Old-timer terug belasting plichtig

Gestart door NinaPaul, 29-10-2012 18:43:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

http://www.telegraaf.nl/autovisie/13130551/__Regeerakkoord__bezit_oldtimers_duurder__accijns_diesel_en_LPG_stijgt__.html

De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft, zo staat in het regeerakkoord.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sem

Wat n baggerzooi.. als ik die link aanklik loopt alles vast.  :-\

Ach mensen... geloof me. Het wordt alleen maar erger! Er komt echt n dag dat we allemaal Prius etc rijden. Één ding is zeker, we worden meer genaaid dan dat het voor het milieu wordt gedaan.  :eusa_shhh:

MVeldhuis

Is dit definitief? En zo ja, per wanneer gaat het in?

WYD

Lekkere ruksite inderdaad. Belasting zat er aan te komen, er werd zoveel misbruik van gemaakt dat er een nieuwe koe ontdekt is. Net als alle belastingvrije diesels die vanaf 1 januari 2014 gewoon weer de volle mep mogen betalen. Niet eens op basis van vervuiling, maar gewoon op basis van gewicht..... logisch....  ::)
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Sem

Ik snap er echt geen reet van! Ze hadden zojuist een goede oplossing gevonden..

De liefhebber die 3x per jaar z'n auto van stal haalt omdat het buiten droog is en lekker wilde rijden hoefde geen belasting te betalen. De LPG en diesels van na 1986 wel en daar kan ik dan nog wel inkomen, want die maken meestal veel kilometers en rijden dus dagelijks in het verkeer. (sommige uitgesloten, maar das dan jammer...) Dat was toch een prima en eerlijke regel??!!

Het gaat gewoon om die verdomde centen.. die willen ze zien. Heeft geen f#ck met vervuilende Mercedessen te maken etc.. 200miljoen my ass!!! En vervolgens steken we die lekker in zo'n pleuris land als Griekenland.

KIM

Tsja, dat milieu blijft toch een pracht van een stokpaardje he?

NinaPaul

Het gehele regeerakkoord is hier te downloaden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Spin!

Citaat van: NinaPaul op 29-10-2012 19:28:42
Het gehele regeerakkoord is hier te downloaden.

Ik dacht serieus in eerste instantie dat er bovenaan stond: Burger Slaan

www.vm-parts.nl

henry classic v70

Als dat doorgaat dan worden de sloperijen dood gegooid met wagens die niet meer te verkopen zijn simpel omdat er geen markt meer voor is. Of dat dan milieuvriendelijk is vraag ik me af.
Ik wil eerst wel eens zien of dit kabinet zich staande weet te houden met al deze maatregelen, zal me niets verbazen als veel NL's hierdoor in "opstand" komen.
En wat krijg je dan (net als vroeger) dat de gasaansluiting los in de kofferbak ligt, staat dan geen gas op het kenteken want men is "bezig" met de installatie......
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Nog heel even en we kunnen weer met de bakfiets naar het werk en de iets "beteren" onder ons met paard en wagen...

Want zo zachies an gaat het helemaal nérgens meer over... >:(
Volvoloos....

)()()sT

Citaat van: henry classic v70 op 29-10-2012 20:04:42
...zal me niets verbazen als veel NL's hierdoor in "opstand" komen.

Denk je? Als ik zie hoe "gelaten" wij Nederlanders al jaren zijn... Veel klagen, niks doen.

Misha

#11
Citaat van: )()()sT op 29-10-2012 20:18:57
Citaat van: henry classic v70 op 29-10-2012 20:04:42
...zal me niets verbazen als veel NL's hierdoor in "opstand" komen.

Denk je? Als ik zie hoe "gelaten" wij Nederlanders al jaren zijn... Veel klagen, niks doen.
Precies, daar gaat echt niemand iets mee doen.

Aan de andere kant heb ik het altijd een welkome regel gevonden maar compleet absurd en is de regel altijd misbruikt.

Je ruikt al een halve kilometer van te voren of er een oldtimer in de buurt is, ze stoken 2x zoveel brandstof weg en vervuilen het milieu misschien wel 10 a 20 keer zoveel per gereden kilometer als een modernere auto.

En nu kunnen we wel weer hele verhalen en vergelijkingen gaan maken over wat het kost om een auto te produceren etcetera maar dat is een groot eind stierenpoep; milieuvervuiling is een stuk beter aan te pakken bij een centrale bron dan in 'duizenden deeltjes' overal uitgespreid.
Ik ben toch blij dat je tegenwoordig niet meer afsterft als je op een windstille zomerdag de stad in moet, in de file staat of langs een drukke weg fietst. Toen ik 16 was was dat altijd goed voor dag hoofdpijn en irritaties aan de luchtwegen en ogen.

Het is sneu voor de mensen die echt een oldtimer hebben als hobby voor die 10 dagen per jaar; maar al die stinkbakken die als goedkope 2e auto worden ingezet is natuurlijk altijd al niet de bedoeling geweest van de vrijstelling.

En een hobby mag geld kosten.
Liever dit dan weer 10 cent op de benzine.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 29-10-2012 20:20:56
Citaat van: )()()sT op 29-10-2012 20:18:57
Citaat van: henry classic v70 op 29-10-2012 20:04:42
...zal me niets verbazen als veel NL's hierdoor in "opstand" komen.

Denk je? Als ik zie hoe "gelaten" wij Nederlanders al jaren zijn... Veel klagen, niks doen.
Precies, daar gaat echt niemand iets mee doen.


We zijn al een klootjesvolk sinds de VOC, dat zal nu echt niet gaan veranderen. Helaas.
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Citaat van: Marc O. op 29-10-2012 20:26:33
Citaat van: Misha op 29-10-2012 20:20:56
Citaat van: )()()sT op 29-10-2012 20:18:57
Citaat van: henry classic v70 op 29-10-2012 20:04:42
...zal me niets verbazen als veel NL's hierdoor in "opstand" komen.

Denk je? Als ik zie hoe "gelaten" wij Nederlanders al jaren zijn... Veel klagen, niks doen.
Precies, daar gaat echt niemand iets mee doen.


We zijn al een klootjesvolk sinds de VOC, dat zal nu echt niet gaan veranderen. Helaas.

Dan wordt het hoog tijd...
Natuurlijk treft deze maatregelen ons ook, precies hetzelfde als Marc aangeeft.
Ben er in ieder geval absoluut niet blij mee!!
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ben

Als je nu MRB betaalt, dan verandert er toch niets?