Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sven0503

look's good :)

Maar is het nu verbeelding of sluit de kap rechts een beetje raar aan op de koplamp?

Op de laatste foto lijkt er een aardige spleet tussen te zitten.

MEN-O

Weet niet of het zo hoort, maar bij mij is het ook zo..  ;D Zo dus : ___/

volvobug

Ziet er weer netjes uit, Maarten!

Lichtbeeld rechterkoplamp loopt inderdaad vanuit midden naar rechtsboven omhoog (vanuit de auto gezien), dit is om meer licht te hebben in de berm en wat zich daar bevindt zonder tegenliggers te verblinden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Broabander

Gaat meer om hoe de lamp gemonteerd is, die lijkt aan de bovenkant een grote spleet te hebben en aan de zijkant bij de grille te krap te zitten.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Marty__Mouse

#184
Citaat van: sven0503 op 17-12-2012 12:47:19
look's good :)

Maar is het nu verbeelding of sluit de kap rechts een beetje raar aan op de koplamp?

Op de laatste foto lijkt er een aardige spleet tussen te zitten.

Nee, dat komt door de foto, schaduw van de motorkap op de reflector waardoor je het glas niet zit zitten.. Gok ik.. Maar in een andere hoek is het in elk geval niet en het past perfect..
Citaat van: MEN-O op 17-12-2012 12:47:54
Weet niet of het zo hoort, maar bij mij is het ook zo..  ;D Zo dus : ___/
Citaat van: volvobug op 17-12-2012 13:14:08
Ziet er weer netjes uit, Maarten!

Lichtbeeld rechterkoplamp loopt inderdaad vanuit midden naar rechtsboven omhoog (vanuit de auto gezien), dit is om meer licht te hebben in de berm en wat zich daar bevindt zonder tegenliggers te verblinden.

Bedankt Menno en Ruud!! Dat wilde ik even weten, dan zal ik hem binnenkort maar eens aan de APK meester overhandigen, kijken of het zo goed is!  ;D

Ik ben er in elk geval blij mee, later deze week nog de USA knipperlichten erin en dan ga ik sparen voor een XC70 grille, die maakt het geheel dan wel netjes af..  :)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Citaat van: Broabander op 17-12-2012 13:18:25
Gaat meer om hoe de lamp gemonteerd is, die lijkt aan de bovenkant een grote spleet te hebben en aan de zijkant bij de grille te krap te zitten.

Nee, dit valt er reuze mee hoor.. Is echt gezichtsbedrog.. Ik zal vanaaf nog even een fotootje maken vanuit een andere hoek.. Het knipperlicht past er ook perfect tegenaan..
De grootte van de lamp is exact hetzelfde als origineel, bij het omzetten van de xenon ben ik even aan het vergelijken geweest..

EDIT:
De 3 gaatjes waar de bouten ingaan voorkomen volgens mij ook dat de lamp anders dan "goed" gemonteerd kan worden...
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

sven0503

het is ook niet als kritiek bedoeld hoor, maar dan is 't optisch bedrog ;)

Marty__Mouse

Citaat van: sven0503 op 17-12-2012 14:11:05
het is ook niet als kritiek bedoeld hoor, maar dan is 't optisch bedrog ;)

Haha.. Snap ik..  ;) Houd er zelf ook niet van als er iets aan de auto niet zit zoals het hoort...  :D

Zal zien dat ik nog wat fotootjes schiet waarop het wat beter uit komt..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

de geneRaal

Ik zou wel even de koplampen opnieuw (laten) afstellen,wie weet staat het lichtbeeld niet ok  ;)

Maar netjes hoor  :)
Blackstone under construction

rico



Erg blij mee, zeker ook omdat het lichtbeeld perfect is..
Wat ik me nog wel afvraag is het volgende

Als ik voor een muur sta ziet het lichtbeeld (die streep zegmaar) er schuin uit, ik zie een beetje een schuine streep rechts omhoog lopen zegmaar zo:   /  (maar dan flink vlakker natuurlijk)

Hoort het lichtbeeld er zo uit te zien of moeten die strepen horizontaal zijn? Is daar nog iets aan te stellen eventueel? Niet dat ik er last van heb maar weet niet of dit zo hoort, ervaringsdeskundigen aanwezig??  ;D


[/quote]

Ik heb hetzelfde met de Xenon en deze lenslampen dus je lichtbeeld is gewoon goed.

Ziet er strak uit.

JeffreyC

Citaat van: Marty__Mouse op 17-12-2012 12:39:57

Erg blij mee, zeker ook omdat het lichtbeeld perfect is..
Wat ik me nog wel afvraag is het volgende:

Als ik voor een muur sta ziet het lichtbeeld (die streep zegmaar) er schuin uit, ik zie een beetje een schuine streep rechts omhoog lopen zegmaar zo:   /  (maar dan flink vlakker natuurlijk)

Hoort het lichtbeeld er zo uit te zien of moeten die strepen horizontaal zijn? Is daar nog iets aan te stellen eventueel? Niet dat ik er last van heb maar weet niet of dit zo hoort, ervaringsdeskundigen aanwezig??  ;D


Het lichtbeeld mag een vlakke lijn zijn of gedeeltelijk vlak en gedeeltelijk schuin omhoog ( naar rechts, anders heb je koplampen voor onder andere de Engelse markt ;D )
Het schuine gedeelte zorgt ervoor dat de berm naast de weg ook zichtbaar verlicht word.
Zou het naar links toe omhoog lopen ( of verkeerd zijn afgesteld ) verblind je tegemoet komende verkeer.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Marty__Mouse

@Rico, goed om te horen dat iedereen dat heeft.. Hoef ik me geen zorgen te maken  :P

@de geneRaal, dat was ik inderdaad nog wel van plan, dan weet ik in elk geval dat de hoogte klopt.. Mag de APK-man fijn doen..  ;D

@V70 2.5T en weer de bevestiging dat het goed zit! Thanks!  ;) De berm wordt inderdaad ook redelijk verlicht zo, helemaal goed!


When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342


Marty__Mouse

Dank heren!

Inmiddels was de postbode er van de week weer met een pakje uit Moergestel en heb ik de knipperlichtjes ook binnen..
Gisteravond meteen maar even gemonteerd en zo ziet het er nu uit:



Wel erg blij mee!! Zoals gezegd nu sparen voor een XC grille..

Daarnaast heb ik m'n pa ook eindelijk over weten te halen om een echte auto te gaan rijden ipv de Citroen C5 die hij reed.

Even een sneakpreview:



Een hele fraaie XC90 3.2 Sport. Het is de bedoeling dat ook hij op LPG gaat rijden dus binnenkort maar weer wat offerteaanvragen de duur uitdoen voor LPI, het lijkt mij ook met deze motor tenminste verstandig dat hij een Vialle LPI installatie laat monteren ivm het vermogen? En Flashlube ivm de afwezigheid van hydraulische stoters?

Daarnaast kwam er nog een klein pakketje vanuit Dld (via Ebay) met een nieuwe behuizing voor de afstandbediening, omdat de huidige gebarsten was:





Echt exact hetzelfde maatvoering als de originele met nieuw rubber en knopjes, binnen 1 minuutje het binnenwerk overgezet en weer een fraaie behuizing.

Zeer goede aankoop, en dat voor nog geen € 5,- !!


Naast het uiterlijke vertoon zal ik ook onder de motorkap aan de slag moeten ben ik bang, want de temperatuurmeter begint een beetje een eigen leven te lijden.
De naald blijft onderin hangen met rijden en wanneer de auto  stationair draait loopt ie weer netjes naar "3 uur"..

Even zoeken hier op het forum geeft al aan dat hoogstwaarschijnlijk de thermostaat hiervoor verantwoordelijk is.. Daarnaast heb ik ook de verhalen gelezen over het afbreken van boutjes en het doldraaien ervan.. Dus ik zal de betreffende boutjes vanaaf meteen maar even in de WD40 zetten.

Is het vervangen van de thermostaat bij mijn auto 2.4 T hetzelfde als bij de andere modellen? Ik zocht eigenlijk nog naar een makkelijke how-to maar die heb ik nog niet kunnen vinden.. Iemand nog goede tips of een kleine handleiding?    :)

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Netjes :) Ergens heeft het wel wat, die imitatie projector lampen (in het zilver dan). Mooi dat je voor de USA knippers bent gegaan!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km