Volvoalst´s eerste liefde op 4 wielen - Welke 18" velgen??

Gestart door Volvoalst, 22-05-2013 21:20:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvoalst

Hallo allemaal,

Wie ben ik
Mijn naam is Bob en ben 24 jaar oud. Sinds November 2012 de trotse bezitter van een Volvo C70 en tevens mijn eerste auto. Sinds de dag dat mijn oom en tante een C70 als trouwauto hadden, dertien jaar geleden, wist ik dat ik er ooit een moest hebben. Na bijna een jaar afgestudeerd te zijn en te hebben gewerkt heb ik hem in November gekocht. Ik werk momenteel in Duitsland en woon daarom doordeweeks een uurtje achter Dortmund (vanuit NL gezien). Wist in november nog niet dat ik naar Duitsland zou gaan en daarom extra blij met deze perfecte reisauto. Ik rijd ruim 600km per week, waarvan ongeveer 550 op de Duitse autobahn. 160km/h op de cruise control is erg prettig ;)! Ik was overigens al even actief op het volvo-forum. Besloten om hier mijn blog/project bij te houden.

De Auto
Mijn C70 2.4T (2001) is voorzien van een automaat. Ik heb vrij lang gezocht naar mijn perfecte uitvoering.. Oorspronkelijk zou het een handbak moeten worden, maar dat is het uiteindelijk niet geworden. Kon deze gewoon niet laten staan. Hij is donker blauw met beige lederen interieur en verder voorzien van alle mogelijke/belangrijke opties op de RTI na. Ik geniet momenteel het meest, naast de rijeigenschappen, van de Dynaudio geluidsinstallatie.

Bij aanschaf stond er een kleine 150.000km op de teller. Inmiddels heb ik er zelf 11.000 mee gereden. De kilometers zijn zo goed als probleemloos geweest. Op de terugweg van de wintersport (Oostenrijk) begon hij, in het begin licht en later hevig, te trillen. Onder garantie is hij toen teruggeweest naar de dealer. Na nieuwe motorsteunen en een geflushte automaat kreeg ik hem terug. Op de terugweg kwam ik erachter dat er niet veel veranderd was. Bleek het de rechter aandrijflijn te zijn. Die is vervangen, en sindsdien gaat het fantastisch.

TO DO
Hieronder een TO DO-lijstje. Veel van het werk zal worden uitbesteed aangezien ik relatief weinig zelf aan de auto kan doen. Hier baal ik wel eens van, maarja.. Ieder zijn specialiteit :)!

Blokjes grill - done
Heldere koplampen en knipperlichten
Heldere achterlichten
Nieuwe (winter)velgen - suggesties? Canistos?
Nieuwe generatie naafdoppen - done
iPhone aansluiting
Deukje kofferbak uitdeuken
Auto waxen
Rubbers vervangen/bijwerken
Velgen repareren/poedercoaten
Verlagen
Gordel bestuurderstoel
Kleinere vervanging voor de standaard antenne
Scheurtje in voorbumper repareren
Kraken bij volledig uitsturen repareren - done
Olie vervangen - done
Airco controleren / repareren  - done

Daarnaast zit ik te denken om hem te chiptunen. Ben er nog niet over uit. Mijn gevoel zegt doen, maar als ik rationeel nadenk is het besluit nee :eusa_think:. To be continued...

Op de lange termijn zal ook de linkervoorstoel worden vervangen of opnieuw bekleed. De auto is van binnen als nieuw op wat kleine scheurtjes in het leer van de bestuurderstoel na.

Ik wil de auto van binnen en van buiten zo origineel mogelijk houden. Geen R-bumpers, spoilers of Xenon etc. dus. Vind het vaak erg mooi staan, maar vooral bij een ander  :eusa_clap:.

Suggesties wat upgrades betreft die wellicht in mijn straatje passen zijn méér dan welkom!!

Hierbij een aantal foto's..

Tijdens testrit


Tijdens testrit


Tijdens testrit


Eerste week in bezit


Nieuwe naafdoppen


Na wasbeurt in de zon


Na wasbeurt in de zon


Blokjes grill gemonteerd
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

Volvoalst

Hèhè.. De foto's zijn online, haha! Ik heb ook gelijk twee vraagjes wat iPhone aansluiting en chiptuning betreft. Heb zelf het nodige uitgezocht en actief meegelezen, maar vraag toch om advies.

iPhone aansluiting
Zoals aangegeven houd ik van origineel. De CD-wisselaar gebruik ik veel en wil ik niet kwijt. Ook een Parrot op mijn dashbord vind ik niet fraai.. Zijn er nog ideeen om toch een iPhone netjes aan te sluiten.

Chiptuning
Een 2.4T, automaat met 160.000 op de teller. Met een goede Stage 0 doen of niet doen? Ik word geen stoplicht sprinter en rijd veelal op de snelweg zoals hierboven beschreven. Ik begreep dat de extra Nm niet goed zijn voor de automaat. Is de automaat in een 2.4T vergelijkbaar met die van de T5? Dat zou betekenen dat ik wellicht nog wat marge heb..?
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

marrrcel

Leuke Blog, mooie plaatjes. Donkerblauw metallic en beige interieur is een prachtige combi.

Voor iPod, Bluetooth mogelijkheid met behoud originele headunit kan je een zgn GROM module proberen. Ik heb geen ervaring met dat apparaat, maar Arnie82 schrijft er wel over in zijn Blog. Hij is er - zo te lezen - wel happy mee.

giovanni4451

Citaat van: marrrcel op 22-05-2013 22:31:37
Leuke Blog, mooie plaatjes. Donkerblauw metallic en beige interieur is een prachtige combi.

Voor iPod, Bluetooth mogelijkheid met behoud originele headunit kan je een zgn GROM module proberen. Ik heb geen ervaring met dat apparaat, maar Arnie82 schrijft er wel over in zijn Blog. Hij is er - zo te lezen - wel happy mee.

Als je een GROM module aansluit heb je geen cd wisselaar meer.. wel kun je dan draadloos bellen en muziek streamen. Ik heb het ook in mijn C en het bevalt geweldig. Betreft de kwaliteit van het geluid ga je er (bijna) niks op achteruit.

Martijn_B

Welkom hier, ziet er uit als een nette wagen. Werk je bij een Duits bedrijf? (Ik werk voor DB, veelal in Frankfurt, Hannover, Hamburg of Berlijn).

Voor wat betreft het chippen: na 11.000 km weet je wel een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik zou vooraf wel alvast een hoop preventief onderhoud doen, als je zelf handig bent vallen de materiaal kosten vaak wel mee. Ben je niet zo erg handig, dan staan hier op het forum redelijk vaak How-To's (of op www.matthewsvolvosite.com).
Ik denk zelf dat het chippen prima mogelijk moet zijn, de bak is naar mijn weten gewoon het zelfde als op de T5. Je zal dan van 193pk naar zo'n 230pk gaan, dat is een hele mooie sprong. Zoals je zelf aangeeft gebruik je dit vermogen vooral op de snelweg, je zult het verschil dan goed merken.

Vwb de audio aansluiting: naar mijn weten gaan alle (kwalitatief goede) audio aansluitingen via de ingang van de CD wisselaar op de HU radio. Je zult deze dus op moeten geven. Gewoon een weekend uittrekken om al je muziek van CD op de PC te gaan zetten, converten en op de iPhone plaatsen (of CD downloaden). Ik heb deze keuze ook ooit gemaakt(Blitzsafe), en wil nu niet meer zonder.

Vwb je bestuurderstoelL zoek eens met de zoekfunctie op "leer verven". Ik heb dit zelf ook gedaan en als je geen héle grote scheuren hebt dan blijft het best lang goed. Dirk342 heeft ook aardig wat onder handen genomen de laatste tijd.

Verders lekker genieten van je C70. Als winterbanden zou ik trouwens 16" nemen, let dan wel even op of je 302mm remmen hebt of de kleinere variant (anders passen veel 16" velgen er niet overheen).
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

The Volvoboy

Aah een bekende van het Volvo Forum. Welkom hier, ik volg je vorderingen met belangstelling :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID6342

Welkom en een mooie auto hoor  :eusa_clap: :eusa_clap:

marrrcel

Er valt heel veel te redden aan het leer. Post eens wat foto's van de 'afwijking', misschien valt het wel te refurbishen en bespaar je jezelf een bestuurdersstoel.

elianmars

Citaat van: Volvoalst op 22-05-2013 21:20:59

TO DO
Hieronder een TO DO-lijstje. Veel van het werk zal worden uitbesteed aangezien ik relatief weinig zelf aan de auto kan doen. Hier baal ik wel eens van, maarja.. Ieder zijn specialiteit :)!


Deukje kofferbak





Ik wil je wel helpen met dat deukje in de kofferbak. Hoe groot wil je 'm hebben?  :D

Volvoalst

@Martijn_B en Marrrcel
Jah ik werk voor een Duits bedrijf genaamd Rittal en het hoofdkantoor zit in Herborn. Heb eerst voor de Nederlandse vestiging gewerkt en zit nu als International Trainee op het hoofdkantoor.

Wat de stoel betreft. Ik zal later vandaag foto's uploaden. Het valt erg mee. Wangen zijn netjes alleen het zitvlak ietwat versleten. Is ook iets voor op lange termijn. Verven is denk ik een goede optie.

@Elianmars
Bedankt voor je aanbod haha..! Inderdaad wat knullig omschreven in mijn TO DO-list.
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

T5-4life

Mooie combi: auto en interieur!!
C70 T5 coupe LPI 1998 392 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

Auk

Ook welkom op het forum hier! Had het al eens gezegd maar het is een mooie wagen zeg. Naafdopjes zijn ook goed uitgekomen zie ik.

Ik gebruik zelf, net als Martijn ook een Blitzsafe in de S70R. Top spul, klik hier.
Auke
Volvo. for life

Volvoalst

Dankje Auk! Heb je blog al eens gelezen.. Zal het stuk met betrekking tot de Blitzsafe even nalezen. Bedankt voor je advies!
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

Marty__Mouse

Mooie wagen hoor!

Ik heb dezelfde motor als jij (2.4T) en het vermoeden bestaat dat de mijne reeds is gechipt door één van de vorige eigenaren. Zelf had ik het niet gedaan denk ik.. Maargoed, het is wel leuk dat de auto leuk mee kan komen met de interessantere BMW's en Audi's.. Maar voor het echte werk heb je dan toch een "R" nodig  ;D

Maarre met zulke km's een LPI G3 installatie niet interessant voor je?

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Martijn_B

Ps.: je zou je topic titel kunnen veranderen naar: "mijn C70 en ik"


;)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software