[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Kan me voorstellen dat je baalt Daan, maar wat er al meerdere zeggen; diep respect voor je werk.
Ik vind het vervangen van m'n remmen al spannend laat staan dat ik een dergelijke klus zelf zou durven aanpakken.
En als dan de lekkage het enige is, dan vind ik dat je het goed gedaan hebt!  :eusa_clap: :eusa_clap:   ;)

Maarre, ben ook erg benieuwd naar je A7 spoiler straks, gaat dat uberhaupt wel passen in een C70 achterklep? Loopt de ronding van de spoiler een beetje gelijk met de achterruit van de C70?

Hoe dan ook, wederom een erg stoere update waarmee je volgens mij de allereerste bent als het allemaal lukt.. Heb het nog niet eerder voorbij zien komen in elk geval.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

daanium

Citaat van: Marty__Mouse op 23-06-2015 12:25:20
Kan me voorstellen dat je baalt Daan, maar wat er al meerdere zeggen; diep respect voor je werk.
Ik vind het vervangen van m'n remmen al spannend laat staan dat ik een dergelijke klus zelf zou durven aanpakken.
En als dan de lekkage het enige is, dan vind ik dat je het goed gedaan hebt!  :eusa_clap: :eusa_clap:   ;)

Maarre, ben ook erg benieuwd naar je A7 spoiler straks, gaat dat uberhaupt wel passen in een C70 achterklep? Loopt de ronding van de spoiler een beetje gelijk met de achterruit van de C70?

Hoe dan ook, wederom een erg stoere update waarmee je volgens mij de allereerste bent als het allemaal lukt.. Heb het nog niet eerder voorbij zien komen in elk geval.

De spoiler vind ik zelf ook wel een stoer idee 8) en (op een Volvo) had ik 't ook nog niet voorbij zien komen.
De bovenste plaat van de spoiler (wat omhoog/omlaag gaat) wil ik er af halen en vervangen door een deel van een (sloop-)achterklep wat van 'n C70 af komt.
Een Audi A7 is wat breder dan een C70 en ook de ronding is niet hetzelfde volgens mij (nog niet echt naar gekeken).
Het plaatwerk ga ik uitbesteden, een klant van ons is schadehersteller en hij gaat me helpen met deze klus :eusa_dance:
Hij kent weer een plaatwerker en hij kan daarna plamuren en spuiten, ben wel benieuwd of het mooi gaat worden.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

razorx

Ik kan alleen maar respect hebben voor je durf en doorzetting.
Wat de Tomtom aangaat. Ik help je graag hoor.

daanium

Dankjewel Yits, ik stuur je effe 'n PB over het Tomtom verhaal :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Ewout Schalkwijk

Gewoon doorgaan Daan, je zit op de goede weg en aan de inzet ligt het niet. :eusa_clap:

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

daanium

Thnx Ewout, ik haal er erg veel plezier uit, dat geklooi aan de Volvo ;D
En de feedback hier op het forum vind ik ook super tof!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

GringoV70

Dat is wel heel gaaf en gedurfd om zo'n spoiler te plaatsen.
Succes ermee, maar dat gaat vast goed komen.
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

daanium

Morgen ga ik bij Piet en Maus langs om wat af te geven en op te halen.
Samen met m'n vriendin vanuit Limburg naar Hendrik-Ido-Ambacht en daarna door naar Middelie (tussen Amsterdam en Hoorn), we maken er een leuk dagje van :)

Als iemand nog een forumtransport nodig heeft, snel effe PB-en, dan komt dat vast wel in orde ;)

Bij Piet ga ik de voorbumper van de Coupe afgeven, dus moest die er vanaf.
En dusssss.... Vandaag eindelijk de R bumper er op gezet :eusa_dance:
Wat staat dat toch super goed op een C70 8)

Helaas stond de zon ongunstig om er foto's van te maken, maar die komen een dezer dagen wel.
Ik heb de wielkuipen nog niet aangepast wegens tijdgebrek, misschien kan ik daar morgen nog 'effe' tijd voor maken ;)
Voor de rest zit de pook nog steeds niet vast, daar heb ik vanmorgen ook nog eens naar gekeken en volgens mij mis ik iets van een klik-dingetje ofzo ??? straks nog eens zoeken hier op het forum of via Google, staat vast ergens beschreven.

Oja, dankzij Yits is het Tomtom project ook weer nieuw leven ingeblazen, een kleine aanpassing aan het schema zou het probleem moeten oplossen. Een kennis van me (die het printje laatst ook gesoldeerd had) heeft alles mee naar huis genomen, zodat hij het eens op zijn gemak kon bekijken. Fingers crossed! Vrijdag zou hij weer onze kant op komen, hij ging er vanuit dat hij een werkende print mee zou nemen ;)

Het spoiler project staat niet stil, maar ik moet ElsaWin hebben, soort Vida van VW/Audi/Skoda, maar die heb ik nog niet kunnen bemachtigen, tot die tijd laat ik het heel effe liggen, anders maak ik misschien iets stuk door er spanning op te zetten terwijl dat niet de bedoeling was ;D Beter maar even wachten
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

MrCain

Heb nog ergens elsawin liggen maar weet niet meer precies welke versie.....

Kan s kieken voor je ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

daanium

#1884
Thnx, ik ben nu begonnen aan een download van 45GB :eusa_shifty: niet grappig over een adsl lijntje.
Dat is de versie voor Skoda, Audi, Volkswagen en Seat, met alle schema's en alles er op en d'r aan.
Maar het heeft geen haast, dus laat ik 'm maar lekker pruttelen :)
Dan eens kijken waar al die kabels voor zijn.
Net nog een tip gehad van een forumgenoot, waar ik 'm ook kan downloaden, maar dan alleen voor Audi, dus waarschijnlijk een stuk kleiner.

Nog snel even de overbelichte foto's, omdat ik het niet kan laten ;D







De roosters zitten er nog niet in en de wielkuipen zitten dus nog niet zoals ze moeten, maar het idee is duidelijk (en te gek ;D)
Zoals te zien op de laatste foto, de Volvo staat nog op de krik, dus geen paniek, hij staat niet zo hoog op z'n sloffen :angel:
Nu lekker gaan slapen, want morgen ben ik minimaal 5 uur onderweg, wat we toch niet over hebben voor onze roffels  :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

KIM

Staat de A7 wel in Elsawin?
Ik dacht dat toen al overgegaan was op de online versie...

de geneRaal

Je blijft wel bezig  ;D
Heb ook het een en ander voor de boeg wbt ritjes :eusa_shifty:
Blackstone under construction

daanium

Citaat van: KIM op 28-06-2015 00:16:15
Staat de A7 wel in Elsawin?
Ik dacht dat toen al overgegaan was op de online versie...
Dat weet ik eigenlijk niet, ik ging er eigenlijk gewoon van uit dat de laatste versie wel de A7 zou hebben.
Maar als die alleen nog online is, dan heb ik misschien alsnog de hulp van de Audi dealer nodig :eusa_think:
Nu ik er over nadenk, die gasten op A5OC hebben dezelfde spoiler van een A5 (RS5), misschien was die er eerder en kan ik m'n schema daar vanaf halen.

Citaat van: de geneRaal op 28-06-2015 00:17:29
Je blijft wel bezig  ;D
Heb ook het een en ander voor de boeg wbt ritjes :eusa_shifty:
Haha ;D Ja dat klopt, ik haal veel plezier en voldoening uit de projecten.
Voor m'n werk sta ik in een winkel en help ik mensen met hun computer problemen,
dit is eens helemaal wat anders, i like it  8)

Waar ga je naartoe dan? Volgens mij niet in de Volvo he?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#1888
Inmiddels al weer een week geleden, maar ik wil jullie niet onthouden van de Volvo perikelen :eusa_whistle:
Afgelopen week heb ik de Coupe naar Jeroen gebracht voor de bak-wissel-olie-lekkage.
Hopelijk waren het alleen de twee keerringen van de as :eusa_pray:
Enkele dagen voor ik 'm weg bracht heb ik bij de dealer de keerringen opgehaald, samen met een paar andere goodies
Na lang zoeken had ik eindelijk weer de partnummers gevonden van de zilveren knipperlampjes voor in de achterlamp-unit :eusa_dance:
Dus dat kon ik niet weerstaan, die moeten er in ;) ook de achterste mud-flaps heb ik besteld, maar die waren nog niet binnen.
De laatste goodie was wél al binnen en het duurst van ze allemaal; een nieuwe binnenspiegel.
Een paar maanden geleden was die namelijk stuk gegaan, toen via een behulpzame forumgenoot een gebruikte spiegel kunnen overnemen.
Maar je voelt 'm al aankomen, die is vorige week ook weer stuk gegaan.
Dus dan maar eens slikken en een nieuwe bestellen, nu met garantie 8)
Aangezien de Coupe bij Jeroen aan het logeren is, kan ik de knippers en de spiegel nu niet direct vervangen, maar beide hebben ook geen haast.
Jeroen was zo aardig om een paar plaatjes te schieten van de Coupe bij een mooie Limburgse zonsondergang  :eusa_clap:









Man wat is het toch een auto he... ik zwijmel helemaal weg hier als ik naar die foto's kijk.
Een Coupe, in het zwart, met heldere lampen, donkere (originele) 18" pegs én een R-bumper
I like it !!!!!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

)()()sT

Ja, alleen jammer van die oogverblindende Johnny-xenon, asociaal voor mede-gebruikers. Aldus een of andere zeikbeer :evil: ;D
Schitterende auto, deze week hem ook eventjes aanschouwd.