Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: viking_in_shorts op 09-02-2013 14:53:43
Ik weet te weinig van auto's om deze opmerking (=oeps) op zijn waarde te waarderen :eusa_shifty:

Als ze nou een wiellager aan het vervangen zijn dan is het zeker oeps  ;D

Maar als het de bedoeling was om het kleppendeksel er af te halen dan is dat gelukt  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

wervel klep vervangen vanmiddag en de auto lijkt weer netjes te lopen.

Injectoren gingen zowaar redelijk makkelijk los allemaal.

Bouke

Na een enerverend testritje door het wonderschone landschap hier,nog ff twee injectoren iets vaster gezet na iets wat dieselzweet :D  En ronald heeft de brandstofpand gedaan.Het was een effectief dagje.

Sbv

brandstofpand is brandstoffilter.

Nu aan de Paulaner

rifwachter

zijn jullie er al achter hoe het fototoestel werkt?   ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Bouke

Die foto's komen er nog aan  :)

Ewout Schalkwijk

Nu even eten, en dan ga ik er even voor zitten. Tipje van de sluier: Ewout een een zeer tevreden persoon. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


Ewout Schalkwijk

Verslag vervangen wervelklep XC70 D5 MY'06:


Omdat de 'kop' van m'n wervelklep is versleten en daardoor steeds het wervelklep stangetje er af valt, heb ik begin januari 2013 een tijdelijke modificatie toegepast zodat alles zou blijven functioneren totdat ik alle spulletjes had om de wervelklep te vervangen. Aangezien ik ook sindskort een lichter lekkage had aan een aantal verstuivers kon dat in een zucht mee.

Hier begon het een beetje uit de hand te lopen met het de oude wervelklep: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1317813.html#msg1317813


Vandaag dus de kleppendeksel lichten en de wervelklep vervangen.


De beruchte wervelklep. Eigenlijk niet veel bijzonders.


Voor wie het niet weet: D5 185PK Euro4 (vandaar de wervelklep)


Eerste verstuiver verwijderd. Behoorlijk vettig op het deksel.


Eerste verstuiver verwijderd. Veel 'smots' op de schacht.


Even een beetje schoongemaakt voor de foto.


Brandstofleidingen en verstuivers verwijderd.


Ik heb ooit ergens gelezen dat de verstuivers niet 'droog' moeten liggen, dus maar even in een dieselbadje gelegd.


Kleppendeksel verwijderd, mooi om te zien: vooraan 'oude' wervelklep, inlaat nokkenas en bovenaan uitlaat nokkenas.


Closeup, hier lekte de pakking een beetje.


Wervelklep verwijderd, alles schoongemaakt voor de terugplaatsing


Nieuwe wervelklep op weg naar z'n bestemming.


Wervelklep geplaatst.


Kale commonrail, schone oppervlakken.


Kleppendeksel grondig reinigen en fris maken.


Voorzichtig terugplaatsen van de kleppendeksel, mooi alle schroefgaten 'lijnen'.


Kleppendeksel weer geplaatst. Ziet er weer als nieuw uit.


Volvo tool om de verstuivers te positioneren, was niet echt nodig geweest.


Gelijk ook even het brandstof filter vervangen omdat niet precies bekend was hoelang die er al inzat.


Dit diesel kanon heeft toch heel wat uurtjes ons het werken aangenaam gemaakt. Vanochtend -14 graden.


Natuurlijk moest er ook nog wat gespeeld worden tussendoor.


Een hele blije Ewout



Morgen is het de beurt voor Old Faithful. Voor veren vervangen, brandstof filter en servicebeurt.

Er zijn nog veel meer foto's gemaakt, maar dit was even mijn aandeel voor vandaag.



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Zo dan, da's een flinke klus geweest! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

knoopie

Ze zijn toch met z'n vieren gekomen Ewout.....
Het zijn weer de zelfde die aan het werk zijn volgens mij.

Mooi om te zien die vernuftigheid van zo'n blok hé, kon je het wel een beetje aangenaam krijgen in de schuur.
Waarom moeten de verstuivers in een badje diesel?

Veel succes morgen met de andere werkzaamheden


Bouke

Wie denk je dat de foto's maakt tussen het sleutelen door zodat jullie ploatjes kunnen kijken :eusa_think:

Hiker

Mooi werk mannen.........fijne sneeuw daar!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Citaat van: Hiker op 09-02-2013 22:18:16
Mooi werk mannen.........fijne sneeuw daar!
Het was leuk glijden in de sneeuw