shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrkalf

morgen is de kleine naar school en vrouw naar het werk.. auto staat droog onder zo'n appartement.. het wordt morgen ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

morgen is al over een paar uurtjes  :P doe maar nu  ;D 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

The Demon

Zit hem nou niet op te jagen.
Straks zet ie ze van de zenuwen verkeerd om  ;D

Groet,
The Demon.

cas

Citaat van: The Demon op 07-02-2011 19:44:47
Zit hem nou niet op te jagen.
Straks zet ie ze van de zenuwen verkeerd om  ;D

Groet,
The Demon.

al ff niets gehoord... volgens mij istie buiten bezig  ;D 

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

Ik laat me niet opjutten door Cas.

Gezien dat hij een 8-10mm pijp wil gebruiken om een scheetje uit een luchthoorn te krijgen had ik al wel door hoe alles in de haak zit. Cas, meer dan 4mm ga je echt niet nodig hebben, of probeer je er echt 90bar door heen te rammen? Als dat zo is, bouw dan een T-stukje op de leiding en gebruik hem voor de lucht invoer van het motorsysteem ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

kan de airco compressor me niet helpen?  :eusa_think: 

ik zal je niet verder opjutten  ;D  maar morgen...  :eusa_dance:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maruska

och, gewoon nu vast beginnen.. die achterlichten kunnen echt niet Jelle.. ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

achterlichten zien er netjes uit Jelle.. maar verruim je klusset nou eens met wat kleine doppen ;D
jammer dat we de S niet even hebben kunnen helpen, maar het was wel lekker zo in de zon..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

#473
Geduld maruska.. het nieuws gaat sneller dan dat ik de foto's converteer en een stukje type  ;D
Achterlichthuizen vervangen...

Originele staat:



Links verwijdert, schade aanschouwen  :-[. Zoals je ziet wat kale schuurplekjes:

Rechts verwijdert, schade aanschouwen  :-[. Zoals je ziet wat kale schuurplekjes:

Iemand een tip hiervoor?

Resultaat nieuwe units:




Howto:
Simpel:
- Wrik met een platte schroevendraaier even het speaker kapje van de achterstijl af.
- trek de twee rode clips naar voren en haal de speaker unit er uit.
- haal het stekkertje en de interne lampunit los.
- Je kan nu met een dopje 8 met 2 boutjes de hele lampunit loshalen en vervolgens van de auto trekken.
- Vastmaken in omgekeerde volgorde.

Todo:

  • Gele knipperlampjes met spiegelkopje halen. Dan zie je niet dat er een geel bolletje in zit als de knipper uit is.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jrkalf

Citaat van: Jeff op 08-02-2011 16:41:54
Mooie update en sleutel plek Jelle! :)
Zeker een verbetering... en het is gewoon op straat :)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jeff

Citaat van: jrkalf op 08-02-2011 16:42:28
Citaat van: Jeff op 08-02-2011 16:41:54
Mooie update en sleutel plek Jelle! :)
Zeker een verbetering... en het is gewoon op straat :)
Mooi werk in ieder geval! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jrkalf

Deel 2: Xenonlamp vervangen... Ik heb zo'n hekel aan lampunits waar dat haakje lekker verbogen is. :eusa_wall:
Ook bij deze.. 10 minuten priegelen en vloeken:


Dit is het laatste rondje dat deze ballast mee gaat doen. Ik zie dat hij aardig begint te corroderen op het aluminium:


Deze lampkap is netjes gedaan door de vorige eigenaar. En geloof me, aan de andere kant is de kap niet zo netjes uitgesneden:



En uiteraard het verplichte "ERNA" plaatje:



Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Klussen deel 3:

Omdat de motorkap toch open stond gelijk even de hoogte motortjes geplaatst:


Even de handmatige units met een kwartslag naar buiten open draaien:

Hierna zal je merken dat ze nog vast zitten. Even met gepast geweld los strekken uit het klemmetje van de reflector.


Nadeel, bij het plaatsen van de motor is de reflector naar voren geschoven en klikt hij niet meer in de reflector.
Oplossing:

Haal de 4 klemmetjes (1x zijkant, 3x bovenkant) van het lampglas los en breng het rustig naar voren. Zorg dat je de motortjes op de plek vast hebt zitten en druk nu de reflector met gepast geweld naar achter om hem vast te klemmen.


Tip van flip: Rij daarna even naar de garagist om de koplampen op goede hoogte af te stellen. Uw voorgangers zullen u dankbaar zijn!
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

maruska

Gelukkig maar, ik sta een keer niet met het kale hoofd op de foto's ;D
Netjes weer verslag-gelegd Jelle !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R