De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Het buurmeisje is 11, dat is mij wat te jong hoor ;D

De V50 is omgebouwd tot hondenkar dus zonder achterbank, in de kofferbak kun je echt geen 2 honden kwijt. Daar kun je dus niet met z'n 3-en in zitten.

Sbv

Zou de honden in een aanhanger stoppen. Hok op de aanhanger zetten die je voor de motor gebruikt en klaar  ;D

11 is nog wat jong inderdaad

Chris

Citaat van: Sbv op 28-11-2010 18:21:40
Zou de honden in een aanhanger stoppen. Hok op de aanhanger zetten die je voor de motor gebruikt en klaar  ;D

11 is nog wat jong inderdaad

En dat zegt Sander V. :eusa_shifty:





























Kon wel toch ;D?

elianmars

Citaat van: Chris op 28-11-2010 18:28:20
Citaat van: Sbv op 28-11-2010 18:21:40
Zou de honden in een aanhanger stoppen. Hok op de aanhanger zetten die je voor de motor gebruikt en klaar  ;D

11 is nog wat jong inderdaad

En dat zegt Sander V. :eusa_shifty:





























Kon wel toch ;D?


;D :eusa_clap:

viking_in_shorts

Zat vanavond nog even aan je te denken, want ik had vandaag wel graag jouw auto gehad. De hele weg vanaf de snelweg / vliegveld tot thuis niet harder dan 50 gereden :o (= die ene weg waar jij ooit met de R 70 of harder gereden hebt)

Nu is de temp hoog min 1 of min 2 en het sneeuwt als een dolle! Alles is spekglad dus!

Taranis

Weekje ruilen? :P

Was best leuk met de R daar... vooral de dames inhalen op weg naar het Volvo museum ;D :eusa_whistle:

Gisteren bij PG auto's nog even staan kwijlen bij deze: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details_ext?p_spr_id=310183646&p_type_lijst=VL&o_id=7340133&p_css=/static/vurl_nieuw/pgauto_vrdurl.css

Was toch wel erg netjes en mooi  :eusa_drool:

viking_in_shorts

Huh? Dat lijkt wel Alcantara? Heb ik nog nooooit in een cabrio gezien. Altijd leer :eusa_think:

Afgezien van de velgen is het geen lelijke auto. En die velgen is ook geen onoverkomelijk probleem :D

Chris

Citaat van: Taranis op 28-11-2010 20:58:08
Weekje ruilen? :P

Was best leuk met de R daar... vooral de dames inhalen op weg naar het Volvo museum ;D :eusa_whistle:

Gisteren bij PG auto's nog even staan kwijlen bij deze: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details_ext?p_spr_id=310183646&p_type_lijst=VL&o_id=7340133&p_css=/static/vurl_nieuw/pgauto_vrdurl.css

Was toch wel erg netjes en mooi  :eusa_drool:

Hier had ik het vandaag toevallig ook nog over! Was inderdaad een hele nette auto :eusa_clap:.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 28-11-2010 21:00:35
Afgezien van de velgen is het geen lelijke auto. En die velgen is ook geen onoverkomelijk probleem :D

Die velgen laat je gewoon overzetten van die andere C70 die er staat :P

Citaat van: Chris op 28-11-2010 21:05:37
Hier had ik het vandaag toevallig ook nog over! Was inderdaad een hele nette auto :eusa_clap:.

Ik ben er ook maar snel weg gegaan  :eusa_shifty:

Vanmorgen de standverwarming weer aangezet omdat ik niet wilde krabben. Een half uur later lag er een plas koelvloeistof onder de auto. Toen ik de kap opende lekte de dop en kookte de koelvloeistof in het tankje :o
Maakt de standverwarming ook gebruik van een circulatiepomp of maakt dat ding gebruik van natuurlijke circulatie? Volgens mij is er gewoon een gebrek aan circulatie dus als er een pompje in dat ding zit, is ie gewoon stuk lijkt me. In het tweede geval zal ie wel verstopt zitten.

Voorlopig wil ik de kachel maar even niet gebruiken en ouderwets krabben, alleen springt de standverwarming bij koude motor onder de 5º Celcius automatisch bij omdat de motor anders niet warm wordt. Kan ik straffeloos de zekeringen van de standkachel er uit trekken zonder dat ik bizarre elektronische storingen veroorzaak?

Chris

Citaat van: Taranis op 29-11-2010 07:38:34
Citaat van: viking_in_shorts op 28-11-2010 21:00:35
Afgezien van de velgen is het geen lelijke auto. En die velgen is ook geen onoverkomelijk probleem :D

Die velgen laat je gewoon overzetten van die andere C70 die er staat :P

Citaat van: Chris op 28-11-2010 21:05:37
Hier had ik het vandaag toevallig ook nog over! Was inderdaad een hele nette auto :eusa_clap:.

Ik ben er ook maar snel weg gegaan  :eusa_shifty:

Vanmorgen de standverwarming weer aangezet omdat ik niet wilde krabben. Een half uur later lag er een plas koelvloeistof onder de auto. Toen ik de kap opende lekte de dop en kookte de koelvloeistof in het tankje :o
Maakt de standverwarming ook gebruik van een circulatiepomp of maakt dat ding gebruik van natuurlijke circulatie? Volgens mij is er gewoon een gebrek aan circulatie dus als er een pompje in dat ding zit, is ie gewoon stuk lijkt me. In het tweede geval zal ie wel verstopt zitten.

Voorlopig wil ik de kachel maar even niet gebruiken en ouderwets krabben, alleen springt de standverwarming bij koude motor onder de 5º Celcius automatisch bij omdat de motor anders niet warm wordt. Kan ik straffeloos de zekeringen van de standkachel er uit trekken zonder dat ik bizarre elektronische storingen veroorzaak?

Hmm, ergens klote... snel even doorzoeken dan maar. Betekent dus ook dat je tankje weer kapot is nu en vervangen moet worden?

Voor wat betreft die C70... misschien kan ik mijn pa zo gek krijgen ;D. Leuk projectje voor ons samen :eusa_whistle:. Ik vond hem eigenlijk wel heel erg mooi. Alles behalve de velgen klopte aan die auto.

Taranis

Citaat van: Chris op 29-11-2010 08:37:37
Hmm, ergens klote... snel even doorzoeken dan maar. Betekent dus ook dat je tankje weer kapot is nu en vervangen moet worden?

Ik hoop het niet, maar geen idee eigenlijk. Denk het niet, moet ook wel iets kunnen hebben.

Citaat van: Chris op 29-11-2010 08:37:37
Voor wat betreft die C70... misschien kan ik mijn pa zo gek krijgen ;D. Leuk projectje voor ons samen :eusa_whistle:. Ik vond hem eigenlijk wel heel erg mooi. Alles behalve de velgen klopte aan die auto.

Projectje... zoveel moet je er niet aan doen, maar het idee is leuk ;D

Chris

Citaat van: Taranis op 29-11-2010 13:12:44
Citaat van: Chris op 29-11-2010 08:37:37
Voor wat betreft die C70... misschien kan ik mijn pa zo gek krijgen ;D. Leuk projectje voor ons samen :eusa_whistle:. Ik vond hem eigenlijk wel heel erg mooi. Alles behalve de velgen klopte aan die auto.

Projectje... zoveel moet je er niet aan doen, maar het idee is leuk ;D

Project 'erin rijden' 8)?

Sbv

Citaat van: Taranis op 29-11-2010 07:38:34
Voorlopig wil ik de kachel maar even niet gebruiken en ouderwets krabben, alleen springt de standverwarming bij koude motor onder de 5º Celcius automatisch bij omdat de motor anders niet warm wordt. Kan ik straffeloos de zekeringen van de standkachel er uit trekken zonder dat ik bizarre elektronische storingen veroorzaak?

Gewoon eruit trekken, ik heb geen standkachel en deze start ook. Mijn pa heeft een tijd een defecte standkachel gehad, ook geen probleem

Chris

Citaat van: Taranis op 29-11-2010 13:12:44
Citaat van: Chris op 29-11-2010 08:37:37
Hmm, ergens klote... snel even doorzoeken dan maar. Betekent dus ook dat je tankje weer kapot is nu en vervangen moet worden?

Ik hoop het niet, maar geen idee eigenlijk. Denk het niet, moet ook wel iets kunnen hebben.


Al opgevraagd wat zo'n sensor kost eigenlijk?

Taranis

Citaat van: Chris op 29-11-2010 15:18:23
Al opgevraagd wat zo'n sensor kost eigenlijk?

Met wat korting € 10,97 dus dat valt mee. Hij zit er inmiddels in dus hoef ik niet telkens de kap te openen om te kijken of ik nog koelvloeistof heb. Inmiddels de zekering van de standkachel verwijderd, benieuwd of ik nu geen koelvloeistof meer bij hoef te vullen. Valt wel op dat het veel langer duurt voor de motor op temperatuur is, volgens mij wordt de standkachel redelijk vaak automatisch ingeschakeld zonder dat je 't merkt :)

Heb aan de magazijnman gevraagd of de standkachel een pompje heeft en jawel, dat heeft ie. Kost gelukkig maar € 182,07 :eusa_wall:
Volgens de magazijnman kwam het nooit voor dat dat kapot ging, maar voegde er zelf al aan toe dat ik dat waarschijnlijk niet meer geloofde als hij 't zei. Toen ie in het systeem ging zoeken bleek ie het al vaker geleverd te hebben.
Bij de chef werkplaats even nagevraagd, als de koelvloeistof gaat koken is meestal inderdaad het pompje kapot, maar dat moet de auto zelf aangeven. Mijne natuurlijk niet ::) Sta ik niet van te kijken, dat ding geeft niets aan wat er kapot is >:(

Zondag bij gelegenheid even de voorbumper eraf halen en kijken of er spanning op het pompje staat als de standkachel ingeschakeld is. Zo ja, even voelen/controleren of 't pompje draait. Zo niet, eens kijken of er een merk/type op het pompje staat. Waarschijnlijk zal 't toch wel Danfoss oid zijn. Echt niet dat ik 182 euro voor een pompje ga betalen wat je voor 15 euro bij de onderdelenboer haalt ::)