Winterbanden : A-merk of bijv. Falken?

Gestart door Luc, 11-07-2012 11:47:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luc

L.S.

Nu dat ik mn 16 inch Columba's met nog prima Continental Wintercontact TS830's heb verkocht, en er een setje Titans ligt te wachten op nieuwe winterbanden, de vraag...
Winterbanden in de maat 215/45/17 van bijvoorbeeld Conti of Goodyear, kosten tussen de 180 en 200+ euri per band, ex. monteren en ventielen en dat soort dingen.
t Valt me wel op, dat het merk Falken doorgaans als goed wordt aangeschreven, óók op de criteria van slijtage en geluid, maar de helft kost van een A-merk. En Falken lijkt me een merk op de grens tussen A/B.

Ik zou graag jullie ervaringen, en het aantal jaren (winters) ervaringen, met winterbanden van diverse merken vernemen.
Bandenmaat niet heel belangrijk, maar de 16, 17 en 18 inch range zijn voor mezelf het meest relevant.

Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Sbv

Vrouwlief rijdt met de S70 op Nokian WR-G2(215-45-17 op Comets). Zeer goede band bij sneeuw en prut en op de S70 stil, ik heb ze ook op mijn V70n en dan zijn ze mij wat te lawaaierig, maar dat zal aan de auto liggen vermoed ik.
Er is inmiddels een opvolger. Nokian is prima betaalbaar en komt uit Scaninavie.

Chris

Onder de S60 heb ik nu al 2 winters net als Sbv de Nokian WR-G2(215-45-17) liggen. Hele fijne band, maar ook onder mijn auto maken ze wat herrie. Ik vind dat echter geen probleem gezien de goede prestaties van de band bij sneeuw en rommel.

Lindert Bogers

Falken, niks mis mee.

Monteer deze regelmatig, klanten vinden de prijs goed & de kwaliteit ook.

FK-452 zomerband is ook een goede band !

KIM

Ik kon niet voordelig komen aan Nokian in de maar 205/45/17, dus heb 215/40/17. Deze is iets lager, maar zoals Chris en Sbv al aangeven: een prima band.
Ik heb, geloof ik, 125 euro per band betaald.

Turbobiker

Michelin winterband. In de sneeuw niet een zo heel veel beter dan de half versleten B-merk banden (meen dat 2e merk van Cotinental). Maar op droge weg vrijwel gelijke prestaties aan normale zomerbanden!! Ook bij 15 graden boven nul. En je rijdt met winterbanden toch 95% van de tijd op een sneeuwvrije weg!!! Waren wel 225 euro per stuk... .
De Tussenpaus

StefanCJ

Zelf heb ik winterbanden van Nokian, prima banden voor een nette prijs.

Sbv

Citaat van: Turbobiker op 24-07-2012 10:46:49
Michelin winterband. In de sneeuw niet een zo heel veel beter dan de half versleten B-merk banden (meen dat 2e merk van Cotinental). Maar op droge weg vrijwel gelijke prestaties aan normale zomerbanden!! Ook bij 15 graden boven nul. En je rijdt met winterbanden toch 95% van de tijd op een sneeuwvrije weg!!! Waren wel 225 euro per stuk... .
Welke ?
Ik heb ooit Pilot Alpine 2 gehad en die konden mij niet bekoren

Taranis

Citaat van: Sbv op 24-07-2012 11:11:06
Citaat van: Turbobiker op 24-07-2012 10:46:49
Michelin winterband. In de sneeuw niet een zo heel veel beter dan de half versleten B-merk banden (meen dat 2e merk van Cotinental). Maar op droge weg vrijwel gelijke prestaties aan normale zomerbanden!! Ook bij 15 graden boven nul. En je rijdt met winterbanden toch 95% van de tijd op een sneeuwvrije weg!!! Waren wel 225 euro per stuk... .
Welke ?
Ik heb ooit Pilot Alpine 2 gehad en die konden mij niet bekoren

Dat vroeg ik mij ook al af. Ik had Pilot Alpin (geen 2) en dat waren m'n slechtste winterbanden ooit... maar wat Lars aangeeft: op droog wegdek waren ze bijna net zo goed als een zomerband, totdat de temperatuur boven de 23-24 graden kwam.

Luc

Heb zelf de Alpin 3 onder mn voormalige 460 gehad, zij het in een andere maat dan dat ik gewend was : 175/bla/14 ipv 215/40R16. Deed het prima in de sneeuw, prut en rotzooi, maar op een opgevroren wegdek en vooral een klinkerweggetje  waar je de vorst gewoon kon zién schitteren, geen enkele grip.

Niet dat dat uitzonderlijk is, maar met de Conti's had ik ook op dergelijk wegdek, grip, mits de rijstijl erop aangepast werd.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

T5turbo

Citaat van: Sbv op 11-07-2012 11:59:34
Vrouwlief rijdt met de S70 op Nokian WR-G2(215-45-17 op Comets). Zeer goede band bij sneeuw en prut en op de S70 stil, ik heb ze ook op mijn V70n en dan zijn ze mij wat te lawaaierig, maar dat zal aan de auto liggen vermoed ik.
Er is inmiddels een opvolger. Nokian is prima betaalbaar en komt uit Scaninavie.

Fout. Ze komen uit Finland.   ;)
Finland is geen Scandinavie.

Ik rij ook op Nokia's in de winter. Niks mis mee en hier heb je pas echt ijs en sneeuw.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Luc

Historisch en cultureel gezien bestaat Scandinavië uit de lidstaten van de Noordse Raad: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden. In het Deens, Noors en Zweeds wordt dit aangeduid als "Norden" en in het Fins als "Pohjoismaat".

Aldus nl.wikipedia.org
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

mehn

Citaat van: T5turbo op 24-07-2012 12:07:37
Citaat van: Sbv op 11-07-2012 11:59:34
Vrouwlief rijdt met de S70 op Nokian WR-G2(215-45-17 op Comets). Zeer goede band bij sneeuw en prut en op de S70 stil, ik heb ze ook op mijn V70n en dan zijn ze mij wat te lawaaierig, maar dat zal aan de auto liggen vermoed ik.
Er is inmiddels een opvolger. Nokian is prima betaalbaar en komt uit Scaninavie.

Fout. Ze komen uit Finland.   ;)
Finland is geen Scandinavie.

Ik rij ook op Nokia's in de winter. Niks mis mee en hier heb je pas echt ijs en sneeuw.

Dat is mij toch te gevaarlijk :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbobiker

#13
Citaat van: mehn op 24-07-2012 12:19:43
Citaat van: T5turbo op 24-07-2012 12:07:37
Citaat van: Sbv op 11-07-2012 11:59:34
Vrouwlief rijdt met de S70 op Nokian WR-G2(215-45-17 op Comets). Zeer goede band bij sneeuw en prut en op de S70 stil, ik heb ze ook op mijn V70n en dan zijn ze mij wat te lawaaierig, maar dat zal aan de auto liggen vermoed ik.
Er is inmiddels een opvolger. Nokian is prima betaalbaar en komt uit Scaninavie.

Fout. Ze komen uit Finland.   ;)
Finland is geen Scandinavie.

Ik rij ook op Nokia's in de winter. Niks mis mee en hier heb je pas echt ijs en sneeuw.

Dat is mij toch te gevaarlijk :P

Die Nokia's zijn echt onverwoestbaar!

(en ik zal even nakijken welke Michelins ik heb. Maar in de sneeuw deden ze gewoon wat ze moesten doen. Had niet de indruk dat ze erg slecht waren of juist echt super. Zoals gezegd, even goed als half versleten B-merk banden...)
De Tussenpaus

Chris

Citaat van: Turbobiker op 24-07-2012 12:25:50
Citaat van: mehn op 24-07-2012 12:19:43
Citaat van: T5turbo op 24-07-2012 12:07:37
Citaat van: Sbv op 11-07-2012 11:59:34
Vrouwlief rijdt met de S70 op Nokian WR-G2(215-45-17 op Comets). Zeer goede band bij sneeuw en prut en op de S70 stil, ik heb ze ook op mijn V70n en dan zijn ze mij wat te lawaaierig, maar dat zal aan de auto liggen vermoed ik.
Er is inmiddels een opvolger. Nokian is prima betaalbaar en komt uit Scaninavie.

Fout. Ze komen uit Finland.   ;)
Finland is geen Scandinavie.

Ik rij ook op Nokia's in de winter. Niks mis mee en hier heb je pas echt ijs en sneeuw.

Dat is mij toch te gevaarlijk :P

Die Nokia's zijn echt onverwoestbaar!

Dat is dan wel weer waar ;D!