Cd-wisselaar MP3 Alpine CHA-S634

Gestart door Haenzel, 29-10-2008 12:41:40

Vorige topic - Volgende topic

Haenzel

Heeft iemand ervaring met deze wisselaar in combinatie met sc-805 Bigfront?
Ik kan bovengenoemde wisselaar inclusief  Alpine KCA-130, kabel en  VOLAL2 adapter kopen voor GBP 200,= (eur 250,=) incl verzendkosten. Is dit een redelijke prijs? :eusa_think:

innocenti

Heb dezelfde aangesloten op een SC-901. Bediening zou hetzelfde moeten zijn. Bij mij werk de combi perfect. Ik was bij elkaar €325 kwijt, dus prijs lijkt me redelijk.

Abel

Citaat van: innocenti op 29-10-2008 16:56:12
Heb dezelfde aangesloten op een SC-901. Bediening zou hetzelfde moeten zijn. Bij mij werk de combi perfect. Ik was bij elkaar €325 kwijt, dus prijs lijkt me redelijk.
Ben ook op zoek naar een goede wisselaar voor mijn SC-900. Op ebay duitsland wordt de wereld aan Alpine wisselaars aangeboden voor schappelijke prijzen, maar dan is natuurlijk de vraag of dezen goed samenwerken met de SC-900. De CHA-S634 is geschikt voor Radiosystemen met 'Ainet Wechslersteuerung' of met een speciale adapter (Adapter KCA-130B) voor systemen met een M-bus aansluiting. Wat voor aansluiting heeft de SC serie: Ainet of M-bus?

innocenti

Ik geloof M-bus. Zeker geen ai-net, je hebt echt een adapter nodig

Haenzel

Definitief M-bus. Je hebt de Alpine KCA-130 (van AInet naar M-bus), de originele CHA-S634 AInet kabel en de  VOLAL2 adapter nodig....

Abel

Citaat van: Haenzel op 31-10-2008 13:33:33
Definitief M-bus. Je hebt de Alpine KCA-130 (van AInet naar M-bus), de originele CHA-S634 AInet kabel en de  VOLAL2 adapter nodig....
Dank, daar kan ik wat mee. Heb je toevallig ook nog prijzen van deze kabel + adapter?

innocenti

Haenzel

Citaat van: Abel op 31-10-2008 20:51:24
Citaat van: Haenzel op 31-10-2008 13:33:33
Dank, daar kan ik wat mee. Heb je toevallig ook nog prijzen van deze kabel + adapter?

prijs die ik eerder noemde (eur 250,= nieuw) is een package deal uit UK, dus incl wisselaar, benodigde kabels en adapter.....In UK zijn meer internetwinkels die de kabels + adapter ook los verkopen..Heb ze in Nederland nog niet kunnen ontdekken, althans niet voor die prijzen.
Ik zie er waarschijnlijk vanaf omdat ik nu eindelijk mijn Dell Axim PDA vanaf de SC-805 kan bedienen.  :D De PDA is dus gepromoveerd tot jukebox. Daar kan geen wisselaar tegen op :eusa_dance:

Eric

Even een opgraving....

Mijn 6cd Volvo wisselaar slaat erg snel over en ben op zoek naar een alternatief.

Nu lijkt het er op dat een Alpine MP3 wisselaar als de CHA-S634 aan te sluiten is op de SC-901.
Wat zijn de aanpassingen? Welke kabel?

En is het dan zo dat de MP3 omzetting gebeurd in de Alpine wisselaar en gaat dit goed met het menu van de SC-901?

Tips welkom! Ook als er mensen zijn die een met regelmaat overslaande Volvo wisselaar wel weer werkend hebben gekregen
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

thuur

Citaat van: E.Asbroek op 08-06-2010 21:01:24
Tips welkom! Ook als er mensen zijn die een met regelmaat overslaande Volvo wisselaar wel weer werkend hebben gekregen

Staat de instelling wel goed? Dus de pinnen aan de zijkant op het hoogste punt in relatie met de stand van de speler.

Lens schoonmaken kan ook nog veel doen.

Gr 8)

Eric

Citaat van: thuur op 08-06-2010 21:09:11
Citaat van: E.Asbroek op 08-06-2010 21:01:24

Staat de instelling wel goed? Dus de pinnen aan de zijkant op het hoogste punt in relatie met de stand van de speler.

Lens schoonmaken kan ook nog veel doen.

Gr 8)

Yep, de vorige eigenaar had hem horizontaal ingebouwd. Toen heb ik idd de pinnen zo gezet dat hij geschikt is voor verticale inbouw. Hij zit ook op de originele plek en goed vast. Lens heb ik al eens schoon gemaakt met schoonmaakalcohol en wattip..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Alaindjie

Kan deze Alpine ook aangesloten worden op andere modellen ?
Is er iemand hier die weet welke CD changers aangesloten kunnen worden op de SC801 ? Heb de bedrading etc. nog in de kofferbak liggen (in een speciaal vakje links achterin) en aangezien ik momenteel slechts over de SC801 beschik wil ik hetzij de mogelijkheid via een CD changer cd's af te spelen of het hele geval (laten) uitbouwen en vervangen door een 1 din apparaat ? Werd via "Wie ben ik" bericht van mijzelf al verwezen naar de sloop voor een 1 din sleuf ipv de SC801 ??
Dank voor een reactie !

innocenti

CD aansluitingen van SC-901 zijn identiek aan de SC-805 en SC-801. Alle een kleine ronde stekker. Heb net een SC-801 tijdelijk in mn auto gehad om de 901 te repareren en de wisselaar werkte.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24515.0.html

Alaindjie

Dank voor je aanvulling ! Zou deze wisselaar nog steeds je voorkeur genieten en waar zou ik het beste kunnen kijken om zulk een wisselaar aan te schaffen inclusief de benodigde kabels ? Ben een totale leek op dit gebied :-(

Alaindjie

Iemand die weet waar je bovenstaande wisselaar kunt aanschaffen of een gelijkwaardig alternatief dat aan een SC801 te koppelen is ??