Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv


Marty__Mouse

Ik ben dan noch Dirk, noch Ruud, noch Marcel (toch?) maar ben jullie wel dankbaar!!

Origineel volvo ga ik bestellen! (Via mijn grossier krijg je de originele niet te zien nl), maar dankzij Ruud heb ik nu het juiste artikelnummer..

Wederom is mijn dank groot!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv


elianmars

Citaat van: Marty__Mouse op 24-10-2012 16:53:43
Ik ben dan noch Dirk, noch Ruud, noch Marcel (toch?)

Nee, Sbv is Sander ;D

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars


Marty__Mouse

Sander v B.. Aahh.. redelijk logisch ook wel natuurlijk!!  :P

Filter is in elk geval besteld dus dat zal met een paar dagen wel in huis zijn.. Skandix had ook een mooi filmpje online staan over hoe het te vervangen.. Ware het niet dat Ruud al uitgebreid verteld heeft hoe ik het moet gaan doen, dus dat gaat helemaal goed komen!

Het olieverbruik blijf ik nauwlettend in de gaten houden en dan binnenkort toch maar eens die turbo-test uitvoeren.. Hoop zo NIET dat de turbo aan het doodgaan is.. Dure grap gok ik zo..

Heb een sharkfin-antennetje inmiddels in kleur gespoten maar toch besloten om de originele (telefoon-)antenne te laten zitten.
Deze zit namelijk helemaal in het dak gekit en als ik dat ga slopen wordt het er vast niet beter van. Er zat wat roest rondom de antenne en dit heb ik nu behandeld met een soort rubberverf-achtig goedje (ben de naam even kwijt, zwart potje met een rode dop en een wit kwastje  :D)
Inmiddels zitten er 2 lagen op en ook een laag aan de binnenzijde van het dak..
Ik heb de voet van de antenne opgemeten en precies op die maat een mooi rond gaatje in het voetje van den sharkfin geboord, deze heb ik voorzien van fatsoenlijke 3M tape en ga ik er vandaag of morgen even fijn overheen plakken.. Dan zie je niets meer van die roestplekjes en de lelijke antenne..

Foto volgt uiteraard!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

elianmars


volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

Zo alweer een tijdje geleden sinds ik in m'n eigen logboek gepost heb..

De auto doet nog netjes z'n rondjes.. Olie verbruik blijft redelijk constant met een ongeveer 1 liter op 2000-2500km, dus nog geen reden tot zorgen denk ik zo.

Inmiddels wat kleine dingetjes aangepakt die nog moesten gebeuren en er staan er nog wat in de planning.

Sowieso vorige week zaterdag de auto eens goed winterklaar gemaakt met een goede wasbeurt en daarna een goede waxbeurt met Poorboy's Nattys Pastewax, dus lekker harde wax die in elk geval de komende maanden de auto beschermd.

Daarnaast had ik via Ebay een achterruitenwisserarm van een nieuw model aangeschaft, deze heb ik ook meteen maar eens geplaatst en via een forum genoot had ik voor weinig een "stoelverwarmingsbakje" op de kop getikt. De oude was gebarsten en de knoppen van de stoelverwarming bleven niet zitten.

Deze in kleur gespoten en gemonteerd.. Is minder lelijk dan ik dacht, al zeg ik het zelf..  ;D

Tot slot had ik ooit al eens een sharkfin antenne aangeschaft om te plaatsen. Maar eigenlijk wilde ik de telefoonantenne niet verwijderen omdat het nu in elk geval waterdicht is en ik geen idee heb of het na die tijd nog steeds zo is.
Dus de randjes behandeld met Novirox tegen het roesten (binnen- en buitenzijde) en na een weekje te hebben laten drogen de antenne gemonteerd.
Ik heb aan de onderzijde van de antenne een gaatje geboord zodat deze precies over het oude nippeltje heen valt.

Het zit er allemaal op, maar om nu te zeggen dat ik dol enthousiast van de antenne wordt; nee... Dus wellicht dat er volgend voorjaar nog een keer wat anders op komt.. Voorlopig zit het in elk geval..

Alvast even wat foto's:


De spullen stonden op de nominatie om te monteren



De antenne met het gaatje onderin


Het bakje op zijn plaats


De nieuwe ruitenwisserarm



De nieuwe antenne


Daarnaast heb ik ook het interieur eens flink onderhanden genomen.
Het leer van de stoelen was nog in betere conditie dan ik dacht, dus dat heb ik goed schoongemaakt en ingevet met spulletjes van Meguiars.
De stoelen zien er ook weer netjes uit vond ik zelf:




Toen was het de beurt aan het stuur en de versnellingspook, deze zijn tenslotte ook van leder.. Dat viel even tegen.. De pookknop is al behoorlijk vergaan en ziet er niet meer zo fris uit.. Tijd dus om daar een keer een nieuwe voor op de kop te tikken, deze ziet er nu zo uit:



Niet zo mooi dus, maar nog wel werkend..

Het stuur is in mindere staat, hier heeft jaren lang zweet inwerking toch wel gezorgd dat het leer behoorlijk vergaan is.
Na het schoonmaken werd het stuur enorm plakkerig en ook na 3x goed invetten duurde het nog lang voordat het plakkerige een beetje wegging.
Inmiddels plakt het gelukkig niet meer, maar het stuur is wel erg schraal.

Helaas op de foto niet helemaal goed te zien:



Dus ook maar eens op jacht gegaan naar een nieuw gebruikt stuur en gevonden via Marktplaats:



Deze is natuurlijk ook niet nieuw meer maar wel in veel betere staat, dus deze van het weekend maar eens goed schoonmaken en in het leervet zetten!

Nu moet ik alleen deze nog een keer gaan monteren, maar zag al wel wat handleidingen hier op het forum staan.
Overigens zijn tips altijd welkom natuurlijk!

Kan ik trouwens het beste mijn huidige airbag overzetten? Van het nieuwe stuur weer ik natuurlijk niet precies wat er allemaal met het andere stuur is gebeurd..
En waar moet ik dan overal naar kijken bij het vervangen van het stuur en airbag?

Verder wordt de auto dit weekend verwend door een maatje van me die automonteur is (in Zaandam dus ik ben te spotten vanuit het Oosten die kant op op zondag..  ;D )
De auto krijgt 5 nieuwe bobines, bougies, spoorstangetjes en een wiellager en een onderhoudsbeurt.. Dan kan ie er weer even tegenaan..

En dan zijn er nog wel wat kleine puntjes die nog enig aandacht vergen.. Zo werkt de sproeier van de achterruitenwisser nog niet en de koplampwisser rechts doet het ook niet meer. Die onderdelen ben ik al druk bij elkaar aan het sprokkelen dus hoop ik ook binnenkort aan te kunnen pakken.

Vraag me alleen af of het apk afkeur is als je koplampwisser het niet doet of je sproeier van de achterruitenwisser?

Tot slot dacht een vriend van me te zien terwijl hij achter me reed op de snelweg dat hij zo laag hing met z'n kont.. Dit ondanks de Nivomats die eronder zitten.. Maar zelf merk ik hier weinig van.. Tja hij deint meer dan mijn vorige auto, maar dat was een vrij sportief geveerde Citroen C4 coupĂ©.. Zal het in het weekend eens navragen bij de monteur  ;)

Ach en verder rijdt ie gewoon heerlijk comfortabel en snel!


When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Waar ergens in Zaandam? :P

Voor de rest vind ik het bakje om de stoelverwarming goed gelukt! Misschien ga ik er ook maar eens eentje Garnet Red spuiten (heb er toch 1 over ;D )
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km