Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Citaat van: The Volvoboy op 04-12-2012 16:55:42
Waar ergens in Zaandam? :P

Voor de rest vind ik het bakje om de stoelverwarming goed gelukt! Misschien ga ik er ook maar eens eentje Garnet Red spuiten (heb er toch 1 over ;D )

Ohja jij werkt bij de dealer in Zaandam hè?! Maar het geen volvo monteur hoor.. Eigenlijk in Koog ad Zaan in de Paltrokstraat..  ;D

Maarre ben zelf ook wel tevreden over het bakje! Dus in jouw geval gewoon doen!!  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Citaat van: Marty__Mouse op 04-12-2012 17:40:59
Citaat van: The Volvoboy op 04-12-2012 16:55:42
Waar ergens in Zaandam? :P

Voor de rest vind ik het bakje om de stoelverwarming goed gelukt! Misschien ga ik er ook maar eens eentje Garnet Red spuiten (heb er toch 1 over ;D )

Ohja jij werkt bij de dealer in Zaandam hè?! Maar het geen volvo monteur hoor.. Eigenlijk in Koog ad Zaan in de Paltrokstraat..  ;D

Maarre ben zelf ook wel tevreden over het bakje! Dus in jouw geval gewoon doen!!  ;)

Ja en die doen ook wel eens klussen voor vrienden etc. dus ik dacht misschien kom je zaterdag gezellig aan op m'n werk ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID6342

Helemaal met je eens Marty dat de antenne geen gezicht is ;D  Voor de rest weer netjes gedaan.

Marty__Mouse

Citaat van: Dirk342 op 04-12-2012 18:29:05
Helemaal met je eens Marty dat de antenne geen gezicht is ;D  Voor de rest weer netjes gedaan.

Hahaha!!  Volgend jaar maar eens op zoek naar een V40-look-a-like antenne..  ;)

Ik zal trouwens ook eens de turbotest doen (wil eigenlijk niet weten of ie stuk aan het gaan is).. Mocht ie dan daadwerkelijk aan het overlijden zijn dan maak ik ook over niet al te lange tijd een afspraak met je voor een date in Nijmegen..  ;D

Maargoed eerst maar eens de 'simpele' dingen..

@Koen.. Ik ga zondag dus dan ben je vast niet aan het werk?   ;)

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Denk dat de antenne die op het dak van mijn schade T-5 zit, een stuk mooier is als dit.  Is er ook eentje die je niet in hoeft te klappen als je je klep losdoet (en er een spoiler opzit).  Ben er toen behoorlijk voor aan het zoeken geweest en heb 'm via Engeland kunnen krijgen (lang leve Internet).

Als het alleen om de looks gaat dan is die zeer goed bruikbaar.  Heb namelijk de kabel, meen ik, eraf geknipt want wie gebruikt er nu nog een telefoonantenne op z'n dak ?

The Volvoboy

Citaat van: Marty__Mouse op 04-12-2012 18:41:14
Citaat van: Dirk342 op 04-12-2012 18:29:05

Hahaha!!  Volgend jaar maar eens op zoek naar een V40-look-a-like antenne..  ;)

Ik zal trouwens ook eens de turbotest doen (wil eigenlijk niet weten of ie stuk aan het gaan is).. Mocht ie dan daadwerkelijk aan het overlijden zijn dan maak ik ook over niet al te lange tijd een afspraak met je voor een date in Nijmegen..  ;D

Maargoed eerst maar eens de 'simpele' dingen..

@Koen.. Ik ga zondag dus dan ben je vast niet aan het werk?   ;)

nee zondag niet ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Citaat van: koen.s op 04-12-2012 20:52:10
Hoe ziet zo´n V40 antenne eruit?

Ik had een andere in m'n hoofd dan er daadwerkelijk op een V50 (ook nog verkeerde model genoemd) zit..

Op de V50 zit ook een soort sharkfin, maar ik bedoel een ronde met een klein vinnetje..

Wat ik bedoel is meer deze stijl (zoals bij Saab kennelijk  ;) ):

of

of dit is eigenlijk het beste voorbeeld:

Citaat van: Dirk342 op 04-12-2012 20:43:39
Denk dat de antenne die op het dak van mijn schade T-5 zit, een stuk mooier is als dit.  Is er ook eentje die je niet in hoeft te klappen als je je klep losdoet (en er een spoiler opzit).  Ben er toen behoorlijk voor aan het zoeken geweest en heb 'm via Engeland kunnen krijgen (lang leve Internet).

Als het alleen om de looks gaat dan is die zeer goed bruikbaar.  Heb namelijk de kabel, meen ik, eraf geknipt want wie gebruikt er nu nog een telefoonantenne op z'n dak ?

Welk type is het dan Dirk welke jij hebt/had? En de bevestiging zal wel door het dak zijn neem ik aan? Ik wil juist graag een plakker hebben omdat ik de huidige antenne eronder wil laten zitten.. Scheelt lekkage, ik ken m'n kwaliteiten namelijk..  ;D

Maarre mensen nog tips aangaande het vervangen van het stuur? Ik denk toch maar de huidige airbag die dus bij de auto "hoort" te gaan gebruiken en deze over te zetten in het nieuwe stuur.. Moet ik nog ergens aan denken bij het vervangen?

Marty__Mouse

Ohja voor ik het vergeet.. Ik ben bezig met een setje koplampwissermotoren maar nu heb ik via marktplaats een setje gezien van een Volvo 850, maar passen deze motortjes ook op mijn V70 Classic van 1999?

In Vida zie ik dat ze het volgende artikelnummer moeten hebben: 9178871, het nummer van de motortjes van die 850 is onbekend.

dopie

Marty__Mouse

Ja, dat vind ik mooier dan de sharkfin die ik nu heb..  :)

Achterbumper en uitlaten zijn ook erg fraai!!  :o

Zo wil ik het uiteindelijk ook hebben.. Maar eerst maar eens stage 0 helemaal op orde voordat we grote bedragen uit gaan geven..  ;)

Marty__Mouse

Citaat van: Marty__Mouse op 05-12-2012 08:51:30
Ohja voor ik het vergeet.. Ik ben bezig met een setje koplampwissermotoren maar nu heb ik via marktplaats een setje gezien van een Volvo 850, maar passen deze motortjes ook op mijn V70 Classic van 1999?

In Vida zie ik dat ze het volgende artikelnummer moeten hebben: 9178871, het nummer van de motortjes van die 850 is onbekend.

Zoekwerk doet wonderen..  ;D

Heb inmiddels gevonden dat de motortjes in zijn geheel niet zullen passen, maar de electromotortjes zelf wel..
Een kwestie van overzetten van het binnenwerk.. en meteen de tijd om de tandwieltjes te vetten aan de binnenzijde..

UserID6342

Citaat van: Marty__Mouse op 05-12-2012 08:45:09

Welk type is het dan Dirk welke jij hebt/had? En de bevestiging zal wel door het dak zijn neem ik aan? Ik wil juist graag een plakker hebben omdat ik de huidige antenne eronder wil laten zitten.. Scheelt lekkage, ik ken m'n kwaliteiten namelijk..  ;D

Is een gewone korte telefoonantenne die op de plek komt van je huidige dakantenne (die door je dak zit)  Als je de nieuw te plaatsen antenne goed in de kit zet gebeurt er helemaal niets qua lekkage hoor, daar hoef je niet zo bang voor te zijn.

Beide airbags zijn gewoon uitwisselbaar, is geen enkel probleem.  Voordat je de airbag demonteert accu pool er even af en dan kan er niets meer gebeuren.

Arnie82

Die stoelen zien er weer puik uit! :eusa_clap:

Ik snap wat je bedoelt met die antenne oplossing... Op zich niet verkeerd maat de sharkfin zelf is misschien net iets te "Halfords" achtig...

Heb zelf ook nog steeds die GSM knobbel erop... Ook nog steeds niet mee bezig geweest. Hou je blog wel even in de gaten voor mooie oplossingen ;)

Op mijn Saab 9-3 had ik trouwens >>deze<< antenne zitten welke ook fake was. (af fabriek dus) Deze was alleen echt als je de GSM en Navi opties had. Misschien is dat wat?
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Marty__Mouse

Citaat van: Dirk342 op 05-12-2012 21:28:02
Citaat van: Marty__Mouse op 05-12-2012 08:45:09

Welk type is het dan Dirk welke jij hebt/had? En de bevestiging zal wel door het dak zijn neem ik aan? Ik wil juist graag een plakker hebben omdat ik de huidige antenne eronder wil laten zitten.. Scheelt lekkage, ik ken m'n kwaliteiten namelijk..  ;D

Is een gewone korte telefoonantenne die op de plek komt van je huidige dakantenne (die door je dak zit)  Als je de nieuw te plaatsen antenne goed in de kit zet gebeurt er helemaal niets qua lekkage hoor, daar hoef je niet zo bang voor te zijn.

Beide airbags zijn gewoon uitwisselbaar, is geen enkel probleem.  Voordat je de airbag demonteert accu pool er even af en dan kan er niets meer gebeuren.

Thanx Dirk.. Dan gaat het met die airbag wel goedkomen.. Binnenkort maar eens een momentje voor uitzoeken..
Tja die antenne, ik weet het nog niet.. Ik kijk het wel even aan

Citaat van: Arnie82 op 05-12-2012 22:56:06
Die stoelen zien er weer puik uit! :eusa_clap:

Ik snap wat je bedoelt met die antenne oplossing... Op zich niet verkeerd maat de sharkfin zelf is misschien net iets te "Halfords" achtig...

Heb zelf ook nog steeds die GSM knobbel erop... Ook nog steeds niet mee bezig geweest. Hou je blog wel even in de gaten voor mooie oplossingen ;)

Op mijn Saab 9-3 had ik trouwens >>deze<< antenne zitten welke ook fake was. (af fabriek dus) Deze was alleen echt als je de GSM en Navi opties had. Misschien is dat wat?

Je slaat de spijker op z'n kop Arnie, Halfords-achtig is inderdaad het juiste woord! Ik vind die Saab antenne trouwens ook erg mooi!!

Ach wellicht moet ik me niet zo aanstellen en wat Dirk al zegt; gewoon door het dak heen!  ;D
Maar de winter wacht ik in elk geval lekker af, wie weet doe ik nog wel wat ideeën op..

Dit weekend met de auto naar een maatje van me geweest die monteur is die heeft een paar dingetjes aangepakt..

Zo zit er eindelijk een nieuwe wiellager rechtsvoor (ging verrassend snel trouwens het vervangen, viel gelukkig mee), de stabi-stangetjes zijn vervangen, dus het geklapper op slecht wegdek is ook weg. Daarnaast zijn de bougies èn de 5 stuks bobines vervangen (die had ik voor een mooi prijsje op de kop getikt, dus maar preventief vervangen).
En daarnaast heeft ie hem een klein beurtje gegeven, olie + filter vervangen (ging maarliefst 6 liter in!!) en de remvloeistof weer netjes vervangen voor verse heldere vloeistof.

Omdat de auto begin volgende maand voor de APK moet heb ik hem tevens gevraagd om hem alvast na te lopen maar hij kon zo niets ontdekken wat er aan mankeerde, dus dat viel mee..
Echter was er wel 1 punt, de koplampen!

Daar heb ik een xenonsetje ingezet van Pilot die ansich perfect werkt maar met de originele koplampen en de nogal doffe reflectoren geven ze enorm veel strooilicht (krijg ook regelmatig lichtsignalen) Dus ik liep er al langer mee.

Nu dus toch maar heldere koplampjes besteld.. Wel met lens dus niet de originele C70 lampen, want die vind ik simpelweg te duur.
Dus hopelijk worden ze snel geleverd dan kan ik weer aan het hobbyen..

En nu moet er dus ook serieus worden gezocht naar een XC-grille om het af te maken..  ;D

Maar met volgende week de nieuwe koplampen is de auto weer helemaal in orde en kunnen we hopelijk zo de APK doorfietsen  ;)

Marty__Mouse

Nadat van de week de koplampjes binnen waren afgelopen zaterdag maar eens aan het knutselen geslagen.

Hulde overigens voor de imitatie koplampen want zowel de pasvorm als alle onderdelen en stekkers zijn echt perfect passend! Dat ben ik in het verleden bij een vorige auto wel eens anders tegen gekomen. Eerst de oude koplampen maar eens uit de auto gesloopt:

Omdat ik toen ook de ruimte had heb ik meteen maar gebruik gemaakt van de ruimte om een nieuw ruitenwisservloeistofpompje te monteren, die van de achterruit zit boven op het tankje gemonteerd en dat zag  er zo uit (niets van de zien bijna)

Het oude pompje:

Het pompje had ik via Ebay besteld voor nog geen € 20,- dus dat was weer een meevaller. Dus nu werkt ook de sproeier op de achterruit ook weer perfect!

Maargoed de koplampen, lekker aan het freubelen geweest en overigens ook meteen maar nieuwe wissers op de koplampwissers gezet (ook weer € 10,- via Ebay)

(Overigens deed 1 koplampwisser het niet, maar deze werkt nu spontaan wel weer???!! Heel aparts, maar wel fijn zo'n zelf-herstellende auto!  ;D)

En zo ziet het er nu uit:

De heldere knipperlichten staan in back-order dus die volgen nog, maar het monteren daarvan is natuurlijk peanuts!

Erg blij mee, zeker ook omdat het lichtbeeld perfect is..
Wat ik me nog wel afvraag is het volgende:

Als ik voor een muur sta ziet het lichtbeeld (die streep zegmaar) er schuin uit, ik zie een beetje een schuine streep rechts omhoog lopen zegmaar zo:   /  (maar dan flink vlakker natuurlijk)

Hoort het lichtbeeld er zo uit te zien of moeten die strepen horizontaal zijn? Is daar nog iets aan te stellen eventueel? Niet dat ik er last van heb maar weet niet of dit zo hoort, ervaringsdeskundigen aanwezig??  ;D