Koude start na LPi inbouw?

Gestart door thuur, 15-10-2008 20:44:14

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ik heb vanmorgen ook ff in de toeren doorgeblazen op benzine  :evil:
Maar... wat heb jij gefatsoeneerd, en had jij ook een start als op het filmpie?

Vulk

De mijne start al sinds ik hem hem net zo als die van Joost, buiten dat hij netjes 900rpm stationair draait. Als ik hem na een rit even laat nadraaien op benzine en dan later met koude motor terug start, slaat hij direct aan.

Mijn garagist vertelde me dat dat komt omdat gas heel vlug verdampt als uw wagen een tijdje stilstaat waardoor er niet direct brandstof in de cilinders is. Of het klopt of niet weet ik niet.

thuur

Citaat van: )()()sT op 25-10-2008 14:54:15
Loopt de V70 ook met de oranje injectoren die oorspronkelijk op het ruilblok (854R '96) zaten?

Ja hoor, gaat prima. Alleen niet volgas naar Italie rijden ;D

Gr ;)

Eugene

Citaat van: thuur op 25-10-2008 17:27:44
Citaat van: )()()sT op 25-10-2008 14:54:15
Loopt de V70 ook met de oranje injectoren die oorspronkelijk op het ruilblok (854R '96) zaten?

Ja hoor, gaat prima. Alleen niet volgas naar Italie rijden ;D

Gr ;)

Ff wisselen? ;D

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Citaat van: Vulk op 25-10-2008 16:32:58
De mijne start al sinds ik hem hem net zo als die van Joost, buiten dat hij netjes 900rpm stationair draait. Als ik hem na een rit even laat nadraaien op benzine en dan later met koude motor terug start, slaat hij direct aan.

Mijn garagist vertelde me dat dat komt omdat gas heel vlug verdampt als uw wagen een tijdje stilstaat waardoor er niet direct brandstof in de cilinders is. Of het klopt of niet weet ik niet.

Ik had laatst een pb van een mede-forummer die dat ook had/deed. Gisteravond ben ik eens geheel op benzine naar huis gereden en ga straks eens even kijken hoe ie start. Zou wel vreemd zijn als je met een LPi-installatie verplicht op benzine uit moet draaien  :eusa_snooty:

@ Ludo: bedankt voor het pb; ook dat zal ik straks eens proberen :)

@ Eugène: doen we eens komende week, samen met die ECU  ;D

S. Brouwer

Ik heb er met lpi en koude start geen last van. En ik rij nooit het laatste stukje op benz.

Een enkele keer dat ik zo moet starten komt omdat ik dan de auto een paar mtr verzet heb. Maar zelfs dan komt het niet vaak voor.

Dus niet elke auto met lpi moet nadraaien op benz.

)()()sT

Ben ik met je eens... lijkt me, zoals ik al zei, nogal vreemd als dat "erbij hoort"  :eusa_wall:

pwassink

Citaat van: S. Brouwer op 26-10-2008 10:26:43
Ik heb er met lpi en koude start geen last van. En ik rij nooit het laatste stukje op benz.

Een enkele keer dat ik zo moet starten komt omdat ik dan de auto een paar mtr verzet heb. Maar zelfs dan komt het niet vaak voor.

Dus niet elke auto met lpi moet nadraaien op benz.

K vind het ook een raar verhaal, hij start met Vialle LPI immers altijd op benzine,
als er dan nog gas aanwezig is zou dat toch alleen maar leiden tot gepruttel ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

Heb vroeger iets soortgelijks gehad met mijn 850 (op LPi). Na vervanging van een injector (volgens mij LPi injector, maar weet dat niet 100% zeker meer, kan dus ook benzine injector zijn geweest) is dit niet meer teruggekomen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

pwassink

Citaat van: Marc O. op 26-10-2008 10:31:33
Heb vroeger iets soortgelijks gehad met mijn 850 (op LPi). Na vervanging van een injector (volgens mij LPi injector, maar weet dat niet 100% zeker meer, kan dus ook benzine injector zijn geweest) is dit niet meer teruggekomen.

Als je start op benzine, zit de hoofdafsluiter van het gasregelblok toch gewoon nog dicht,
en worden de lpi injectoren niet aangestuurd dus zitten die dicht, of ben ik nu abuis ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

Citaat van: pwassink op 26-10-2008 10:33:24
Citaat van: Marc O. op 26-10-2008 10:31:33

Als je start op benzine, zit de hoofdafsluiter van het gasregelblok toch gewoon nog dicht,
en worden de lpi injectoren niet aangestuurd dus zitten die dicht, of ben ik nu abuis ?

Je hebt gelijk, maar volgens mij was het een lekkende injector (in mijn geval dan) en ik zou me kunnen voorstellen dat ook een lekkende LPG injector na enkele uren stilstand voor startproblemen kan zorgen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70geRwin

Hier ook een paar weken geleden aan de pruttel met de start op benzine, tot aan zwaar roken direct na de start icm benzine lucht uit de uitlaat, denk dat het aan de injectoren ligt. Bougies zagen er nog goed uit en de rest van kabels etc is net nieuw. Deel ook de mening van Emiel over het gebruiken van het vermogen. Zeker met chip kom je in "normaal" verkeer amper boven de 2500 toeren.

Na een stukje blazen in duitsland loopt de motor gewoon duidelijk mooier.

Rij nu een poosje met injector reiniger en het wordt langzaam weer beter. Hij start nu weer normaal en dat is bij mij aanslaan naar 1000 toeren en dan zakken naar 850, schiet niet de hoogte in naar 1500 zoals ik hier wel eens lees.

Denk dat toch goed is om het injectie systeem iets vaker te gebruiken dan alleen tijdens de start.

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 26-10-2008 10:11:22
Ik had laatst een pb van een mede-forummer die dat ook had/deed. Gisteravond ben ik eens geheel op benzine naar huis gereden en ga straks eens even kijken hoe ie start. Zou wel vreemd zijn als je met een LPi-installatie verplicht op benzine uit moet draaien  :eusa_snooty:

@ Ludo: bedankt voor het pb; ook dat zal ik straks eens proberen :)

Nou, net even het monster gestart. Zoals ik vanmorgen zei heb ik ook eens gisteravond op benzine gereden.
Voor het starten nog de tip van Ludo toegepast: niet 1, maar 2 of 3 keer de sleutel op stand II en weer 0 etc. om een paar keer brandstofdruk op te bouwen....

Sleutel om, 2 slagen van de startmotor en de motor startte zoals ik gewend was :) :eusa_think:
Net een stuk op gas geblazen en morgen/straks eens kijken of ie met Ludo's tip normaal start.
Zo ja, dan duidt dat dus op drukverlies in het benzinesysteem (pomp op zijn retour dus zoals Marco al eens zei??)

:eusa_angel:

Vulk

Mijn auto heeft dus hetzelfde probleem als die van Joost.

Gisteren heb ik 2x een lange afstand gereden (125km, en paar uur later 125km terug). Omdat de motor goed warm was als ik thuiskwam heb ik hem een minuutje laten nadraaien op benzine.

Deze morgen startte de auto als een zonnetje. Twee slagen van de startmotor en direct mooi lopen. Geen idee of het nu ligt aan het feit dat ik mijn wagen heb laten nadraaien op benzine of dat ik een lang stuk gereden heb op hogere snelheid.

)()()sT

Ik wilde eigenlijk nog even niet posten maar kan het toch niet laten ;)

Gisteravond vlak voor thuiskomt de laatste paar honderd meter op benzine gereden in afwachting op de start vanmorgen. Hij startte dus vrijwel direct (ff een halve seconde sputtertje, maar dat heb ik wel vaker).
Het gaat me erom dat hij wederom snel startte na een stukje op benzine.
Hier op kantoor heb ik hem gewoon op gas uitgezet, dadelijk ga ik kijken wat ie doet (ik verwacht dus wéér het "lange starten"  ::))