[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daanium

Die ga ik preventief ook vervangen.
Het is nogal een klus, niet iets wat je even in de middagpauze doet ;)
Dus dan ook meteen goed.
Op eBay kun je een revisie setje kopen (link volgt nog) met nieuwe kabels, kost iets van 40 euro.
Dus qua kosten valt het wel mee denk ik. Alleen gaat er best wat tijd in zitten.
Ook raad ik sterk aan om deze klus met twee personen aan te pakken.
De deurdelen zijn best zwaar en onhandig om te tillen. Het zou zonde zijn als je raam stuk zou gaan.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Marty__Mouse

Slim bedacht! En mooie how-to erbij!  :eusa_clap:

Maar ben je niet bang dat de staalkabel over de stalen rollen gaat glijden? Het lijkt me dat de kunststof rollen iets stroever zijn en dat de kabels daar beter overheen lopen? Of lijkt dat maar zo? Overigens weet ik ook niet of het uberhaupt uitmaakt als de rollen alleen glijden ipv meedraaien? Het zijn de kabels die het raam op en neer doen bewegen?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

daanium

#827
Helaas te weinig tijd om binnenkort verder te gaan aan de deuren van de Coupe, dus dat moet effe op een laag pitje komen te staan.
Over het glijden van de staalkabel over het ijzeren wieltje maak ik me niet zo'n zorgen. Het nieuwe wiel zal soepel genoeg kunnen draaien.

Afgelopen week kreeg ik een reminder in de bus van de dichtstbijzijnde Volvo dealer, de Coupe heeft een APK nodig.
Aangezien het nogal drukke tijden zijn op m'n werk, heb ik de Coupe even gelaten voor wat het is.
Daarmee bedoel ik vooral de BBK voor én achter en de deuren (al zijn de deuren niet ZO slecht dat het APK afkeur is :P)
Anyway, de Coupe staat al enige tijd zonder remmerij aan de straat. Daardoor kan ik er natuurlijk ook niet in rijden.
Nu de APK weer voor de deur staat, moet ik 'm weer rij klaar hebben. Als het effe kan met goed werkende remmen ;)

Een tijdje geleden heb ik contact gehad met Wepster, een prettige gast die mij wel wilde helpen met het maken van de brackets voor de BBK.
Zo gezegd, zo gedaan. Wepster kwam op een avond passen en meten om vervolgens aan de slag te gaan.
Binnen enkele dagen had hij de brackets klaar voor de XYZ klauwen die bij de voorwielen komen.
Zoals ik al eerder aan gaf, zat ik wat krap in m'n tijd waardoor ik ze niet kon passen.
Vorig weekend had ik echter een uurtje vrij en ben ik begonnen. Helaas paste ze nog niet 100% maar dat komt ongetwijfeld goed.

Omdat de BBK nog steeds niet te monteren is, moet er weer originele remmerij op, zowel voor als achter.
Gelukkig had ik nog redelijke voorklauwen en schijven liggen, 'just in case' (want bij mij moet het een en ander in twee keer)
Vanmorgen dus even 'n uurtje vrij gemaakt om de originele spullen terug te monteren op de Coupe.

Bij het los maken van de achterste schijven, kwam de helft van m'n handrem mee, dus die ook meteen even vervangen.
Een korte how-to  :eusa_dance:

Handremschoenen vervangen
Wat hebben we nodig?
Een combinatie tang, of een andere tang naar keuze waar je de veren mee vast kunt grijpen.
Een steek/ring sleutel maatje 13
En een ratel met dop 13

We beginnen met het loshalen van het achterwiel
Krik de auto op (zorg er voor dat je auto niet weg kan rollen, zet 'm bijvoorbeeld in de eerste versnelling, maar uiteraard niet op de handrem ;D)


Maak de remklauw los, deze zit vast met twee bouten waar dop 13 op past.


Leg de remklauw iets naar achter (voorzichtig met de remleiding) en haal vervolgens de remschijf er af.


Op de rechter foto zie je de onderkant van het handremsysteem, dit om te laten zien dat er een veer zit.
Begin met de bovenste veer los te halen, eerst de rechter kant (daar kom je het makkelijkst aan) en daarna haal je de veer ook links los.
Ik weet niet of het verstandig is om de veren ook te vervangen, maar ik heb dat nu niet gedaan.
Haal ook het afstel systeem thingy tussen de remschoenen vandaan.


Vervolgens kun je de remschoenen los halen, het is een beetje 'n geklooi omdat beneden ook nog die veer vast zit.


Als je bij de dealer een setje bent gaan halen, zitten er ook twee nieuwe klemmen bij om de remschoenen op hun plaats te houden.
Die gaan we dus ook netjes vervangen.
Ze zitten vast met één schroef, aan de bovenkant van de klem.
Op de linker foto zie je links de nieuwe zitten en rechts nog de oude.
Op de rechter foto een close-up van de klem, zodat duidelijk te zien is hoe dat onderste lipje zit


Daarna is het eigenlijk alles weer terug plaatsen met de nieuwe onderdelen, zoals je de oude los hebt gehaald.

Stel de handrem af door middel van het stel wieltje bij de remschoenen en daarna 'fine-tunen' bij de handrem hendel in de auto.

Job done! 8)

PS Ik vraag me alleen af of het verstandig is om direct even waarmee je de rotzooi schoon kunt maken wat hier op die sensor zit

Kan/mag dat gewoon met remmenreiniger?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Na iets langer dan een maand stilte, wil ik mededelen dat mijn Volvo C70 Coupe 2.3 T5 AUT in kleurcode 019 de verkoop in gaat.
Niet getreurd, er komt iets moois voor in de plaats...

Namelijk een Volvo C70 Coupe 2.3 T5 AUT in kleurcode 019 :eusa_clap:

Ik ga met 99% zekerheid de C70 van RobbertC70 overnemen.
Zoals ik al vaker heb laten vallen, speelde mijn chronisch tijdgebrek steeds vaker op.
Als kleine zelfstandige hebben we (mijn neef en ik) het razend druk, daarnaast gaat het steeds iets minder goed met de gezondheid van mijn vriendin.
Beide, maar vooral de laatste, zijn voor mij een goede reden om de vrije tijd die ik heb, te spenderen met mijn vriendin in plaats van het sleutelen aan mijn auto (wat stiekem ook een beetje mijn vriendin is ;) maar dan anders)

De BBK, dikke intercooler, grotere turbo (KKK-K24), groene injectoren, 3" downpipe, de rest van de 3" uitlaat, S60R-uitlaat spruitstuk, MAC Audio 1000W versterker, Rockford Fosgate Punch subwoofer en vast nog een bult aan onderdelen lag allemaal klaar om gemonteerd te worden.
Maar ons kent ons, en zelfkennis is ook wel eens handig; het ging waarschijnlijk nog een project van een paar jaar worden.
Daarom heb ik besloten om een auto over te nemen die al klaar is; vrijwel alles wat Robbert al heeft gedaan, stond nog op mijn 'to-do-list'.
De BBK, dikke intercooler, grotere turbo, groene injectoren, 3" downpipe, natuurlijk vakkundig laten chippen zodat alles lekker samenwerkt.

In de afgelopen vier jaar heb ik écht genoten van de auto als ik er in zat of er aan bezig was. De C70 is een auto waar ik verliefd op ben geworden. De eeuwig mooie lijnen, de heerlijke prestaties en de ongekende luxe zijn alles wat ik in een auto zoek. Moderne auto's zullen vast nóg luxer zijn, sommige zullen vast nóg sneller zijn en voor sommige zullen er vast ook nóg mooier zijn dan de C70, maar ik vind dat een moderne auto geen ziel meer heeft, daar heb ik geen connectie mee. Met de C70 wel! :eusa_dance:

Daarom wil ik ook precies dezelfde, maar dan wél klaar. Zodat ik kan genieten van de ritjes in de Coupe.
Lekker een weekendje weg, of in de zomer naar Frankrijk, of 's morgens naar de sportschool (wat weer hard nodig is :eusa_shifty:), elk ritje in die Coupe is heerlijk.

Ik zal morgen alvast een hoop van de onderdelen online zetten met foto's en prijzen, er is vast iemand die wel tijd heeft om er iets moois van te maken.
Mijn huidige C70 (TB-GF-65 met 249.550km op de teller) zal in de loop van de week ook in het 'te koop aangeboden' hoekje komen.

Tot zo ver het verkoop/aankoop verhaal, nu over naar de orde van de dag.
Na vrijwel m'n hele zondag gespendeerd te hebben aan het zoeken naar een antwoord, kom ik er niet uit zonder jullie hulp.
Ik wil namelijk een Tomtom scherm in het opklap scherm maken van een origineel RTI systeem.
In dit topic is ongeveer te lezen wat ik zoek.

Na veel gezoek en gelees kwam ik er achter dat veel mensen die doen in een modernere Volvo, zoals de S60 of V70N.
Deze Volvo's hebben een breedbeeldscherm en het scherm komt echt omhoog, en zakt weer omlaag als je klaar bent.
Het scherm wat ik heb klapt echter omhoog, of hoe zeg je dat ??? nouja, jullie weten vast wel welke ik bedoel.

Nu heeft Thuur een prachtige pin-out neer gezet, in dat topic wat ik eerder noemde.
Echter, ik wil alleen dat het scherm omhoog komt als de auto op contact gaat (of eventueel met een schakelaar ofzo), en weer omlaag gaan als het contact er af gaat (of als de knop omgaat).
Nu heb ik met 'n 12V voeding wat zitten klooien, maar zonder resultaat.
In mijn zoektocht naar een antwoord, ben ik veel dingen tegen gekomen, op sommige forums hebben ze het er over dat het scherm pas opklapt als er ook een video signaal binnen komt, op andere forums zeggen ze hetzelfde, maar dan om het scherm aan te laten gaan (dus als je het Volvo schermpje wil gebruiken, wat bij mij niet het geval is)

Waarschijnlijk heeft het RTI systeem een + en - nodig, en daarnaast een + om het scherm omhoog te laten gaan, en een - om het te laten zakken ofzo?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

C.punTeR

Is de remote schakeling( voor de aansturing voor de versterker van de radio )niet een goede signaal draad?


Groet..

daanium

Citaat van: C.punTeR op 06-04-2014 23:02:17
Is de remote schakeling( voor de aansturing voor de versterker van de radio )niet een goede signaal draad?


Groet..
Dat is inderdaad een mooie optie, alleen weet ik nog steeds niet waar ik alles op moet aansluiten.
Dus om het scherm omhoog/omlaag te krijgen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

RobbertC70

Veel plezier ermee Daan, leuk jou en je vriendin ontmoet te hebben!

rifwachter

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

daanium

Citaat van: RobbertC70 op 22-04-2014 18:48:33
Veel plezier ermee Daan, leuk jou en je vriendin ontmoet te hebben!
Yes was ook leuk, vette bak, ik ben er blij mee :eusa_dance: dankjewel!!
Wel jammer dat je je BLOG verwijderd hebt :-\ was leuk geweest om daar nog eens wat terug te lezen.

Citaat van: rifwachter op 23-04-2014 17:59:15
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!
Thnx, het is écht een mooie auto :eusa_drool:

Ik was best wel bang voor het rode interieur, totdat ik het 'in real life' had gezien, wauw! echt super vet!
Gistermiddag was ik nog even bij Martijn op bezoek op z'n werk, hij kon de historie van de auto terug zien, dat was allemaal keurig in orde.
Gisteravond was een vriend van me nog even komen kijken, effe een stukkie gereden, hij was nogal onder de indruk; wat een vette bak ;D

Morgen is onze winkel gesloten, waardoor ik eens even alles tot in detail kan bekijken.
Niet dat ik gekke dingen verwacht, maar binnenkort moet de distributieriem vervangen worden, dus meteen even de rest nalopen of er nog meer mag/moet gebeuren.
Het enige waar ik het nog niet helemaal mee eens ben, zijn de velgen.
Van de ene kant vind ik ze wel mooi, maar aan de andere kant mag het ook wat subtieler van mij.. Anyway, daar bedenk ik me nog eens over ;)
Morgen of zondag komen foto's :P
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

elianmars

Citaat van: daanium op 25-04-2014 17:46:33
Citaat van: RobbertC70 op 22-04-2014 18:48:33
Veel plezier ermee Daan, leuk jou en je vriendin ontmoet te hebben!
Yes was ook leuk, vette bak, ik ben er blij mee :eusa_dance: dankjewel!!
Wel jammer dat je je BLOG verwijderd hebt :-\ was leuk geweest om daar nog eens wat terug te lezen.



http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30446.0.html

Dit, bedoel je?

daanium

Ow haha, ik zocht in het BLOG gedeelte van het forum.
Vandaag trouwens lekker twee uurtjes onderweg geweest met mijn vriendin in de 'nieuwe' coupe.
Heerlijke bak ! De vering staat alleen wat stuk, maar dat is simpel aan te passen, da's misschien iets voor morgen.
Voor de rest, niets dan lof, die auto is perfect!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Ik vraag me af wat handiger is, om deze BLOG door te starten met de nieuwe C70, of om een nieuwe BLOG te maken... ?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

elianmars

Gewoon hier verder gaan :)

grijzev70tdi

Plaats eerst maar eens foto's, dan zullen we wel zien ;D ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

daanium

Gheghe, groot gelijk, foto's zullen gewaardeerd worden hiero!
Maar dan ga ik 'm eerst even wassen ;)
Ik heb gisteren de originele heldere koplampen geplaatst, die staan nog wat mooier dan die projector lampen vind ik.
Verder gaan de glimmende velgen er af en komen de 19 inch (imi) Pegs er op, persoonlijk doet dat toch het meeste voor me ;D
Voor de rest zal er weinig spannends plaats vinden.
Morgen kan ik bij de dealer een setje gaan ophalen voor de distributie te vervangen.
En in de loop van de week krijg ik een mooi pakketje van Yits, met een aangepaste print voor in het alarmlicht ding *sweet*
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]