Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-07-2018 08:36:05
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  De Zilverschuit - green tuning: rijden op lucht? Nieuwe resultaten
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 60 61 62 [63] Omlaag Print
Auteur Topic: De Zilverschuit - green tuning: rijden op lucht? Nieuwe resultaten  (gelezen 49001 keer)
Ries van de Zilverschuit
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2360


V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426


« Antwoord #930 Gepost op: 14-07-2018 14:00:55 »

Nou ja, het verbruik bij meting 2 is hoger dan bij meting 1 in het aantal km dat je op een liter rijdt, want km/l. Of zie ik iets over het hoofd? Is een logvalue in TP.
« Laatste verandering: 14-07-2018 14:02:41 door Ries van de Zilverschuit » Gelogd
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 8643


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #931 Gepost op: 14-07-2018 14:24:29 »

Ah ik lees dat precies andersom L / 100 km
Maargoed temperatuur is omlaag. Dus gewoon wat vervroegen nog en kijken of t dan beter wordt.

Zie niet dan idd een stapje terug naar 1.2 oid. Maar je zit nog niet aan 40 graden toch?
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
Ries van de Zilverschuit
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2360


V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426


« Antwoord #932 Gepost op: 14-07-2018 14:37:55 »

Meting 2 was met een ontstekingscel van 41.25 graden. Dat was de hoogste waarde die ik aantrof in de originele tabel van 609.bin en de hoogste waarde in de doelcellen heb ik toen verhoogd naar 41.25 graden, ongeveer 19,5%.. Verder heb ik nog niet willen gaan.

Als het inderdaad geen km per liter is maar liters per honderd km dan is het natuurlijk precies andersom inderdaad.

Enfin, zou weer lange testrit. Dan weten we meer.
Gelogd
Piet
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5405



« Antwoord #933 Gepost op: 14-07-2018 15:34:43 »

Normaal vervroeg je voorzichtig in kleine stapjes steeds iets verder.
Jij gaat gelijk naar maximale vervroeging om dan in kleine stappen minder te vervroegen.
Dat is een nogal averechtse benadering, gelukkig is je motor nog heel ....😏

Naja, lpg is gelukkig wat vergevingsgezinder dan benzine.
« Laatste verandering: 14-07-2018 15:40:26 door Piet » Gelogd

"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-
Ries van de Zilverschuit
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2360


V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426


« Antwoord #934 Gepost op: 14-07-2018 22:14:58 »

Borduur vooral verder op het werk en ervaringen van Arjen en de hier opgebouwde wetenschap dat lpg bij deze experimenten inderdaad heel goedmoedig is. Egt doet ook niets geks. Maar bij een 2.5 werkt het allemaal wel wat anders lijkt het.

Vandaag een aantals logs verzameld. Volgende week even goed analyseren.
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11385


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #935 Gepost op: 14-07-2018 22:37:27 »

Je hebt een andere motor. Daarnaast zijn zelfs geen twee "gelijke" motoren gelijk. Wink
Ik raad je met klem aan de "hints" ter harte te nemen en vanaf nul naar stapje 1 te gaan dan stapje 2. En niet vanaf stapje 10 naar 0 terug gaan. Anders wordt dit een enorme teleurstelling. Wink
« Laatste verandering: 14-07-2018 22:39:13 door razorx » Gelogd
Pagina's: 1 ... 60 61 62 [63] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.053 seconden met 19 queries.