Swedish next top model: APK zonder problemen

Gestart door petrolhead2.5, 20-08-2013 23:28:52

Vorige topic - Volgende topic

petrolhead2.5

petrolhead2.5

hé mede Roffelaars,

graag jullie objectieve mening over een XC70 2.5T van 2002. Wat zijn aandachtspunten? Het betreft een 2.5T B5244T3 + Automaat + AWD. Een bekende van mij wil een dergelijke Volvo aanschaffen, is dit een aanrader of niet? Auto heeft 175.000km gedraaid, aantoonbare historie (serviceboekjes, geen fakturen of iets dergelijks = ingeruild bij ons). Ik lees her en der wel wat maar ben op zoek naar een korte ongezouten (op ervaring) gebaseerde mening.  ;D

Sbv

Bij mijn weten is dit nog het oude(meer storings gevoelige) AWD systeem. ETM al vernieuwd ?

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

850 T5 Freak

Chek, of de H.O al een keer gedaan is, kan je anders verwachten rond de 2 ton. Hoe schakeld de automaat? Hoe zijn de banden qua profiel? Mag niet meer dan 2 mm verschil hebben voor en achter ivm 4wielaandrijving. Etm komt ook wel eens aan de beurt etc etc.
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

petrolhead2.5

Citaat van: The Volvoboy op 11-11-2013 21:30:15
2.4T AWD dus ;)
idd koen  ;) ETM is gasklephuis geloof ik? Als ik me niet sterk vergis is dit dus 't systeem met viscokoppeling i.p.v. de (betere?) haldex? H.O. idd maar 's ff goed kijken of dit al n's is gebeurd. En kijken of 't blokje nog fris is. 

Miel850

Citaat van: Sbv op 11-11-2013 21:29:41
Bij mijn weten is dit nog het oude(meer storings gevoelige) AWD systeem. ETM al vernieuwd ?

Vanaf wanneer werd dit beter dan?
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Sbv

modeljaar 2004 in ieder geval mogelijk modeljaar 03 al

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

grijzev70tdi

Citaat van: petrolhead2.5 op 21-10-2013 22:02:04
Voor de meer hardcore liefhebbers heb ik dus een volledig APK legitieme rechte pijp liggen (door de kat heen gelast), kan zo op de bestaande plek van iedere Roffel worden tussengelast. Hieronder ff voor de beeldvorming

Even afstoffen, heb je die pijp nog? Zoja, wil je er vanaf?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

petrolhead2.5

Citaat van: grijzev70tdi op 12-11-2013 01:31:45
Citaat van: petrolhead2.5 op 21-10-2013 22:02:04
Voor de meer hardcore liefhebbers heb ik dus een volledig APK legitieme rechte pijp liggen (door de kat heen gelast), kan zo op de bestaande plek van iedere Roffel worden tussengelast. Hieronder ff voor de beeldvorming

Even afstoffen, heb je die pijp nog? Zoja, wil je er vanaf?
heb ik voor je en wil er ook wel vanaf je moet 'm er alleen wel tussen lassen  ;)

grijzev70tdi

Das niet zo'n probleem ;D Heb evt nog wel een orginele kat voor je
Grolsch, het klinkt al lekkerder

petrolhead2.5

ik heb verder weinig nieuws te melden behalve dat we vorige week lekker hebben genoten van de wintersportvakantie. De ouwe trouwe 10v heeft het fantastisch gedaan, LPG tanken in Duitsland was perfect, bovendien dit jaar 130 euro minder aan brandstof kwijt dan vorig jaar op benzine (verbruik op LPG 1:9 gemiddeld, netjes  :eusa_clap:)  ;D Daar konden we dus nog ff een paar lekkere plaatselijke Mohren Bräu voor laten tappen. Ra, ra waar komt Mohren Bräu vandaan, de kenners van dit gebied kennen het zeker  ;) Mooie foto wou ik jullie niet onthouden daarom bij deze  :D

elianmars

Foei, je ski's tegen je auto aan gezet  :eusa_snooty:  ;D

Ondanks dat het hier nu erg mooi weer is, mis ik toch wel een dik pak sneeuw, hoor. Zulke foto's blijven leuk om te zien.

petrolhead2.5

pffff weer even een hele dikke laag stof afblazen. Ik ben geen Super Blogger, maar vindt wel leuk om de story bij te houden. Ondertussen probleemloos jaar geroffeld, voor de APK handremkabels vernieuwd en draagarmen vernieuwd (fuseekogels hartstikke verrot), zoals jullie wellicht weten die van mij is een late 850 waarbij de fuseekogels 1 geheel zijn met de draagarm, dus 2 nieuwe draagarmen besteld. De laatste tijd vond ik 'm ook al wat vager sturen met name in lange bochten. Nu weer heerlijk  ;D Ik zag dat mijn laatste blog was foto's in sneeuw, ook nu weer een paar foto's in de sneeuw. Weekendje Winterberg lekker Skiën en er viel een mooi laagje sneeuw bij. De ouwe trouwe 10v heeft 't Fantastisch gedaan in de sneeuw  :eusa_clap: we hadden een vakantiewoning boven aan de berg uitkijkend over 't dorp waar ik rustig in de eerste versnelling omhoog tokkelde over de droge weg, maar toen er 15cm sneeuw lag, op hoop van zegen  :eusa_pray: met een hele lange en harde aanloop 3.000r/min in de 1 al ploegend omhoog (zonder kettingen en nieuwe winterbanden op de vooras  :o naar boven geroffeld. Ik kon het net, maar dan ook net redden. Was wal weer gaaf heerlijk. Paar andere Nederlanders met een achterwiel aangedreven BMW 1 serie met niet al te beste winterbanden achter, moesten al lopen met hun bagage naar boven......(en dat was geen gemakkelijke klim van een paar meter) ;D ff nog wat plaatjes bij de proatjes