertool niet zo goed (letterlijk :) )
De blokkeertool aan de achterzijde moet er voor zorgen dat de nokken goed gepositioneerd staan.
Bij deze tool kunnen ze echter in elke willekeurige positie staan lijkt het...
Wat zie ik over het hoofd ?

edit:
Of zitten die ronde  poten op het dwarsijzer gelast en zijn het lange bouten dor en door om het tool in de nokkenassen vast te bouten?

V70geRwin

Mooi verslag weer Yits, hebben wij er ook nog wat aan  ;D

Detail vraag, smeer je de pakking altijd op de kop of kan dit ook op het blok (lijkt mij handiger of mis ik iets)?

razorx

#9610
@Hans: Dank je. Dit vond ik wat lastiger dan het plaatsen van de kop.

@Piet: De JackVTool heeft aan de verschuifbare kant een "balkje" aan de nokkenaskant en eentje die in de schuifsleuf valt.

@Gerwin: de kop zelf heeft uitstekende paspennen. Het kleppendeksel is vlak. Voor de roller is die laatste wat makkelijker.

Piet

Citaat van: razorx op 18-11-2017 15:00:32
@Hans: Dank je. Dit vond ik wat lastiger dan het plaatsen van de kop.

@Piet: De jacktool heeft aan de verschuifbare kant een "balkje" aan de nokkenaskant en eentje die in de schuifsleuf valt.

@Gerwin: de kop zelf heeft uitstekende paspennen. Het kleppendeksel is vlak. Voor de roller is die laatste wat makkelijker.

Aha, dus de ronde poten kunnen niet draaien tov het dwarsijzer ?

mario850

Mooi verslag ,

Liggen de nokkenassen droog in de lager kappen? Dus zonder olie film.

Met niet gelijk afbouwen en vloeibare pakking..
Heb ik geen goede ervaring mee..
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter!
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

razorx

Yep. De achterste is gelast en de voorste heeft een nokje.

razorx

#9614
Citaat van: mario850 op 18-11-2017 15:07:08
Mooi verslag ,

Liggen de nokkenassen droog in de lager kappen? Dus zonder olie film.

Met niet gelijk afbouwen en vloeibare pakking..
Heb ik geen goede ervaring mee..
Ik heb gezorgd voor een dun olie filmpje. ;)
De originele pakking geeft je best veel tijd.
Al zou ik die tijd niet maximaal willen uitnutten.