raambediening auto up/down

Gestart door haasje, 22-07-2008 12:19:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haasje

zoals belooft:

Om je electrische ramen automatisch dicht te doen moet je het volgende doen:

- Zorg voor extra raambedieningsrelais (zelfde als die er nu inzit voor auto down)
- sluit de pinnen 3 en 5 aan bij het andere op dezelfde pinnen
- knip de blauw/groene draad door (dit is de omhoog draad van de bediening).
- sluit de schakelaarkant van de blauw/groene draad aan op pin 1
- sluit de motorkant van de blauw/groene draad aan op pin 2



ps alle genoemde kleuren gelden voor mijn auto (850 my '95)



Mods edit: plaatje klikbaar gemaakt

UserID6342

Die van mij is een GLT uit 92, die heeft nog geen autodown, of althans het werkt niet :(  Maar wel bedankt voor de uitleg alvast, maar ik vrees dat ik het nu niet aan de gang krijg...

Jeff

Probeer het gewoon Dirk, anders moet ik het weer uit proberen haha ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

Volgens mij moet het ook werken voor de oudere types, weet alleen de kleurcodes niet van de bedrading.
Als er iemand een electrisch schema heeft van de raambediening kan ik wel even kijken

UserID6342

#4
Citaat van: Jeff op 22-07-2008 14:26:43
Probeer het gewoon Dirk, anders moet ik het weer uit proberen haha ;)

Jij mag het eerst proberen hoor Jeff, ik hoor dan wel of het gelukt is  ;D hahahahha

Jeff

Citaat van: Dirk342 op 23-07-2008 00:04:31
Citaat van: Jeff op 22-07-2008 14:26:43
Probeer het gewoon Dirk, anders moet ik het weer uit proberen haha ;)

Jij mag het eerst proberen hoor Jeff, ik hoor dan wel of het gelukt is :) hahahahha

Oke ga het binnennkort wel even testen als het schema, er is... voor de oudere types...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

Heb schema gevonden wat van de fase 1 modellen zou moeten zijn. Kleuren zijn hetzelfde, alleen waar de draad geel is (en na de schakelaar groen wordt) is hij groen. voor de autodown functie dus :

- sluit pin 3 aan op de blauwe draad
- sluit pin 5 aan op de zwarte draad
- knip de groene draad door (dit is de omlaag draad van de bediening).
- sluit de schakelaarkant van de groene draad aan op pin 1
- sluit de motorkant van de groene draad aan op pin 2

En de autoup:

- sluit pin 3 aan op de blauwe draad
- sluit pin 5 aan op de zwarte draad
- knip de blauw/groene draad door (dit is de omlaag draad van de bediening).
- sluit de schakelaarkant van de blauw/groene draad aan op pin 1
- sluit de motorkant van de blauw/groene draad aan op pin 2

UserID6342

Dus dan heb je 2 van die relais nodig of zie ik dat nu verkeerd.  In modeljaar '96 zo als die van jou zit al een autodown relais, in die modellen van ons (alter1) zit dus geen autodownrelais ingefrunnikt origineel.

mehn

Citaat van: Dirk342 op 23-07-2008 08:12:47
Dus dan heb je 2 van die relais nodig of zie ik dat nu verkeerd.  In modeljaar '96 zo als die van jou zit al een autodown relais, in die modellen van ons (alter1) zit dus geen autodownrelais ingefrunnikt origineel.

Staat er "AUTO" op het knopje van het linker voorraam?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

Je hebt een relais nodig voor iedere beweging die je automatisch wil laten gaan (zoek er zelf ook nog 2, kan ik bijrijderskant ook doen  :eusa_whistle:)

UserID6342

Citaat van: mehn op 23-07-2008 09:44:52
Citaat van: Dirk342 op 23-07-2008 08:12:47
Dus dan heb je 2 van die relais nodig of zie ik dat nu verkeerd.  In modeljaar '96 zo als die van jou zit al een autodown relais, in die modellen van ons (alter1) zit dus geen autodownrelais ingefrunnikt origineel.

Staat er "AUTO" op het knopje van het linker voorraam?

Nope, vandaar dus ook mijn vraag hoe het schemaatje er dan uit gaat zien  en of je 2 relais nodig hebt

haasje

schema is exact hetzelfde als die in de eerste post staat, alleen moet je de letters yel vervangen door grn

Jeff

Ik heb links de knop auto rechts niet... maar ik wil op alle ramen, dus ook achter als ik het knopje in druk helemaal dat die naar beneden gaat en als ik dan weer druk dat die dan stopt is dit mogelijk of niet? :eusa_whistle:

En moet ik dan ook meteen iets veranderen zodat als ik hem op slot zet dat mijn ramen automatische omhoog gaan of werkt dit automatische met elk type alarm of centrale vergrendeling...  :eusa_whistle:

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

#13
de 850 (fase 2) heeft alleen een autodown functie op het linker voorraam, voor elk ander bedienoptie die je automatisch wil laten gaan moet je een extra relais hebben, dus als je voor en achter zowel auto-up als auto-down wil hebben moet je in totaal 8 relais hebben

aansluiten extra relais:
- de blauwe draad gaat altijd op pin 3
- de zwarte draad gaat altijd op pin 5
- de draad die van schakelaar afkomt gaat altijd op pin 1 van het relais
- de draad die naar de motor gaat altijd op pin 2 van het relais
kleurcodes van alle ramen/functie

lv omhoog = blauw/groen
lv omlaag = groen (indien auto-down vanaf fabriek: deel naar relais geel, na relais groen)
rv omhoog = blauw/wit
rv omlaag = wit
la omhoog = groen/grijs
la omlaag = rood/zwart
ra omhoog = groen/wit
ra omlaag = groen/geel

de kleuren voor de fase 1 modellen zouden hetzelfde moeten zijn.

de schakeling met auto-up met vergrendelen van de deuren (evt via afstandsbediening) zou volgens mij wel mogelijk moeten zijn. Zal proberen of ik van de week tijd heb om dit uit te zoeken/proberen)

Jeff

Oke leuke update, gaan we proberen binnenkort :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)