trouwens mijn automaat olie staat of het nu 30 graden is of -30 en of ik me auto nou net gestart heb, of dat ie warm is altijd op MAXIMAAL de oliestand, mijn auto heeft gelopen (855-T5 AUTOMAAT) : 280.000 KM
Me vorige auto (855 automaat/10v) 360.000 km precies hetzelfde
me ouders hun roffel (855-AUTOMAAT/10v) exact hetzelfde 180.000 km
ik zie de logica niet

Ik heb bij een lopende motor en een koude bak nauwelijks olie aan de peilstok. Als ie echt knalwarm is, staat ie net ietsje boven max. Teveel olie in de bak geeft cavitatie en snellere veroudering van de olie door de oplopende temperatuur.
Code proberen uit te lezen.
Als ik de stekker in de A1 van automaat steek gaat het lampje meteen branden, wat overigens niet gebeurt bij A2 etc. Als ik op het knopje drug gaat het lampje iets feller branden, maar ik zie geen patroon.
Ik heb dit nog niet eerder gedaan, maar het gaat anders dan bij de beschrijvingen.
In de garage zeiden ze dat er iets aan de hand was met het uitleessysteem en dat ze het hadden vervangen, Op de rekening zie dat ze 'stekkerblok marge' hadden vervangen.
Is er een electronisch probleem, of hebben mijn verkleumde handen het fout gedaan?
Dat klinkt naar een probleem met het stekkerblok (verkeerd aangesloten ?!) of de TCU.