Auteur Topic: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!  (gelezen 112393 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1965 Gepost op: 30-04-2018 14:15:38 »
Merk trouwens ook behoorlijk verschil in de hoge toeren met deze bobines.
Is boven 6000 RPM echt een stuk soepeler nu.
Zat ineens op 6900 RPM voor ik er erg in had.
Spoorslags de RPM limiter maar op 6500 RPM gezet, vind ik wel genoeg.
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11517
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1966 Gepost op: 30-04-2018 14:18:49 »
Sappig hoor! Zou inderdaad zonde zijn.
Heb je nog een stl voor die adapter of moet ik er één printen?

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 8820
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1967 Gepost op: 30-04-2018 14:41:16 »
Functie voor vorm ;D wel gaaf hoor! ;D

Heb je geen filmpje van zo'n knetterende vonk?
Een 20T daar red je levens mee ;D

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 774
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1968 Gepost op: 30-04-2018 15:09:49 »
Functie voor vorm ;D wel gaaf hoor! ;D

Heb je geen filmpje van zo'n knetterende vonk?
en dan ook een van knetterende Piet ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1969 Gepost op: 30-04-2018 17:27:14 »
Functie voor vorm ;D wel gaaf hoor! ;D

Heb je geen filmpje van zo'n knetterende vonk ?

Moet nog ergens een filmpje uit 2014 van op volvospeed staan toen ik er eentje bech-testte. Kan zo gauw niet vinden.


Functie voor vorm ;D wel gaaf hoor! ;D

Heb je geen filmpje van zo'n knetterende vonk?
en dan ook een van knetterende Piet ;D

Nee, en ik ga ook niet nog eens zo’n opdonder krijgen van zo’n ding voor een filmpje  ;D
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9883
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1970 Gepost op: 30-04-2018 17:29:45 »
Daar kun je nog best last van hebben hoor zo'n vonkje.
Een klasgenoot van me op de PTH kreeg een optater van een Ford DIS bobine en liep de rest van de dag met een verdoofde arm.

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1971 Gepost op: 30-04-2018 17:43:57 »
Sappig hoor! Zou inderdaad zonde zijn.
Heb je nog een stl voor die adapter of moet ik er één printen?

Ik heb er al ééntje van je liggen.
Moet hem alleen nog ff weer vinden   ;D
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1972 Gepost op: 01-05-2018 13:52:03 »
Functie voor vorm ;D wel gaaf hoor! ;D

Heb je geen filmpje van zo'n knetterende vonk?

At 14 volt and 4 ms charge time

http://www.meditekst.nl/cop/LS2_14v_4ms.wmv



At 12 Volt and 2.3 ms charge time (the largest charge time possible at 7650 RPM)

http://www.meditekst.nl/cop/LS2_12V-2.3ms.wmv

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1973 Gepost op: 01-05-2018 14:38:32 »
 ;D
Thanks voor het zoeken.
Ik weet zo langzamerhand ook niet meer wat ik allemaal op de server heb staan  ;)
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

Antracs

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1974 Gepost op: 14-06-2018 22:46:38 »
Turbo, nu met het 9 bladsturbinewiel zit er weer op.

Proefrondje gemaakt, kom weer thuis ineens een knal en een hoop gesis:
http://www.meditekst.nl\explodedvalve.jpg
Moet ik dan serieus met deze turbo speciale ventielen alla Buggati veyron gaan monteren ????

Afijn, dat zal wel wat overdreven zijn denk ik  ;D

Maar het doet toch wel degelijk wat dat 9 blads turbine wiel in combinatie met het billet compressorwiel.
Hij houdt nu langer zijn turbodruk vast, bij 6000 RPM nog altijd 1.3 bar nu, waarna die afzakt tot 1.15 bar bij 6300 RPM.
Niet heel slecht voor een 19T.
Verzet nu ook een airmass tot bijna 1050 kg/hr.

Spoelt desondanks nog steeds snel op, wordt ruim voor de 3000 RPM al wakker.
Verder komt het vermogen nog meer gelijkmatig opbouwend in.
Heb er dus geen spijt van  :)

Waarom heb je niet voor een turbinewiel met 11 bladen gekozen?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 5486
  • Geslacht: Man
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1975 Gepost op: 14-06-2018 23:03:48 »
Minder backpressure en het overmatig, alleen maar wielspin bevorderende,  opspoelen verminderen ten faveure van wat beter presteren in de hoge RPM’s.
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 8820
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!
« Reactie #1976 Gepost op: 15-06-2018 04:38:49 »
Ohhhyeahh 9 blads turbina is what you want!

Ook ik rijdt met een 9 blads turbinewiel, voor een 20T nog steeds meeeeer dan genoeg spoel.

Freefall heeft een 19T met 9 blads turbinewiel en dat maakt echt dat de 19T een stuk meer in balans is.

Ja als je ook een dergelijke hybdride turbo van plan bent zou ik zeker een 9 blads turbinewieltje nemen.
Een 20T daar red je levens mee ;D