LPG / LPI en bougies

Gestart door KMvrtr, 13-05-2010 12:53:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: JvW op 06-12-2010 11:30:45
Ik heb eerst speciale NGK-bougies gehad (€ 100 per set).

Volgens mij werkt het ook prima met de standaard bougies van Volvo. Die heb ik namelijk nu en ik merk geen enkel verschil.

Voor non-turbo's is de standaard "3 poot massa" bougie afdoende. Getunede Turbo+LPG versies stellen wat hogere eisen. 

)()()sT

... en die lopen ook goed op originele bougies ;)

Thys


Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 04-12-2010 20:50:35
Citaat van: Guido_Smit op 04-12-2010 13:07:01
Ik heb nu speciale NGK LPG laserLine bougies erin gedraaid( 5 stuks voor totaal 106 euro).

Die "speciale" LPG bougies zijn stiekem "gewone" BKR7-EIX exemplaren.  :eusa_shhh:

Bron?.

Bram

Mesman zei me om de 25 dkm de bougies te vervangen. Ik laat dat trouw ieder jaar doen. De dealer rekent 5 tientjes (ex) voor de bougies en hetzelfde bedrag voor het vervangen. Is het zoveel werk voor mijn c70 t5?

BenC70ES

Citaat van: Bram op 12-12-2010 21:40:04
Is het zoveel werk voor mijn c70 t5?

Nee, ongeveer evenveel werk als 5 potten mayonaise los- en vastdraaien  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 06-12-2010 12:04:18
Citaat van: -D©©©L- op 04-12-2010 20:50:35
Citaat van: Guido_Smit op 04-12-2010 13:07:01
Ik heb nu speciale NGK LPG laserLine bougies erin gedraaid( 5 stuks voor totaal 106 euro).

Die "speciale" LPG bougies zijn stiekem "gewone" BKR7-EIX exemplaren.  :eusa_shhh:

Bron?.

Daarvoor moet je even terug naar de 2008 catalogus van NGK, pagina 4 en 5 : http://mpsserver.com/NGK.PDF
op pagina 5 kan je lezen:
CiteerFor vehicles already factory fitted with high quality NGK platinum or iridium spark plugs, no other
type needs to be used. If necessary adjust the electrode gap.

Ludo

Als ik het goed begrijp, staat daar dat als het voertuig is uitgerust met een hoge kwaliteitsbougie, dat je geen ander type moet nemen.
Dat de (nieuwe) laserline een stiekeme BKR7-EIX is, zie ik in die catalogus niet.
Op zich ook weer niet zo vreemd, de cataloog is van vóór de laserline.


-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 12-12-2010 23:24:17
Als ik het goed begrijp, staat daar dat als het voertuig is uitgerust met een hoge kwaliteitsbougie, dat je geen ander type moet nemen.
Dat de (nieuwe) laserline een stiekeme BKR7-EIX is, zie ik in die catalogus niet.
Op zich ook weer niet zo vreemd, de cataloog is van vóór de laserline.



De Laserline is de oude BK__#EIX-LPG serie met een nieuw marketing concept.
En de BK__#EIX-LPG is een gewone BK__#EIX met een fractie kleinere opening.

Ze hebben zelfs niet de moeite genomen om de afbeeldingen in de laserline brochure te veranderen.
http://www.ngk.de/fileadmin/templates/Dokumente/DE/Broschueren/ngk_lpg_broschuere_de.pdf

Ludo

Dus, je word genaaid waar je bij staat?.

;D

Zal straks eens vragen, of die oplichting doelbewust is...

)()()sT

Citaat van: BenC70ES op 12-12-2010 21:44:19
Citaat van: Bram op 12-12-2010 21:40:04
Is het zoveel werk voor mijn c70 t5?

Nee, ongeveer evenveel werk als 5 potten mayonaise los- en vastdraaien  ;)

;D

Misha

Citaat van: Bram op 12-12-2010 21:40:04
Mesman zei me om de 25 dkm de bougies te vervangen. Ik laat dat trouw ieder jaar doen. De dealer rekent 5 tientjes (ex) voor de bougies en hetzelfde bedrag voor het vervangen. Is het zoveel werk voor mijn c70 t5?

Als je het netjes doet een halfuurtje werk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Guido_Smit

#27
Als je het zo leest heb toch de beste gekozen! LPG LaserLine 1.

http://www.v-line.biz/index.php?id=4675

Maar wat is nu het beste ?(en dan bedoel ik niet voor de beurs).  Meningen verschillen hier toch behoorlijk op het forum.


Groeten, Guido

Ludo

Citaat van: Ludo op 13-12-2010 12:16:07
Dus, je word genaaid waar je bij staat?.

;D

Zal straks eens vragen, of die oplichting doelbewust is... 


Antwoord:

CiteerGeachte heer Ludo,

Dank voor uw email. Beide typen bougies zijn wezenlijk anders. De BKR7-EIX is voorzien
van een iridium legering aan de middenelektrode, de massa elektrode is vervaardigd van
een nikkel legering. Bij de LPG Laserline bougies spreken we van een dubbel edelmetalen
uitvoering; de midden elektrode is voorzien van een iridium legering en de massa elektrode
is voorzien van een platinium legering. Daarbij bezit de LPG-versie nog een andere verhouding
van zink en chroom van het metaal, wat nog beter bestand is tegen warmtecorrosie. Al deze
eigenschappen zijn zeer geschikt voor de hogere eisen die LPG/CNG brandstoffen vragen.

Ik vertrouw erop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien en NGK wenst u
veel succes bij uw project(en).

Met vriendelijke groet,
NGK Spark Plug Europe GmbH
Ron Eekels
Sales Representative Benelux

:D

Guido_Smit

 ;D

Kijk dat is nu een betrouwbare bron!
Ludo bedankt.

Groeten, Guido