Vacuumslangen vervangen FOTO,S!!

Gestart door MarcoV, 08-02-2009 17:42:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Ik wil voor de zomervakantie alle vacuumslangen vervangen, wie kan en wil mij vertellen welke dit allemaal zijn en waar ze zitten.
Eventuele onderdeenummers zijn natuurlijk ook welkom!

MarcoV

Lampje

Hoi Marco,

Ik wil dit ook gaan doen. Heb gisteren gehoord dat 3 meter vaccuum-slang van de rol voldoende moet zijn.

Ik ga voor zwart siliconen, dat is duurzamer en niet zo opvallend.

Ben wel geïnteresseerd in de methodiek zodat je niet alles verkeerd terugmonteert.

Labelelen, fotograferen, demonteren, opmeten en dan 1 nivo dieper verder gaan?

Ben ook wel benieuwd naar een beetje gebruiksvriendelijke klemmen. Die van Volvo daar moet je flink op peuteren.

walter leever

#2
De methode die ik gebruikt is simpel;demonteren,opmeten en dan terug monteren(de nieuwe),

en zo 1 voor 1,dan zitten ze altijd goed. :eusa_whistle:

Vwb de slanklemmetjes,je moet die zonder groefjes pakken(beschadigd de leiding op den duur) ;)

Eugene


If it's not blown, it sucks...

MarcoV

Ja, maar waar lopen deze slangen dan?

MarcoV ???

Ludo

trek de motorkap eens open...

Wout309t

Citaat van: Ludo op 09-02-2009 12:28:18
trek de motorkap eens open...

Idd, waar lopen ze niet kan je beter zeggen... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT


Eugene

Zelfs de goedkope Ziptie's van de Cranenbroek doen het prima ;)

If it's not blown, it sucks...

MarcoV

Citaat van: Ludo op 09-02-2009 12:28:18
trek de motorkap eens open...

Ja, dat helpt een stuk ;D

MarcoV ???

walter leever

Kijk Marco,al die blauwe zijn vacuumslangen(kun je dus vervangen)en dan heb ik ze nog

niet allemaal gehad. :eusa_shifty:




behalve die van de koelvloeistof.

MarcoV

Kijk, daar heb je wat aan, als je maar volhoud komt er vanzelf iemand met een zinvolle reactie :eusa_whistle:

MarcoV ;D

Ludo

Citaat van: MarcoV op 10-02-2009 12:31:04
als je maar volhoud komt er vanzelf iemand met een zinvolle reactie :eusa_whistle:

had je dan gedacht nog andere slangen, buiten vacuumslangen tegen te komen onder de kap. ???

MarcoV

Citaat van: Ludo op 10-02-2009 12:44:00
Citaat van: MarcoV op 10-02-2009 12:31:04
als je maar volhoud komt er vanzelf iemand met een zinvolle reactie :eusa_whistle:

had je dan gedacht nog andere slangen, buiten vacuumslangen tegen te komen onder de kap. ???

Ja, waterslangen, benzineslangen, aircoslangen. ;D

Sorry, maar ik ben niet zo technisch onderlegd als sommige van jullie hier dus is het niet allemaal vanzelfsprekend!

MarcoV ;)

Rijns_t5r

beste marco v,ik heb laatst mijn vacumslangen vervangen omdat deze aan het zicht oppervlakte aan het verdrogen/scheuren waren.
nou is mijn 850 t5r 14jaartjes jong,en het waren nog de eerste slangetjes,ik weet niet hoe jij op het idee komt om je vacuum slangen te vernieuwen?zijn ze poreus?gescheurd?doet je auto raar?
zoniet,zou ik het niet vernieuwen,het is echt geen leuk werkje.
ik weet niet waar je vandaan komt?omgeving rotterdam wil ik je wel verder helpen hoor.
succes
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS