V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Citaat van: t_w op 22-02-2013 17:09:03
Ja, ook een 18-200 IS van Canon, maar die schiet op 18mm 'maar' F3.5

Vond het wel leuk om daarnaast ook een lens te hebben om nog wat meer te kunnen spelen met scherpte diepte en ook voor de donkere situaties (en noorderlicht ;) )

Heb eerst gekeken naar een 50 mm, maar wil toch eigenlijk wel 'wat' zoom mogelijkheden hebben...
En je weet hoe dat gaat met 'hobbies', altijd wat te wensen over houden  ;D

Heb je zelf ook hobby aan fotograferen?

Jepp.

Het meeste post ik op facebook, maar zit af en toe wel verlekkerd te kijken om een stapje verder te maken.

t_w

Citaat van: viking_in_shorts op 23-02-2013 08:53:17
...
Jepp.

Het meeste post ik op facebook, maar zit af en toe wel verlekkerd te kijken om een stapje verder te maken.

Waar fotografeer je zelf veel mee dan qua lens?


Ondertussen zit de Dynaudio set erin  ;D

Uiteraard met foto verslagje... Ik vond de hoeveelheid afbeeldingen van de set nogal tegenvallen hier op't forum (of mijn zoek kunsten vallen tegen, ook niet geheel onmogelijk...) dus bij deze...

De inhoud van de doos voor de V70:

  • 2 tweeters voor het bovendek van het dashboard
  • 2 woofers voor de voordeuren
  • 2 woofers voor de achterdeuren
  • 2 tweeters voor de D-stijlen
  • Zakjes met bevestigingsmateriaal (wat je overigens prima kunt hergebruiken van de originele speakers)
  • 3 handleidingen voor montage (voordeur + dashboard, achterdeur & D-stijl)


Begonnen met de speakers in de deuren. Paneeltje eraf halen is eenvoudig. 1 Torx 25 schroef, in het 'bakje' waar je de deur mee dicht trekt, het kunststof kapje rond de deurgreep moet je er af trekken en bij de voordeuren moet het driehoekje bij de spiegel er nog afgetrokken worden. Dan kun je aan de onderkant van het deurpaneel, het paneel naar je toe trekken (je trekt dan kunststof clipjes uit de deur) en als dat gelukt is, moet je het paneel naar boven drukken om hem bij het raam uit het rubber te duwen. Ik heb 2 grote plamuurmessen gebruikt om het paneel los te wippen, desondanks zijn er toch nog wat clipjes afgebroken (zal wel een combi zijn van leeftijd en lage omgevingstemperatuur...). Mocht je dit willen doen, kan het dus lonen om wat van die dingen op voorhand te bestellen. Zullen de wereld wel niet kosten neem ik aan...



De speaker in de voordeur, zit met 1 Torx 25 vast en met 2 rode klemmetjes. Deze rode klemmetjes moet je een kwart slag los draaien, dan komt hij wat naar voren en dan trek je de klem er zo uit met een tangetje (dus niet doorknippen ;) )...



Hier het vergelijk met origineel / Dynaudio:






Wat mij opvalt:
De algehele afwerking van de unit (bijvoorbeeld de magneet), de stijvere conus, grotere spoel, poolkern boring netjes met een 'stofkapje' (de term 'stofkapje' is niet zo op zijn plaats, het ding houdt eerder kinderfietsjes en kleine boomstammen tegen ;) ) en zoals op de laatste foto te zien is, dat de lead wires netjes over een grote lengte zijn vast gezet (gelijmd)  zodat ze ook over langere tijd vast blijven zitten en geen schade oplopen of los raken.

En de unit geplaatst, past allemaal netjes 1 op 1...



Voor de speakers in de achterdeuren geldt hetzelfde. Is ook dezelfde unit, enkel in een andere behuizing om hem passend te krijgen in de deur. Wel valt op dat de originele speaker een caoxiale is en dat de Dynaudio set dit niet heeft.



Hier is te zien dat het volume van de deur in dit geval als klankkast wordt gebruikt... (zowel voor de originele als de Dynaudio speaker)



Speakers voor de D-stijl:
Links oud, rechts 'nieuw':




Verschil is wat slechter te zien, omdat de speaker achter 'gaas' zit. Gaat om een soft dome tweeter met een wat uitgebreider filter. Filtercomponenten zitten op een printplaatje en zijn niet, zoals bij het origineel, tussen de kabels gesoldeerd (wat ook lastiger zal zijn bij een filter met meer componenten...)

Zelfde geld voor de tweeters in het bovendek van het dashboard. Handig zijn hier de klemmetjes. Deze zijn van het type met een centraal stiftje, die je eruit moet drukken. Meestal 'flikkert' dat stiftje dan ergens in je dashboard met als gevolg dat je uren kunt zoeken zonder resultaat en je de rest van de week ergert aan een rammelend stiftje in je dashboard  :eusa_doh: , maar deze zijn beter  ;D !
Hier kun je het stiftje ongeveer 2-3 mm naar beneden drukken en dat is al genoeg om het clipje er uit te halen. Hulde  :eusa_clap: !





Tja, en het resultaat kan ik niet samenvatten in een foto, maar was mijns inziens het geld zeker waard!
Het geluid is echt een hele verbetering t.o.v. wat het was. Aangezien dit een nogal lastig te omschrijven iets is, zou ik enkel kunnen zeggen, kom eens luisteren naar het verschil...

viking_in_shorts

Citaat van: t_w op 23-02-2013 11:12:55
Citaat van: viking_in_shorts op 23-02-2013 08:53:17
...
Jepp.

Het meeste post ik op facebook, maar zit af en toe wel verlekkerd te kijken om een stapje verder te maken.

Waar fotografeer je zelf veel mee dan qua lens?

Beetje waar ik zin in heb. De laatste tijd fotografeer ik redelijk veel met de 40 mm pancake (2,8 STM) omdat mijn camera dan zo klein en handzaam blijft.
Maar als het moet heb ik een tas vol om uit te kiezen: 10-22+24-105+70-200 (F4 IS)+100F2,8Macro, 50 1,8
En dan heb ik nog wat lenzen die ik echt nooit meer gebruik zoals de 18-55+75-300 en een Sigma 17-70 (non-OS)

Frits340

ik ga ook eens kijken wat er bij mij inzit, in de verkooptekst van de auto stond Dynaudio, op het middenspeakerkapje staat Dolbysurround. Ben benieuwd.

eric vermeer

mooi inbouwverslag :eusa_clap:

ik heb ze zelf ook de dynaudio's echt een hele verbetering, erg mooi geluid ;D

al ben ik wel benieuwd hoe een dynaudioset klinkt in een S70 want daar zitten er nog 2 dikke jongens in de hoedeplank
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

innocenti

Mooi inbouwverslag. In het blog van Maartendeb staat een uitvoerig verslag van de Dynaudio.

Veel luisterplezier. Mij bevallen ze erg goed.

t_w

Gisteren de stap genomen en de auto ingeruild...
Half Nederland door gereden en een mooie vervanger gevonden.












Voor de Peugeot van m'n vrouw  ;D
Dus een beetje een 'offtopic' post maar desondanks ben ik er wel blij mee ;)
We hadden een 206 (1100, geen stuurbekrachtiging, geen ABS, etc). Auto heeft zich eigenlijk altijd goed gehouden, kende weinig problemen (standaard onderhoud, schijven / blokken, een keer een einddemper, dat soort zaken)
Echter was de carrosserie niet mooi meer. Veel deukjes  / krassen en ook redelijk wat roest. Al met al werd het tijd voor wat anders.

Van:



Naar:







Gister natuurlijk eerst de auto even van buiten gepoetst. Auto zit opmerkelijk goed in de lak. Geen parkeerschades, geen krassen. Enkel wat lichte steenslag op de motorkap, maar goed, als je dat niet wilt moet je volgens mij nieuw kopen ;). Auto heeft ongeveer 117000 km gelopen.
Komende week het interieur nog even een opfrisbeurtje geven...

Tot zover een goede koop!

StefanCJ

Mooi auto die Cooper! Ik vind het gewoon een gave auto, leuk kleurtje ook. Veel plezier ermee!

Robster480

Citaat van: eric vermeer op 23-02-2013 12:36:14
mooi inbouwverslag :eusa_clap:

ik heb ze zelf ook de dynaudio's echt een hele verbetering, erg mooi geluid ;D

al ben ik wel benieuwd hoe een dynaudioset klinkt in een S70 want daar zitten er nog 2 dikke jongens in de hoedeplank

Kom maar luisteren ;D

Lekker bezig Thijs! De Cooper ziet er een stuk hipper uit dan die 13 in een dozijn 206 ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Julian

Leuke Cooper in een mooie kleur :D stuk beter dan zo'n Franse peug! Lak ziet er inderdaad strak uit :)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

The Volvoboy

Dat is een mooie vooruitgang! Leuk ding! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Laguna-S60R

Leuke wagentjes die mini's!  :eusa_clap:
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

t_w

Back to the Volvo...

Had al een tijdje weer last van kraakjes / piepjes in het interieur... Dat doet zo'n afbreuk aan een auto!
Dus het bovendek van het dashboard maar weer eens gedemonteerd. Het 'piepte' rechts voor, vlak onder de ruit.

Tja, natuurlijk niet echt wat kunnen vinden, wel een en ander beetje 'gesmeerd' met siliconenspray. Dat heeft wel geholpen. Nu afwachten hoe lang het helpt ;)
Uiteraard ook de parafan bekleding losgehaald, om de bouten waarmee het dashboard vast zit te controleren.
Tegelijk maar even een 'donkergrijs' interieurfilter eruit gehaald en vervangen voor een 'frisse witte' :D

Zo'n veerpootbrug is een mooie alternatieve motorkapopenhoudunitdevice  ;D







Daarnaast ook witte kunststof ring van de stuurinrichting, die bij de pedalen bak zit, maar weer eens een schoonmaakbeurt gegeven en even vers in het vet gezet. Deze maakte ook zo'n 'zeurend' geluid tijdens het sturen.
Weinig werk, maar heb je wel veel plezier van!

Verder de kofferklep bekleding ook nog maar even weer los gehad, om een en ander opnieuw te monteren.
Ook  maar eens de zwarte strip onder de achteruit weg gehaald. Ging prima, zat niet echt vast of zo. Geen roest, wel veel smeer / zand / zooi...



Ik had het idee dat er ook wat meer trillingen in het de auto zaten de laatste tijd. Motor steun maar even gecontroleerd...
Rubber was redelijk gescheurd, maar even een nieuwe voor besteld... Heb ik volgende week ook nog wat te doen ;)


Jalle

Het houd je van de straat he, je bent weer lekker bezig geweest :)

t_w

Pff, zo'n nieuwe motorsteun is ook wel een verademing! Geeft al met al redelijk wat meer 'rust' in't interieur.

Ook blij dat ik de spanner van de multiriem vervangen heb. De vervelende 'kreun' rond 1200-1300 rpm is nu ook verdwenen...

M'n service lampje ging weer branden, blijkbaar vond de auto dat het weer tijd was voor een 15.000 km beurtje...
Teller staat ondertussen op 225000 km, and counting ;)