Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Arnie82

Hey Maarten... Even je audio install uit het oog verloren maar alles erin zitten zie ik. Wat een paar keer klussen al niet doen kan  ;D

Het dichtplakken van de brackets van de voorspeakers was denk ik wel een goed plan. De Dynaudio brackets zijn ook dicht en ik denk dat dit zeker een goede invloed heeft op het geluid aan de voorzijde.

Heb je inmiddels al een XC grill gekocht? Zit er over te denken om die upgrade ook nog te gaan doen. Onze zilveren bolides gaan echt nagenoeg identiek worden... Net als jij wil ik ook antraciet pegasus in 17" gaan steken... :eusa_whistle:
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Thijs T5

Kast ziet er netjes uit. Ik heb het hele zooitje nog op zolder liggen. Ooit eens gekocht in een "wilde" fase.

Maar als ik dit zo zie past het ook nog best aardig in een station (zat voorheen in een volvo sedan)

Dit geeft toch wel weer een boost om het eens in te gaan bouwen in de zilvere :)

Groet Thijs

BenC70ES

Citaat van: BenC70ES op 04-08-2012 13:56:41
Citaat van: Dirk342 op 04-08-2012 07:48:49
Het rare is Ben dat het dus per autotype verschillend is, is gebleken.  Bij de C70 ging het omdraaien van de ETM prima en hier bij de V70 wou hij dus echt niet meer lopen (althans niet zoals het hoort). 
Maar leuk is anders natuurlijk.

Inlaatspruitstukken zijn hetzelfde, zelfs vanaf eind '98 tot en met een S60R ...  (maar misschien dat er een verschil in zit aan de onderkant wat betreft de nokjes.

Hier zie je goed de onderkant van een ME7 inlaatspruitstuk en waarom je de gasklep er maar op één manier opkrijgt:

Op de gasklep zie je ook duidelijk een bredere voorkant en een smalle achterkant.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Marty__Mouse

Citaat van: Thijs T5 op 18-08-2012 23:52:07
Kast ziet er netjes uit. Ik heb het hele zooitje nog op zolder liggen. Ooit eens gekocht in een "wilde" fase.

Maar als ik dit zo zie past het ook nog best aardig in een station (zat voorheen in een volvo sedan)

Dit geeft toch wel weer een boost om het eens in te gaan bouwen in de zilvere :)

Groet Thijs

Tja, muziek blijft toch een beetje een hobby hè?!  ;D  Heb die kist van JBL ooit in 1998-1999 gekocht voor in mijn eerste autootje en hij stampt nog altijd lekker! Dus is ie telkens mee verhuisd in de nieuwe auto's.

In eerste instantie wilde ik het eigenlijk niet meer doen, omdat ik de Volvo voornamelijk ivm de ruimte heb aangeschaft, maar als je ziet hoe vreselijk veel ruime er overblijft kan het makkelijk! Moest natuurlijk wel even de vrouw des huizes overtuigen, maar dat is uiteindelijk gelukt..

Citaat van: Arnie82 op 18-08-2012 16:33:23
Hey Maarten... Even je audio install uit het oog verloren maar alles erin zitten zie ik. Wat een paar keer klussen al niet doen kan  ;D

Het dichtplakken van de brackets van de voorspeakers was denk ik wel een goed plan. De Dynaudio brackets zijn ook dicht en ik denk dat dit zeker een goede invloed heeft op het geluid aan de voorzijde.

Heb je inmiddels al een XC grill gekocht? Zit er over te denken om die upgrade ook nog te gaan doen. Onze zilveren bolides gaan echt nagenoeg identiek worden... Net als jij wil ik ook antraciet pegasus in 17" gaan steken... :eusa_whistle:

Dat dicht maken van de speakers had ik ook weer afgekeken (van Dopie dacht ik) en ik heb eerst een poosje "open" gereden maar sinds ik het met bitumen heb dicht gemaakt hoor ik 100% verschil!
Ben benieuwd hoe het met jouw installatie gaat klinken straks als je de Dynaudioset compleet hebt. Heb je die tweeters al binnen? Daar heb je nu een alternatief voor gekozen toch?

Grappig dat onze auto's zo op elkaar gaan lijken! Geeft in mijn ogen in elk geval aan dat je goede smaak hebt! Hahahaha...  ;D ;D ;D

Maar ik ga toch voor een maatje groter, ik wil graag 18", 19" vind ik ook nog wel mooi maar dat wordt wel heel erg prijzig met bandjes vervangen.. En wellicht is het net een beetje tè... Hoewel ik het bij Koen-s wel heel mooi vind staan!

De XC grille volgt nog, maar het geld gaat voorlopig eerst nog even allemaal naar de installatie van de LPI installatie.
Dit gaat Mesman volgende week doen.. Dan wordt tanken weer leuk!

Heb jij de installatie al gemonteerd Arnie? Bevalt het?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Arnie82

Ik heb inderdaad 4 Vifa tweeters in bestelling staan echter zijn deze nog niet binnen. Komen via Ebay uit de US dus shipping kan dan altijd wat variëren... Gelukkig was de prijs wel wat voordeliger dus dat rechtvaardigd iets langer wachten wel. De filters in inbouwspullen liggen al te wachten dus zodra ze binnen zijn kunnen ze erin en zal ik mijn blog weer even aanvullen.

18" is inderdaad ook nog wel fraai maar 19" lijkt me echt te fors worden... Ik blijf bij 17" omwille van comfort. Denk dat ik de zomer nog even uitrij op de Perfo's en dan in de winter even op zoek ga naar andere velgen.

Volgende week ben ik de auto een week niet nodig ivbm mijn werk... In die week zal er LPI ingebouwd worden, de achterbumper en achterspoiler opnieuw worden gespoten en de parkeersensoren worden ingebouwd... Kom ik terug in een frisse V70  ;D
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Marty__Mouse

Citaat van: Arnie82 op 21-08-2012 20:46:21
Ik heb inderdaad 4 Vifa tweeters in bestelling staan echter zijn deze nog niet binnen. Komen via Ebay uit de US dus shipping kan dan altijd wat variëren... Gelukkig was de prijs wel wat voordeliger dus dat rechtvaardigd iets langer wachten wel. De filters in inbouwspullen liggen al te wachten dus zodra ze binnen zijn kunnen ze erin en zal ik mijn blog weer even aanvullen.

18" is inderdaad ook nog wel fraai maar 19" lijkt me echt te fors worden... Ik blijf bij 17" omwille van comfort. Denk dat ik de zomer nog even uitrij op de Perfo's en dan in de winter even op zoek ga naar andere velgen.

Volgende week ben ik de auto een week niet nodig ivbm mijn werk... In die week zal er LPI ingebouwd worden, de achterbumper en achterspoiler opnieuw worden gespoten en de parkeersensoren worden ingebouwd... Kom ik terug in een frisse V70  ;D

Goed bezig dus.. Ben benieuwd, zeker ook naar je parkeersensoren  ;)
Ik rijd deze banden ook eerst nog even kaal hoor, er zit nog behoorlijk wat profiel op en er komen ook nog andere kosten aan dus eerst maar alles technisch in orde maken en dan gaan we op jacht naar mooie velgen..

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Ik had in het het lpg-forum al een draadje gekaapt, maar denk dat ik het hier ook nog maar even uiteenzet..

Na het vervangen van de ETM door Dirk loopt de Volvo in principe perfect.. Echter valt het me sinds een poosje op dat ie af en toe wat stottert.. Nog niet heel irritant, maar ik voel het wel en aangezien er gas op komt zal de ontsteking toch echt probleemloos moeten zijn.

In mijn vorige auto was ik zeer te spreken over de NGK LPG bougies die ik daarvoor had aangeschaft, het stotteren en onregelmatig lopen was toen voorbij en de auto heeft zeker 40.000km gelopen voordat ik hem met deze bougies heb verkocht..
Dus eigenlijk wil ik ook dergelijke bougies voor de Volvo aanschaffen.

Hoewel ik her en der lees dat de Denso's niet echt worden aangeraden en vooral de originele Volvo bougies wel worden aangeraden lees ik wel weer goede verhalen over de NGK's.

Maar nu is de vraag welke zou ik dan moeten hebben:

Wanneer ik mijn kenteken invoer bij mijngrossier.nl krijg ik meerdere mogelijkheden qua bougies voor de V70:

NGK BKR 6 EVX "standaard Platinum ontstoorde bougies"

maar ook speciaal voor LPG zijn er:

Bosch FR6KI332S (0 242 240 653)
en de
NGK LPG1 Laserline

Nu kan ik de Bosch en NGK bougies via de zaak inkopen en dat scheelt behoorlijk.

Ik kom ook hier een aantal keren het artikelnummer met een 7 tegen? Dit heeft met de warmtegraad te maken? En is de 6 in het artikelnummer minder goed? Ik ben een noob in dit soort zaken...  ???

Daarnaast werd er al aangegeven eens naar de penbobines te kijken, aangezien ik niet kan achterhalen hoe oud ze zijn is het vervangen wellicht geen slecht idee.

Maar dan is de vraag welke bobines zijn wijsheid,

Via mijn grossier vind ik 2 types;

de Beru ZSE019
en de Bosch 0 221 604 008

Maar bij European Tuning vind ik speciale IPD bobines:

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1669_1767&product_id=5067

Zijn deze echt zoveel beter en de meerprijs waard? Want ook voor de bobines geldt dat ik deze met een leuke korting via de zaak kan bestellen.

Wat is wijsheid qua bougies en bobines, wie kan me wat wijzer maken??

Wat is wijsheid voor Vialle LPI op een 2.5T?

MrCain

Bosch zit er volgens mij (kan het ook fout hebben..) origineel op.
Beru levert op het ogenblik best goed spul (misschien nog beter dan Bosch...)! Zit origineel nu ook op de bekende duitse merken...

Het is een keuze die je zelf mag maken  ;D maar ikzelf zat eerder aan Beru te denken
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Marty__Mouse

Inmiddels een setje van 5 nieuwe bougies en 5 penbobines besteld van Bosch (ook de bougies, eigenwijs ik weet het, maar ze waren zo goedkoop dat mochten ze toch niet goed zijn ik zonder al te veel pijn vrolijk een setje Volvo bougies monteer)

Dus dat probleem is hopelijk volgende maand (zit wel even levertijd op) ook getackled..

Daarnaast staat de Volvo nu bij Mesman voor de inbouw van LPI en kunnen we hem morgen hopelijk weer ophalen, mèt een ringtank op de plek van het reservewiel en het vulpunt achter de tankdop.. Ben benieuwd en blij dat het tanken weer leuk gaat worden!!

Verder heb ik de mistlampen ook vervangen voor H1 LED lampjes:

Ze zijn ietsje duurder dan de "normale" LED lampjes maar hebben wel 7,5 Watt, dus lekker fel in dezelfde kleur als de Xenon (6000K) en ze geven geen "kapotte-lamp" melding op het dashboard.

Moest wel even m'n mistlampen zodanig aanpassen dat ze pasten, het kapje aan de binnenzijde van de mistlamp zat in de weg, dus deze heb ik met een schroevendraaier naar boven geduwd waardoor de LED lamp (die iets langer is dan origineel) zo geplaatst kon worden.

Staat mooi (naar mijn mening dan) en werkt perfect. Gebruik de mistlampen nu (illegaal, ik weet het) als DRL's..

Momenteel ook errug druk aan het klussen in de badkamer thuis dus de auto wordt daarna weer verder verwend.. Huis gaat even voor  ;D

maartendeb

Hee Maarten, misschien komen we elkaar morgen tegen bij Mesman. Die van mij staat er dan ook om de computer aan te laten passen :)

Marty__Mouse

Citaat van: maartendeb op 28-08-2012 14:15:16
Hee Maarten, misschien komen we elkaar morgen tegen bij Mesman. Die van mij staat er dan ook om de computer aan te laten passen :)

Oké!! Ik zal wel een mooie Saffron binnen en buiten een donker blauwe R staan, maar jouw bolide heb ik niet gezien.. Of ga je er morgen pas heen?
Morgen rond half 6 hoop ik hem op te kunnen halen. Wellicht tot morgen dan!  ;D

The Volvoboy

Dus je rijdt nu overdag met de oranje USA DRL en de mistlampen? (dubbel illegaal) ;D ;D

BTW, waar zijn de foto's? ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Citaat van: The Volvoboy op 28-08-2012 15:48:11
Dus je rijdt nu overdag met de oranje USA DRL en de mistlampen? (dubbel illegaal) ;D ;D

BTW, waar zijn de foto's? ;D

Uhm... ja...  ;D Haha.. Toch ben ik al diverse agenten zo vrolijk voorbij gereden.. Maar bij een controle zal ik er ongetwijfeld wel iets van horen.. Tot die tijd rijd ik vrolijk door..  :eusa_angel:

Zal van de week even in de schemer wat plaatjes schieten!  :D

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Inmiddels zijn we alweer een poosje verder en heb ik tot mijn schaamte nog geen foto's gemaakt, dat komt dus nog op korte termijn.

Zoals gezegd zit de gasinstallatie erin en werkt gelukkig perfect.. Hoewel ik van het verbruik wel even schrok.. Tenminste 300km op 1 tank leek me toch wat weinig, maar met een 41 Liter gas zit je dan gemiddeld op een 1:7.3 ...  :o Niet zuinig natuurlijk maar wel redelijk te verwachten als je hier zo rond kijkt..
In de vorige auto lag een 80 liter tank (65 netto) en daar haalde ik gemiddeld 550-600 km mee.. Maar dat was geen Volvo......  :evil:

Verder afgelopen zaterdag naar Ruud (Volvobug) geweest in Arnhem voor het afstellen van de airco poelie. Naast een aangename kennismaking en het bewonderen van het huis en geheime project in de kelder was dat naast gezellig ook erg nuttig, want de airco blaast weer als een nieuwe!  ;D
Van de week nog even de airco laten afvullen en dan hoop ik dat hij ook weer goed het raam ontwasemt, maar verder helemaal top gemaakt door Ruud..
En als klap op de vuurpijl ook nog even een koplampglas bij hem meegenomen, want in mijn rechter koplamp glas zit een barst dus dat is APK afkeur..
Dus dan kan ie in elk geval met het nieuwe glas door de apk en sparen we rustig verder voor een setje heldere koplampen.. 8)

Verder heb ik me gisteren nog even bezig gehouden met het opplakken van de eland-ferrari stickers achter de voorwielen van de auto en de Nordic Turbo sticker rechtsonder op de achterruit..
Ter compensatie dat je de forumsticker die links zit niet kunt zien ivm de getinte ramen.  :D

Was dus weer een welbesteed weekend! Ruud nogmaals dank en ik regel die DVD nog even voor je  ;)