Eindelijk knoop doorgehakt......de R op LPI

Gestart door beezz, 25-04-2012 20:50:34

Vorige topic - Volgende topic

Midicijnman

In de buurt van Rotterdam kan ik Allround in Spijkenisse aanraden. Alles zit er keurig in en je wordt er goed en vriendelijk geholpen.

UserID6342

Citaat van: dbs1 op 27-04-2012 17:17:55
De leidingen en kabels zijn wat minder weggewerkt dan Mesman doet, maar alles werkt al een jaar vlekkeloos.
Mwuh, zie toch genoeg auto's waar Mesman LPG heeft ingelegd en niet bij alle is het even netjes gebeurt hoor, is maar net wie aan je auto gewerkt heeft.  Bij LPI installaties heel herkenbaar voor Mesman, te korte cq krappe slangen gebruiken...

dbs1

Citaat van: Dirk342 op 27-04-2012 20:16:25
De leidingen en kabels zijn wat minder weggewerkt dan Mesman doet, maar alles werkt al een jaar vlekkeloos.
Mwuh, zie toch genoeg auto's waar Mesman LPG heeft ingelegd en niet bij alle is het even netjes gebeurt hoor, is maar net wie aan je auto gewerkt heeft.  Bij LPI installaties heel herkenbaar voor Mesman, te korte cq krappe slangen gebruiken...

Om het maar even duidelijk te maken hier een paar foto's van de Wallinga LPI inbouw, ik ga hier overigens nog wel wat aan verbeteren (=leidingen netter leggen). Een hitteschild voor de drukregelenheid (als dit zo heet, bovenste foto) zit er inmiddels ook op.

V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

)()()sT

Pfoe, dat zit er eerlijk gezegd inderdaad niet echt netjes in  :eusa_shifty:

dopie

Gewoon interesse vraag omdat ik niks van LPG weet :), maar er wel altijd bijzonder vind uitzien zo`n installatie.?
Waarom zit er op de rechter van de 5 geen blauw doppie?

mehn

Citaat van: dopie op 03-05-2012 09:58:02
Waarom zit er op de rechter van de 5 geen blauw doppie?

Dat is geen dopje maar gewoon een stip. Dit lijkt een set van 4 met een 5e erbij gezocht.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

kulk

Ziet er rommelig uit zeg, mijne is bij Boertien ingebouwd maar ziet er stukken beter uit, maar ja als het maar functioneel is

mehn

Citaat van: beezz op 25-04-2012 20:50:34
As woensdag is het dan zo ver. Mesman bouwt lpg in de R.

Heb je m al terug?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rovelra

Citaat van: henry classic v70 op 26-04-2012 19:20:28
Gôh toch nog veel Mesman aanhang....... :eusa_eh: tja ze hebben natuurlijk wel "naam" met LPI etc.
Volgens mij zijn Boertien in Wezep en van der Helm in Hengelo net zo goed en is de inbouwprijs waarschijnlijk ook aantrekkelijker.

Mij zullen ze er niet meer zien !
Vind de service ( na inbouw ) zwaar onder de maat!
Ik rij in het vervolg naar Eksel welke ook nog eens goedkoper is met de inbouw

NinaPaul

Meerdere installaties gezien van Wallinga, ze zijn nooit echt "netjes" maar wel functioneel en juist.
Ga je prijzen vergelijken dan weet je waarom, Wallinga is vaak 200 a 300 euro goedkoper dan de concurrent.

Verder hoor ik dat de service wel goed is, ook is het verhelpen van problemen met 2e hands materiaal aan scherpe prijzen geen probleem.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

dbs1

Citaat van: )()()sT op 03-05-2012 09:07:57
Pfoe, dat zit er eerlijk gezegd inderdaad niet echt netjes in  :eusa_shifty:

Nee, dat vond ik zelf ook, had de installaties van Mesman in gedachten, maar ja dat risico heb ik genomen voor die €325. Ik kan er zelf nog wel wat verbeteringen in aanbrengen.

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2012 11:37:26
Meerdere installaties gezien van Wallinga, ze zijn nooit echt "netjes" maar wel functioneel en juist.
Ga je prijzen vergelijken dan weet je waarom, Wallinga is vaak 200 a 300 euro goedkoper dan de concurrent.

Verder hoor ik dat de service wel goed is, ook is het verhelpen van problemen met 2e hands materiaal aan scherpe prijzen geen probleem.

Het belangrijkste: de installatie werkt nu ruim een jaar zonder problemen. Als ik iets moet noemen is het dat de motor iets minder snel aanslaat als deze warm is (na tanken bijvoorbeeld), maar starten doet hij (gelukkig) altijd.

De AFS (Automatic Fuel Switch) is heerlijk, automatisch over naar benzine als het gas op is en automatisch weer terug als je getankt hebt. Daar heb ik die 4 liter die dan in de tank blijft zitten wel voor over (bruto 61L, max 45L tanken).
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

)()()sT

Citaat van: Dirk342 op 27-04-2012 20:16:25
Mwuh, zie toch genoeg auto's waar Mesman LPG heeft ingelegd en niet bij alle is het even netjes gebeurt hoor, is maar net wie aan je auto gewerkt heeft.  Bij LPI installaties heel herkenbaar voor Mesman, te korte cq krappe slangen gebruiken...

Joh:

Altijd zo handig met koelwater bijvullen  :eusa_doh:

rovelra

Tja de mijne is ook bij Mesman ingebouwd echter ik heb wel lange slangen !
Schijnbaar hebben ze meerdere monteurs die het inbouwen.
Ook de plaats van de computer zie ik vaker op andere plaatsen.

)()()sT

In de 850 zit het ook zoals het hoort hoor, maar bij de V niet. Maar goed, de garantie is al om dus voor onderhoud ga ik nu lekker naar Eksel, topbedrijf!

THIJS-V70

Citaat van: rovelra op 03-05-2012 14:02:38
Tja de mijne is ook bij Mesman ingebouwd echter ik heb wel lange slangen !
Schijnbaar hebben ze meerdere monteurs die het inbouwen.
Ook de plaats van de computer zie ik vaker op andere plaatsen.

Ik heb ook lange slangen, de computer zit tussen de accu en de intercooler buis.

Erg netjes hoor!
Ik rij net zo goed op gas als ik kan koken ;)