Help; koelvloeistoflek

Gestart door TTT242, 24-09-2004 19:35:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel

Citaat van: 850 T5 Freak op 10-12-2008 23:14:06
71 euro's 

Na 14 maanden met een imi(het blijft zooi) kachelradiateur welke kapot klapte op de Ring een Hella/Behr kachel gehaald bij Brezan, met het weggevijlde 'Volvo' erin. Het embleempje kost dus het dubbele, doe er je voordeel mee.

vinii

#76
helaas bij mijn roffel ook K. radiateur  stuk..
ze ziijn  gek geworden bij de dealer hier in utrecht ?
voor een set O ringen vragen ze  28 eu.   ????
ik heb voor de radiateur 50 eu.  betaald...
kom nou....
(radiateur ,brezan vraagt 98 €, bij gb-parts delft 49 €, raad eens zelfde onderdeel numm= VOA 6085)

Frans 50

#77
Citaat van: vinii op 14-09-2009 15:43:10
helaas bij mijn roffel ook K. radiateur  stuk..
ze ziijn  gek geworden bij de dealer hier in utrecht ?
voor een set O ringen vragen ze  28 eu.   ????
ik heb voor de radiateur 50 eu.  betaald...
kom nou....

Je begrijpt het niet.... je krijgt bij de O-ringen een radiateur gratis...  :eusa_sick:  ;D
Ik betaalde iets van 4,50 euro voor die dingen...!

vinii

#78
wat ik nodig heb is dus de radiateur+ O ringen + gele klemmen set ?
oftewel die >> http://img12.exs.cx/img12/9357/kachelradiator_6.jpg,
moet wel ff alles hebben  woensdag of donderdag  word de K. radiateur vervangen,

Emiel

2 van die zwarte ringetjes heb je nodig. Die gele klemmen alleen als je hem bij het schutbord los maakt.

Frans 50

Citaat van: Emiel op 14-09-2009 16:23:38
2 van die zwarte ringetjes heb je nodig. Die gele klemmen alleen als je hem bij het schutbord los maakt.

Het los nemen bij het schutbord zou ik in geen geval aan beginnen... dat is een berg extra werk voor noppes!
Zorg dat je de condenswater afvoer van de AC weghaald daarmee win je 1 cm ruimte. Let wel even op er loopt nog wel een sloot koelvloeistof uit de kachel!.
Ik heb een laag tijltje gebruikt en van een stukje karton met een plastic zakje een gootje gemaakt.. toen voorzichtig de kachel er uit gehaald.
De torx schroef waarmee de leidingen vast zitten aan de kachel zit aan de voorkant tussen de aansluitingen. De nieuwe O-ringen kun bij de montage gewoon over de twee leidingen schuiven.

Suc6

whachamacollit

Vandaag ook mijn kachelradiateur vervangen en met de hier beschreven manier is het heel goed zelf te doen. Heb de radiateur besteld bij gb-parts delft 49 € onderdeelnummer VOA 6085 en de schatten hadden voor dat geld ook nog twee 0-ringetjes erbij gedaan. Het is echt alleen maar veel schroefjes loshalen en na het vervangen weer vastzetten, maar verder valt het reuze mee. Heerlijk die geur van een verse kachel in het interieur! Niet door de dealer laten doen want dit kan echt iedereen zelf.

"Is het sap het knijpen waard"

hokkeruphede

Hallo daar,
mijn 855 TDI heeft dezelfde symptomen.
Is het vervangen van de kachelradiator bij een 850 hetzelfde als voor een V70?
Zijn er geen foto's beschikbaar waar e.e.a verduidelijkt wordt. Ik heb in de topic alleen foto's van de bewuste radiator gezien
Zijn de radiators voor een benzine hetzelfde als voor een diesel?
Heb even op Ebay DE gekeken omdat ik hier in Denemarken moeilijk " geschikt" aan onderdelen kan komen. Toch wel jammer dat er elke maand wel wat aan de hand is met de Volvo. Had ik bij de aanschaf 3 jaar geleden niet verwacht.

Bij voorbaat dank
Bart
DK

FreakControl

Nou heb vandaag mijn kachelradiator ook maar even vervangen, was dankzij de geplaatste foto's (mijn dank hiervoor) een karweitje van ongeveer 2,5 uur, vergeet de dealer dit kan echt iedereen.

Sbv

Momenteel ruik ik enkel af en toe een zoetige lucht tijdens het rijden. Er is (nog) geen sprake van lekkage vanuit de bak van de kachelradiator. Zou het dan nog wat anders kunnen zijn ? er is een heel licht verbruik van koelvloeistof.

mehn

Citaat van: Sbv op 08-11-2009 11:57:22
Momenteel ruik ik enkel af en toe een zoetige lucht tijdens het rijden. Er is (nog) geen sprake van lekkage vanuit de bak van de kachelradiator. Zou het dan nog wat anders kunnen zijn ? er is een heel licht verbruik van koelvloeistof.

Heb ik ook. Heb je Mevius remblokken? Volgens pwassink ruiken die net zo als ze warm zijn :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haRtV70R

Citaat van: Sbv op 08-11-2009 11:57:22
Momenteel ruik ik enkel af en toe een zoetige lucht tijdens het rijden. Er is (nog) geen sprake van lekkage vanuit de bak van de kachelradiator. Zou het dan nog wat anders kunnen zijn ? er is een heel licht verbruik van koelvloeistof.

Heb ik nu dus ook...  Precies hetzelfde! Ga de kachel radiator maar gewoon vervangen denk ik.. :eusa_think:
[move][/move]

arjenT5R

half uurtje werk  :D O-ringen krijg je bij de set als je het spul op winparts besteld.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haRtV70R

Citaat van: arjenT5R op 12-03-2010 11:51:04
half uurtje werk  :D O-ringen krijg je bij de set als je het spul op winparts besteld.

AOC geen optie?
[move][/move]

Sbv

Vandaag mijn kachelradiator besteld en zowaar in de middag al gekregen. Ringetjes moet ik nog even scoren en dan binnenkort aan de klus.
Ik heb een Hella-Behr besteld