|
|
|
|
|
|
M a r c
Lid 1000+

Geslacht: 

Te koop T-5R
|
 |
« Antwoord #168 Gepost op: 03-09-2009 16:49:12 » |
|
Omdat je het zo lief vraagt Misha  Heel simpel verhaal: wagen is niet 'vet' getuned, gewoon een complete uitlaat en Stage 2 software. Nothing special, wou de klant ook niet. Software is wel op maat gemaakt bij ons op lokatie. Wagen is door de klant tweedehands gekocht en liep toen al zonder problemen op 1,4 bar op een chip van een andere tuner. Eerste motor is inderdaad stuk gegaan, maar daar is zelfs een coulance regeling voor vanuit Volvo (schijnt vaker voor te komen, ook met standaard motoren?). De bewuste dealer die nu naar MTE wijst heeft een andere motor ingebouwt en ik heb naderhand gezien hoe dat is gebeurt, ik zou 'm zo niet af durven leveren.... geeneen kabelboom die nog op de goede plek zat, slangen die los lagen en na ombouwen van de motor piekte deze steeds naar 1,8 bar turbodruk omdat de slangen op de TCV niet goed aangesloten waren. Desondanks werd de klant naar huis gestuurt met de mededeling dat het toen al aan de software zou liggen. Terwijl ie gewoon altijd 1,2 bar deed voorheen. Daarnaast bleek ook dat ie steeds in een noodloop ging omdat ie een storing gaf op de pingelsensors. Maar nee, die gingen ze niet vervangen, de klant moest maar naar de tuner.... uiteindelijk op mijn uitdrukkelijk verzoek dus wél de pingelsensors vervangen en problemen waren over. Sindsdien eigenlijk weinig meer gehoord. Dit speelde allemaal een 6 maanden terug denk ik. Het feit dat ie ná het vervangen van de motor een tijd met 1,8 bar heeft rondgereden zal ook niet aan de levensduur van de motor hebben meegeholpen schat ik.... Let wel; ik heb nooit contact met die dealer rechtstreeks gehad en moet dus afgaan van wat de klant mij vertelde!
|
|
|
|
« Laatste verandering: 03-09-2009 17:21:53 door M a r c »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b0nkolok
Volvo "for life"
Lid 1000+

Geslacht: 

Volvo V70 R awd 1998 aut. twin-pipe + 850 T-5R
|
 |
« Antwoord #172 Gepost op: 04-12-2009 21:45:26 » |
|
Omdat je het zo lief vraagt Misha  Heel simpel verhaal: wagen is niet 'vet' getuned, gewoon een complete uitlaat en Stage 2 software. Nothing special, wou de klant ook niet. Software is wel op maat gemaakt bij ons op lokatie. Wagen is door de klant tweedehands gekocht en liep toen al zonder problemen op 1,4 bar op een chip van een andere tuner. Eerste motor is inderdaad stuk gegaan, maar daar is zelfs een coulance regeling voor vanuit Volvo (schijnt vaker voor te komen, ook met standaard motoren?). De bewuste dealer die nu naar MTE wijst heeft een andere motor ingebouwt en ik heb naderhand gezien hoe dat is gebeurt, ik zou 'm zo niet af durven leveren.... geeneen kabelboom die nog op de goede plek zat, slangen die los lagen en na ombouwen van de motor piekte deze steeds naar 1,8 bar turbodruk omdat de slangen op de TCV niet goed aangesloten waren. Desondanks werd de klant naar huis gestuurt met de mededeling dat het toen al aan de software zou liggen. Terwijl ie gewoon altijd 1,2 bar deed voorheen. Daarnaast bleek ook dat ie steeds in een noodloop ging omdat ie een storing gaf op de pingelsensors. Maar nee, die gingen ze niet vervangen, de klant moest maar naar de tuner.... uiteindelijk op mijn uitdrukkelijk verzoek dus wél de pingelsensors vervangen en problemen waren over. Sindsdien eigenlijk weinig meer gehoord. Dit speelde allemaal een 6 maanden terug denk ik. Het feit dat ie ná het vervangen van de motor een tijd met 1,8 bar heeft rondgereden zal ook niet aan de levensduur van de motor hebben meegeholpen schat ik.... Let wel; ik heb nooit contact met die dealer rechtstreeks gehad en moet dus afgaan van wat de klant mij vertelde! Rica heeft voor mijn saffron èn groene deugdelijk werk verricht. Milde tuning zonder haperen en toch lekker vlot op de turbo (s) als ik dat wil. Maar ja, waar kun je nog voluit 'speeden' in NL zonder meteen te worden gepakt? Tot nu toe wèl in Spanje (met de saffron), maar ook daar merk ik steeds meer effectieve controles (hoewel men daar moeite heeft met flitsen en vervolgens beboeten van NL kentekens...)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|