The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Kijk, het begin is gemaakt, vanaf nu kan het alleen maar snel beter gaan :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Het blok gaat helemaal uit elkaar.

De kop gaan nieuwe klepgeleiders, zittingen en kleppen in komen. De bedoeling is daarbij dat ik zoveel mogelijk zelf wil doen of er in ieder geval bij staan; ik heb wellicht de mogelijkheid om dat te doen.

In het blok zullen de lagers allemaal vervangen gaan worden en de zuigerveren. Ik verwacht dat de slijtage voor de rest binnen de perken zal zijn en wil liever niet gaan werken met over / ondermaten.

Natuurlijk worden alle keerringen en pakkingen vervangen, de carterventilatie en ga ik de oliepomp afstellen.

Ik heb daar ruim rijd voor, dus ben van plan de kosten die daarmee gemoeid zijn een beetje uit te smeren. Inmiddels heb ik al een riem, rollen en waterpomp van iemand kunnen overnemen (origineel Volvo).

elianmars

Ongelofelijk, dat geknoei met vloeibare pakking. Zoals je al zei, de originele pakkingen voor de olieretour kosten geen drol  :eusa_wall:

UserID6342

Citaat van: KIM op 19-03-2013 20:01:15
Het blok gaat helemaal uit elkaar.
....................en wil liever niet gaan werken met over / ondermaten.

Waarom niet ? Doet Volvo ook als je een ander blok koopt, bijna 85% is overmaat dan en word als nieuw verkocht en is ook helemaal niets mis mee hoor.  Zie echt niet in waarom je dat niet zou kunnen doen ??? ???

Wel mooi dat je al weer toch wat aan het doen bent Kornelis, chapeau  :eusa_clap: :eusa_clap:

KIM

Het gaat niet om het kunnen Dirk, ik denk dat de noodzaak er niet zal zijn.
Als ik geen kapotte lagers tegenkom zal de slijtage op de harde delen (cilinderwand, krukas, drijfstang) verwaarloosbaar zijn.

UserID6342

OK op die manier.  Dan las ik het dus verkeerd :(

GeertG

Oeps, lees nu pas wat gebeurd is.....
Succes met herstel !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

KIM

Vandaag samen met mijn personeel  :eusa_whistle: de R  meetingklaar maken:

- Wassen
- Zomerwielen monteren

Bedankt voor de hulp Pino!

Sbv

Wat is die 850 klein zo

ThuurC

Hoe groot ben jij (of je personeelslid) wel niet?  ;D Ik gebruik een trappetje om goed bij het dak te komen.

Ewout Schalkwijk

:o Sow zeg, die R van jou is echt heftig verlaagd. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ik zal even een foto van Pino en Marjolein opzoeken  ;D

Marc O.

KIM

Pino is hier de 2e van links.

Taranis staat links, Marc O. staat in het midden en ik sta naast Marc O.

Helemaal rechts staat een Prius verkoper  :evil:

Marjolein is nog een halve kop kleiner dan Taranis  ;D

Marc O.

Als ik die foto zie zou ik zo weer in de auto willen stappen en richting Lulea rijden :D