Haperen op LPI

Gestart door Amazon, 04-10-2004 21:15:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amazon

 >:(

Sinds een week een vialle LPI in de auto liggen. De motor loopt en trekt net als op benzine. Ik heb het gevoel dat ik zelfs wat meer trekkracht heb.

Er is één probleempje; bij constante snelheden en soms bij accelleratie hapert de motor (airco is uit).

Nu is daar al meer over geschreven in deze rubriek, maar toch zou ik nog graag wat adviezen/suggesties hebben voordat ik donderdag weer naar de gasboer ga.

De bougies zijn nog recent, de verdeler en de rotor kan ik optisch niets aan ontdekken. De test met de plantenspuit op de bougiekabels gaf ook geen vreemde effecten. Ik kon de natte kabels gewoon vastpakken (mag dat eigenlijk wel?)

Wat kan ik laten doormeten om te achterhalen of de storing ergens in de ontsteking zit en zich op gas openbaart?

Wat kan er aan de LPI installatie mankeren dat dit effect heeft?

Is het trouwens normaal dat ik met de auto op contact en de schakelaar op gas gebrom onder de kap hoor (in de auto hoorbaar), terwijl dit met de schakelaar op benzine niet zo is? Het lijkt alsof dit uit het koppelblok komt.
Bigger and better!

Amazon

De moter houdt echt in. Niet van die lichte schokjes die je voelt als je de airco aanhebt.

Wat adviseer je, toch maar beginnen met het vervangen van de bougiekabels?
Bigger and better!

ed

Meestal komt het probleem van de ontsteking om de hoek kijken bij last. Als het optreedt bij een constante snelheid den ik dat er iets anders aan de hand is. De gasinbouwer zou eens een dynamische rijsessie kunnen doen. Ze hangen dan een laptop aan de auto en gaan rijden. Het is dan goed te zien waar het fout gaat. Als het er net in zit zullen ze je daar zeker mee helpen. Waar heb je het in laten bouwen? Ik neem aan dat het een Vialle installatie is.
Over het algemeen wordt er overigens aan de hand van de benzine computer een hoeveelheid gas ingespoten. Deze waarde kunnen ze naar boven en naar beneden afstellen. Wellicht dat jouw auto een correctie nodig heeft. Normaal is het niet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Amazon

De installatie is ingebouwd bij Adrie Schouten in Heerenveen. Gerenommeerd bedrijf met 25 jaar ervaring.

Ik houd jullie op de hoogte van zijn bevindingen.
Bigger and better!

Amazon

Bigger and better!

Amazon

Inmiddels teruggeweest bij de inbouwer. Uitlezen ging op dat moment niet, omdat de software neit up to date was. Navraag bij Vialle leerde dat dit probleem vaker voorkomt. Hun oplossing is om de aansturing van de de gasinjectoren te vervroegen door de aansluiting van injector 1 op die van 2 te zetten, 2 op 4, 4 op 5, 5 op 3 en 3 op 1. (ik hoop dat ik de volgorde goed onthouden heb)

Het resultaat is dan dat je installatie sneller reageert. De inspuiting van het gas volgt die van benzinde en loop dus een fractie achter. Door alles één op te schuiven loop het waarschijnlijk een fractie voor.

Het probleem is hiermee niet opgelost trouwens. We zoeken door.
Bigger and better!

ruud

Heeft deze "vervroegingstruuk" niks geholpen en laat je die dan zo zitten?  Ik vraag me eigenlijk af of dat allemaal kan.  Er wordt in je uitleg geen rekening gehouden met de ontstekkingsvolgorde en als dat al wel het geval zou zijn vraag ik me af of er niet te vroeg wordt ingespoten, lijkt me ook niet zo goed.  Zeker als je bedaenkt dat ze weet ik wat voor snelle microprocessoren plaatsen om in weet ik welke eng korte millisecondes inspuitingen te verwezelijken...ik kan niet geloven dat zoiets bestaat.

Overigens ook ik rij met een LPi  gebeuren, naast een steeds weer optreden van een stevig schokken overschakelen van benzine op gas, wil het de laatste tijd ook vaker voorkomen dat  de motor inhoud net na het overschakelen op gas,  alsof  het vermogen aarzelt.  Verdwijnt overigens weer na een paar kilometer. Oorzaken zijn niet te vinden. Komt mede door de vaagheid van de problemen en het niet constant optreden van de euvels.

groet
Ruud

Amazon

Ruud,

Ik betwijfel of ik het zo laat. de auto is voor mijn gevoel wel iets pitiger geworden, maar het verbruikt ook.

Je houdt wel rekening met de ontstekingsvolgorde, omdat je de stekkers allemaal verplaatst naar de volgende cylinder die volgens de ontstekingsvolgorde aan de beurt zou zijn.

Het probleem is gebleven. Ik ga nu eerste nieuwe bougiekabels aanschaffen.

Weet iemand wat die bij de dealer kosten?

Bij estateservices zijn ze € 65.
Bigger and better!

ed

Dealer iets van 150 euro. Via FCPgroton ook iets van 60 euro.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

pascalloix

Hallo,
Ik heb met mijn 850 op LPI hetzelfde prbleem denk ik. vooral op de autostrade na een tijdje contstant 120km/u rijden, als ik dan accelereer dan voel ik een paar schokjes. dit probleem heb ik tot nu toe ook niet op kunnen oplossen. de ontsteking is in orde. (al meerdere malen gecheckt.)

Ik heb de installatie zelf geplaatst toen ik bij een LPI installateur werkte en ze intussen al volledig nagekeken.
In mijn LPE is de juiste software geplaatst en alles is juist aangesloten.
ik heb intussen al 60000km en het zoeken opgegeven.

TTT242

Dag Pascal,

Je naam klinkt verdacht veel Belgisch Limburgs?
Zit ik goed? ;D Ben zelf van Tongeren...

Dat haperen op gas heb ik ook zij het zéér af en toe en dan zeer licht; af en toe eens een schokje. Weet ook niet waar het aan ligt, maar het stoort mij ook niet echt.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

TTT242

Citaat van: Ludo op 13-10-2004 06:54:49

bougiekabels/verdeler/rotor/bobine. !

Allemaal al vervangen... ;)
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Amazon

 ???

Inmiddels heb ik de bougiekabels, de rotor en de verdeelkap vervangen.
(in die volgorde). Dat heeft allemaal niets geholpen.

Vrijdag gaat de Roffel weer naar de inbouwer.

De week daarna gaat 'ie naar de garage voor een beurt en laat ik er ook meteen andere bougies inzetten en de bobine doormeten.

Als dat niet werkt weet ik het niet meer.

Het verplaatsen van de stekkers van de injectoren, zoals ik eerder vermeld heb, geeft wel meer trekkracht, een soort LPI tuning dus! Ik heb de stekkers vandaag in de originele positie teruggezet en merkte een behoorlijk verschil.
Bigger and better!

BartRas

Denso's (bougies) plaatsen ipv de standaard. Bij mij was het toen voor 99% over. Heel af en toe doet ie het nog maar mag eigenlijk geen naam meer hebben.
there is no substitute for PK's

pascalloix

ik heb inderdaad bij LPG techniek Limburg gewerkt. En daarna 3 jaar bij Volvo Ruttten waar ik ook LPG probleempjes moest oplossen.
Maar nu werk ik bij Toyota Europe en heb eigenlijk niets meer met LPG te maken.
Op sommige vlakken vind ik dat wel spijtig.
Degene die bij de Baets werkt is Jochen.
Greetinx