Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-06-2018 12:43:10
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  De Zilverschuit - green tuning: rijden op lucht?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 52 53 54 [55] 56 57 58 59 Omlaag Print
Auteur Topic: De Zilverschuit - green tuning: rijden op lucht?  (gelezen 45732 keer)
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9741


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #810 Gepost op: 14-06-2018 20:45:25 »

Logs na aanpassing zijn de beste leerschool.
Kleine stapjes, dan komt het goed.
Gelogd

arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8471


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #811 Gepost op: 15-06-2018 04:45:26 »

Nee kan idd geen kwaad om t eerst ff in theorie uit te denken maar zo gaat het idd.
Er is altijd een overgang, eigenlijk zodra je onder boost gaan moet je gaan verrijken op lpg ook want dan heb je gewoon t lekkerst vermogen.
En daar heb je die auto toch voor.

Het verloop van arm cruisen naar rijk boosten gaat redelijk vanzelf.
Ik zou zeggen bekijk mijn tabellen nog eens dan weet je een beetje waar je aan toe bent.
Ik kan je eventueel wel een logje sturen als je wil zien hoe t er aan toe gaat.
Heb een hele leuke, met inklappende aanzuigbuis, verschillende mapping op lpg en benzine en lambda 1.25 op cruise... je kan je lol op hahah.

Kan je ook wel een bin sturen als je dat interessant vind, zou er niet op gaan rijden Tongue
Zit toch best veel verschil in 2.3 en 2.5T
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8471


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #812 Gepost op: 15-06-2018 04:59:20 »

Edit:

Heb t ook in mean green topic wel genoemd denk ik, heb je nu een 2,5T of een 2,3T ontstekingstabel er in zitten?

Het makkelijkst is als je het hele veld waarin je cruised in 1 keer selecteert en dan op "+" knop drukt, zo blijft je ontstekings verloop overal hetzelfde en doe je dus 1 stap vervroeging.

Ieder veld apart aanpassen is heel erg omslachtig en het verloop van de ontsteking verandert toch niet echt.
Met verloop bedoel ik hoeveel vroeger bij meer rpm's

Hang me niet op aan de waarden, m'n internet is zo traag dat ik geen zin heb om het er bij te gaan zoeken Tongue

Maar zeg je pakt load 0 t/m 5 en rpm 1500 t/m 4200 selecteert dat hele veld en drukt 2x op plus.

Dan doe je hetzelfde je pakt dezelfde velden (zelfde schaal) van de VE map/lambda map en zet die helemaal op lambda 1.15

En dan ga je eens proef rijden, de volgende rit druk je de hele ontsteking tabel in dat gebied weer een keer op plus en ga je nog eens rijden en leg je de twee logs over elkaar heen.

Kouder is beter Grin
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
Ries van de Zilverschuit
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2322


V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426


« Antwoord #813 Gepost op: 15-06-2018 10:20:33 »

'k Ga ervanuit dat ik indertijd van Maarten een ontstekingstabel heb gekregen voor mijn 2.5T. Inmiddels is door hem daar al een verarmingsslag overheen gedaan.

Volgens mij is dit de originele xdf-file: rev5b_609_fox_01.xdf, van M44Wik. Die heb ik.Die 609 kan ik niet vinden via Google.

'k Lijkt me goed om de originele waarden paraat te hebben als bron en referentie.
« Laatste verandering: 15-06-2018 10:28:45 door Ries van de Zilverschuit » Gelogd
Piet
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 5386



« Antwoord #814 Gepost op: 15-06-2018 10:27:31 »

Ff Maarten vragen.. ik kan het nu niet voor je nazien,  zit ff op het Lido di Venezia  Grin
Gelogd

"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-
Ries van de Zilverschuit
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2322


V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426


« Antwoord #815 Gepost op: 15-06-2018 11:14:40 »

Suf, wat ik helemaal over het hoofd zie: mijn benzinemap bevat natuurlijk de oorspronkelijke tabellen qua ontsteking en brandstof.
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11314


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #816 Gepost op: 15-06-2018 13:23:16 »

Ff Maarten vragen.. ik kan het nu niet voor je nazien,  zit ff op het Lido di Venezia  Grin
Wanneer zit je daar niet? Grin

Leuk topic dit en goede uitleg van Arjen over de aanpak.  eusa_clap
Gelogd
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8471


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #817 Gepost op: 15-06-2018 13:50:59 »

Suf, wat ik helemaal over het hoofd zie: mijn benzinemap bevat natuurlijk de oorspronkelijke tabellen qua ontsteking en brandstof.

Ligt er aan watvoor bin ze gebruikt hebben... als er een rev5b in zit heb je 2.3 mappen.
Een 2.5T is daar anders in. Ik kan je er eventueel wel een sturen al ik excel.
Ben er toevallig laatst mee bezig geweest.

Ff Maarten vragen.. ik kan het nu niet voor je nazien,  zit ff op het Lido di Venezia  Grin
Wanneer zit je daar niet? Grin

Leuk topic dit en goede uitleg van Arjen over de aanpak.  eusa_clap

Ja ik vind t ook leuk gaan. Misschien nog wat bundelen in lean mean green topic? Tongue
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11314


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #818 Gepost op: 15-06-2018 13:52:01 »

Zeker. Binnenkort ga ik weer aan de slag.
Gelogd
Ries van de Zilverschuit
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2322


V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426


« Antwoord #819 Gepost op: 15-06-2018 21:45:28 »

Nou, hier is mijn eerst log. Kruissnelheid 100 km en daarna 130 km. Vooral om de egt-meting te bekijken. De groene verspringende balk geeft aan op de auto op de benzine-map of lpg-map rijdt onder lpg-bedrijf. Hoog is lpg-map.

Bij 100 km is de egt circa 580 graden en de temperatuur loopt bij 130 km op tot rond de 650 graden. Lijkt mij wat aan de hoge kant, gezien andere posts. Als conversiefactor gebruik ik dus: X*4.902. Versterker is zo'n Reveltronicsding.

Er treedt geen temperatuurverschil tussen de mappen op, zoals je kunt zien.




Is er trouwens een manier om de grafieken groter in beeld te krijgen? Ik maak een uitgesneden screendump en plaats die onbewerkt in jpg op de server.
« Laatste verandering: 15-06-2018 22:01:43 door Ries van de Zilverschuit » Gelogd
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9741


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #820 Gepost op: 15-06-2018 22:08:59 »

EGT bij 100 klopt wel; dat draai ik ook zo'n beetje. Hij loopt echter niet zo snel op als bij jou.
Ik heb deze conversie: (X*5/1024)*250
Gelogd

arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8471


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #821 Gepost op: 15-06-2018 22:57:58 »

Kor jij hebt de EGT sensor voor de turbo zitten, ries heeft m er na.

Na de turbo mag ie wel iets lager...

Ik heb die temperaturen iig pre-turbo maar goed dat is bij 1.25...

@ kornelis jou conversiefactor is voor me7?
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9741


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #822 Gepost op: 15-06-2018 23:07:11 »

Ja; Hij moet nog in de R geplaatst worden.
Na de turbo is de waarde inderdaad hoog. Maar dan is de stijging nog vreemder; ik krijg pas een stijging bij een zwaardere last.
Gelogd

arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8471


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #823 Gepost op: 16-06-2018 00:23:13 »

Ik zou m sowieso op lambda zetten dat idiote afr is voor yanken....

zo kan je toch niets zien Grin
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11314


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #824 Gepost op: 16-06-2018 00:58:53 »

Mee eens. Lambda is het zelfde op LPG en op benzine. AFR niet. Scheelt een hoop omrekenen.
Gallons of Angström per theelepel  denken we ook al niet meer in. Wink
Gelogd
Pagina's: 1 ... 52 53 54 [55] 56 57 58 59 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.043 seconden met 19 queries.