Aansluiten is zo simpel ... Gewoon in een vrij O2 'bung' stoppen (zit er minstens 1 extra op een aftermarket Downpipe) en anders er 1 in laten lassen. (Je moet je gewone fabrieks O2 sensor houden dus je kan die niet vervangen met deze.
Opzich kan het met sommige O2 Wideband setups wel want die hebben dan ook een Narrowband data out en die moet je dan weer aansluiten op de fabrieks O2 kabelboom maar ik zou die route niet kiezen, te veel geklooi en vragen om problemen.
Je kan op 2 manieren de brandstof/lucht verhouding displayen:
- De verhouding (Ratio) dus hoeveel eenheden lucht / Brandstof
- De gemeten (absolute) waarde in voltage.
De ideale verhouding voor de verbranding van benzine is de ratio 14.7:1 dus 14.7 eenheden lucht tov 1 eenheid benzine.
Het vervelende daaraan is dat het teveel fluctueert want als je mengsel zeg maar rijk is dan heb je snel 10:1 en als het arm is 17:1 en alles wat daar tussen in zit.
Kortom, als je rijd krijg je dan het grootste gedeelte van de tijd dat hij schommelt omdat het verschil in het mengsel meestal niet zo heel veel scheelt (tenzij je echt Gas geeft of juist gas los laat) maar in de ratio verhouding scheelt het wel iets en dat zie je dan steeds terug.
13.8 / 14.1 /13.9 / 14.3 /14.5 / 14.7 / 14.9 /14.5 /14.8/ 14.4 / etc en als je gas geeft dan ga je richting de 10 en alles daar tussen in.
Kortom heel erg nerveus want de update is vrij vaak (per sec) en zeker als die meters met kleuren lampjes erbij hebt (kerstboom) dan is het circus compleet.
Als je meet in Voltag dan is het verschil tussen de waardes niet zo zichtbaar en minder nerveus. Tenminste dat vind ik en ik ken nog wat mensen die ook zo zijn gaan meten (sommige meters kan je instellen) en ook een rustigere meter hadden. De 1.00 waarde is dan je optimale verbanding (14.7:1) en alles erboven is Arm
en eronder bijv 0.82 rijk. Het is makkelijker te volgen.
Het is moeilijk uit te leggen (mischien doe ik dat niet duidelijk genoeg) dus hier een filmpje over hoe ik het liever niet heb:
FF wachten totdat de bovenste meter is opgestart en na de zelf test (terug tellen) gaat hij werken en zie je de nogal ogenschijnlijke grote verschillen en in mijn ogen niet overzichtelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=koHtuFPHJuQKon geen filmpje vinden van de andere manier van displayen.
Desnoods moet ik zelf een filmpje maken en posten.