Volvo SC-901 vervangen voor aftermarket geen geluid?

Gestart door SaTC70, 20-04-2009 13:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SaTC70

Oke ik heb dus een verloop gemaakt van de AMP stekker voor naar de Kenwood



Daarbij heb ik het volgende schema aangehouden



Maar nog steeds alleen beeld (op het display van de radio) en geen geluid.
Het enige wat ik op dat schema niet zie is of die ijzere ronde mantel nog ergens contact mee moet maken. Op de foto hierboven de gleuf om de pin gaten

Ook toch maar weer eens gezocht naar de losse of door geluste stekkerbus. Welke ik zou vinden als ik de geel/zwarte draad zou volgen, deze is nergens te bekennen. De ene zijde van de kabelboom waar de geel/zwarte draad in uitomt verdwijnt ver onder het handschoennen kastje, dit is ook de richting welke de geel/zwarte draad opgaat. en de andere zijde gaat recht naar beneden en verdwijnt in de tunnel in het midden van de auto ???

Hierop de Kenwood er maar weer uitgehaald en de SC-901 er terug in geplaats want zonder geluid in de auto vind ik persoonlijk een beetje saai. En deze doet het gewoon

CiteerGeplaatst door: remcov13

C70 versterker zit toch achter in de baggageruimte links achter het zijschot?
Kabels achter de radio lopen via kabelboom daarheen!

Ja de deze auto heeft de versterker links achter in de kofferbak liggen. En zit gemonteerd achter een zwarte ijzeren plaat.

Heeft iemand nog sugesties dan hoor het graag.

daytonawim

Ik denk dat het em zit in de remote naar je versterker, waardoor die niet inschakeld

effe meten of je spanning hebt op je (juiste) remote draadje uit je nieuwe radio

Ps, had even niet gezien dat je een C70 hebt dan ligt ie idd in de koffer bak , ipv onder de stoel:-)

SaTC70

GELUID  ;D

Citaat van: daytonawim op 21-04-2009 21:02:53
Ik denk dat het em zit in de remote naar je versterker, waardoor die niet inschakeld

effe meten of je spanning hebt op je (juiste) remote draadje uit je nieuwe radio


Ja dat was het. Ik ging het boekje van de Kenwood er eens op nalezen. Wat bleek de Remote draad waar hun over praten is een blauwe draad van een of andere bedienning aan het stuur. Ik heb toen mijn remote draad eens aangesloten op de ignition draad. dat heeft het allemaal opgelost. Ik heb nu eindelijk weer geluid in de C70

Dat laat maar weer eens zien niet zomaar op de labes af te gaan welke er op een draadje zitten (stikker remote op een of andere blauwe draad uit de kenwood is voor stuur bedienning en geen stroom)

Ben weer blij en de vrouw ook  ;D

daytonawim

check wel even of de draad stoomloos is bij contact uit, anders staat je versterker
altijd onder stroom (gaat ie niet stuk van) maar je accu loopt wel leeg

SaTC70

Citaat van: daytonawim op 21-04-2009 21:43:06
check wel even of de draad stoomloos is bij contact uit, anders staat je versterker
altijd onder stroom (gaat ie niet stuk van) maar je accu loopt wel leeg

Ik heb net alles er in zitten  ;D
Ik hoop dat de beschrijvin igniton (rode draad) duid op alleen stroom via het contact.
Anders hang ik er morgen wel een multimeter aan.

)()()sT

Hoe is het geluid nu met die nieuwe radio?

SaTC70

Het geluid is gewoon goed alleen werkt de center speaker niet met deze opstelling. Ik heb begrepen dat de center speaker kabels zitten in een groenne stekker plug uit een van de vorige reacties. En deze ligt los achter de radio. Het is dan wel geen dolby surround meer maar nog steeds heel goed om naar te luisteren.

Ik kan nu tenminste gewoon me 16 gig usb stick aansluiten met voldoende mp3's ipv 3 cd's met bij elkaar 40 nummers.

Ook een voordeel is dat deze radio BT heeft en kan weer hf bellen Oom agent heeft me al een 150 pleurie afhande gemaakt

En ik had toch al geen cassete bandjes meer ;D

MarkoC70T5

Ik heb zelf ook een C70 met dolby   en een nieuwe JVC AVX-800 radio DVD speler.  Ik heb zelf ook zo'n losse kabel gemaakt om hem aan te sluiten op de standaard versterker die achter in zit.
Alleen heb ik een kleine scooter versterker gekocht en deze aangesloten op de orginele center aansluiting van de JVC  zodat je echt 5.1 geluid kan krijgen.  De center hoor je nu ook veel meer.
en als laaste heb ik een nieuwe losse versterker gekocht voor de standaard subs achter in op de hoedenplank zitten 4 speakers 2 er van zijn de subs  en die zijn nu ook beter los instelbaar.  zo krijg je een beter sound  dan er standaard al in zat.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.