Dubbel sierstuk V70 AWD.

Gestart door BBS, 13-01-2011 16:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Hallo Mensen,

Ik ben in het bezit van een V70 AWD. Tot nu toe weinig bijzonderheden gehad met de auto, alleen wil ik de achterkant iets "beter" maken. Op de achterkant van de auto moet nog een keer een spoiler, maar dat kan later wel.

Ik wil de auto iets meer "smoel" geven door middel van een dubbel sierstuk. Er zit nu aan de rechterkant van de auto 1 enkel standaard sierstuk, terwijl er aan de linkerzijde ook plaats is voor een sierstuk.
In de bumper zit wel een plaats voor een extra sierstuk, maar is voorzien van een plastik invulstukje.

Nu is mijn vraag, kan je op een simpele manier, aan de bestaande knalpot een extra sierstukje gelast worden?
Ik hoef niet meer herrie van knalpot te horen, het moet er alleen gelijk uit zien.
Is dit simpel te realiseren? en zo ja hoe?

Alvast bedankt,

Bert Jan (BBS)
Volvoloos....

KIM

Lees het blogje van Joost = )()()sT maar eens; die heeft dit met zijn auto (V70R) gedaan.
AWD zal wellicht iets anders uitkomen, maar het basis idee kan m.i. hetzelfde blijven.

wepster

is zeker te doen gewoon een kwestie van uitmeten en een juiste buis er in lassen ;D.
mocht je nog intressen hebbe ik weet nog iemand die een orgineele uitlaat heeft liggen voor een AWD dan is het plug and play  ;)

greets wibo

BBS

#3
Vandaag even bij de garage geweest om te kijken naar de knalpot waarom die lek is.

Ik heb er een 2-tal foto's van gemaakt met de phone, en de link hieronder geplaatst....

http://www.mijnalbum.nl/Album=NGSMXMSB

Op de foto's is wel te zien dat er aan beide kanten een knalpot zit, en de linker is navenant verrot.
Daar zal dus een keer een andere onder moeten.
Passen dempers van een "AWD" met dubbele sierstukken hieronder?

Edit: Na correctie van )()()st even juiste type vermeld.. ;)
Volvoloos....

)()()sT

#4
Citaat van: KIM op 13-01-2011 16:29:08
Lees het blogje van Joost = )()()sT maar eens; die heeft dit met zijn auto (V70R) gedaan.
AWD zal wellicht iets anders uitkomen, maar het basis idee kan m.i. hetzelfde blijven.

Neen, nog niet ;D
Let even op, er zijn twee verschillende situaties.
In mijn R (voorwielaandrijver met uitlaat alleen links) heb ik dus een dubbele laten lassen, zoals in mijn log staat.

Voor een AWD hoeft dat echter niet, daar zit standaard al een dubbele uitlaat met twee einddempers onder.
Vaak is de linker dan dicht, en die kun je open maken, staan ook ergens foto's van op dit forum (zal zo eens zoeken).

Als je uitlaat nu links kapot is moet je sowieso die demper eerst vervangen (let wel, gaat dat? Is zo'n AWD uitlaat "een" stuk?)
Erna kun je idd. die demper openen, stukkie buis erop + een sierstuk naar keuze.
Dit staat bij onze XC ook op de planning.

Edit:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,379.120.html




En BBS, er bestaat geen "R demper."
Er is een enkele uitlaat voor een FWD, en een dubbele uitlaat voor een AWD.

BBS

Dank je wel voor je post, maar krijg je dan niet veel meer herrie in de wagen als je in de dichte linker demper een gat zaagt voor een extra opening?
Volvoloos....

)()()sT

Zie de link... en volgens mij valt dat wel mee hoor. Die AWD uitlaat zorgt sowieso voor een heel ander en stiller uitlaatgeluid als de auto's met FWD en een enkele uitlaat.

BBS

Okee, ik zal eerst maar eens zien dat er een andere (lees: dichte) knalpot onder de auto komt.
Hij is nu wel even dicht, maar hij wordt wel heel erg slecht op dit moment.

en die sierstukken, nog steeds los verkrijgbaar bij de dealer ???
Volvoloos....

)()()sT

Wat je maar wilt... Die originele die jij hebt zijn gewoon te koop, ik heb "dikke"  ;D


BBS

Wil ik ook, gaaf man! :eusa_drool: :eusa_drool:


Zelf gemaakt/laten maken?
Volvoloos....

)()()sT

Laten maken ;)
Ik heb dus een FWD met enkel links een uitlaat; die rechter heb ik laten lassen vanaf de achteras. Later nog wat aan laten passen door Wibo.





Ow ja, Wibo weet nog wel wat:

Citaat van: wepster op 13-01-2011 17:57:42
mocht je nog intressen hebbe ik weet nog iemand die een orgineele uitlaat heeft liggen voor een AWD dan is het plug and play  ;)

peteRRR

Staat zeer netjes een dubbele uitlaat,..prachtig.

En helemaal mooi als je het zelf kan produceren.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Eric Kubbe

Het is eenvoudig te doen om op een AWD een 2e eindstuk te maken. Ik heb er vorig jaar ook iets over geschreven en er is hier al meer over gesproken. Het kost je slechts de aanschaf van het siereindstuk en een kunststof afwerk plaatje voor in de bumper. Je boort een gat in de demper en haalt de hennep(dempings materiaal) er geheel uit.
Anders rij je op een gegeven moment met een rol play papier uit je uitlaat rond.
Je last er een stukje pijp op en bevestigd daar het eindstuk op. Thats al.
Het geluid valt reuze mee. Onderin heb je een mooie lage brom, maar bij hogere toerentallen, op de snelweg, is het geluid nagenoeg zoals het origineel was. Het mooie is dat bijde uitlaten evenveel condens produceren als je motor koud is, dus de balans is prima in orde.
Succes.

eric vermeer

ik heb nog een gebruikte awd achterdemper te koop hij is nog en redelijk goede staat
ik hoef er niet veel voor te hebben en leuk om er een 2 uitlaatpijp in te lassen en dan compleet onder je eigen auto te hangen
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

Hiker

Zijn er ook verhalen bekend van leden die een dubbele uitlaat op een diesel hebben geplaatst?  :eusa_dance:......en dan effe niet leten op de zwarte achterkant die dat veroorzaakt :eusa_think: Gewoon vaker wassen :-\
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha