hallo roffelaars,
heb hier en daar op het forum wat "tuning" tips gelezen voor een 850 2.5 20V (zonder turbo) en dacht laat mij daar ook eens aan beginnen.
dus een luchtfilterbox op de sloop gevonden en deze maar eens onderhanden nemen zoals beschreven hier op het forum.

eerst dat bochtje met klep er uit en los gehaald.

toen dacht ik waarom bochtje aanpassen en waarom niet gewoon niks er op

of gelijk de dikke slang er op want dit heeft aanzienlijk minder weerstand dan het bochtstukje er tussen

dus waarom monteerd iedereen die rare bocht er weer op terwijl daar juist ook zelfs zonder klep nog behoorlijk restrictie in zit??
andere tuning die low budget is.
de gasklep tuning, als je de standaard 850 gasklep hebt dan zit er op de gasklep een verdikking die er voor zorgt dat de 2.5 20V iets tammer word maar dat willen wij natuurlijk niet, dus er af met die kunstof bobbel..... of toch maar niet want las ergens anders dat een gasklep van een 960 zelfde is als die van een 850 maar dan zonder bobbel.
toevallig stond in de buurd op de sloop een 960 met een gasklep zonder bobbel en hoefde er maar 5 euro voor te betalen en dat was lowbudget genoeg dus maar meegenomen.

weet iemand toevallig of deze klep in zijn geheel compleet past of moet ik de vlinder klep er uithalen en wisselen met die van een 850??
dit was het voor eerst even.
groeten Theo.