Re: Sietse's V70 2.4. Alweer bijna een jaar verder...

Gestart door Sweij, 13-06-2014 12:58:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sweij

Zo, om maar ff wat info te delen dat niet echt specifiek in een topic kwijt kan begin ik hier een blogje.

Onderweg van huis naar de Eiffel hield de airco er mee op, braaf als ik was ben ik eerst bij de zekeringen gaan kijken. De zekeringen en relais zagen er goed uit, maar ik was wel benieuwd waarom het hoofdzekeringenbakje zo warm was. De klem was niet vast te pakken, zo heet!



Ik kan je zegen, dan rijd je niet rustig wanneer je weet dat er een brandbommetje onder de kap ligt! We zijn heel in de Eiffel aan gekomen, en ook weer thuis maar daar heb ik de wagen ook echt laten staan. Het forum en Marco -DCCCL- gaven snel info en nu ziet het erg gelukkig een stuk frisser uit. De automaterialenzaak had kabel en klemmetjes op voorraad, de krimptang heb ik op het werk kunnen lenen. Een uurtje uitbouwen, accu en luchtfilterbox moesten wijken en een uurtje inbouwen; daar kun je het bij een dealer niet voor laten fixen!

Resultaat:



Ja, bij gebrek aan een haaks oog heb ik de kabel anders ingevoerd. Het resultaat is het zelfde: de kabel is weer koud bij gebruik.


Nu de airco nog...

glenfiddich1983

Wat was nu uiteindelijk de oorzaak dan?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

-D©©©L-

Overgangsweerstand in het aangeperste kabeloog.

-D©©©L-


glenfiddich1983

Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2014 13:03:52
Overgangsweerstand in het aangeperste kabeloog.

Gewoon door corrosie?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Sweij

Onder de klem was het brandschoon! ;D Maar zonder gekheid, de M8 pin, klemmenstrook van de zekeringbak en de onderkant van het kabeloog waren mooi schoon. Geen idee waar de overgangsweerstand vandaan is gekomen. Een Chinese kabelmaakster met vette klauwen na de loempia-lunch misschien?

-D©©©L-

Citaat van: glenfiddich1983 op 13-06-2014 13:09:34
Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2014 13:03:52
Overgangsweerstand in het aangeperste kabeloog.

Gewoon door corrosie?

Niet anders dan bij de accuklemmen. Alleen zie je er daar nog minder van.

glenfiddich1983

Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2014 13:16:36
Citaat van: glenfiddich1983 op 13-06-2014 13:09:34
Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2014 13:03:52
Overgangsweerstand in het aangeperste kabeloog.

Gewoon door corrosie?

Niet anders dan bij de accuklemmen. Alleen zie je er daar nog minder van.

Hmm, misschien af en toe toch eens verder kijken naar de bevestigingspunten van de stroomdraden.

Accuklemmen gaan natuurlijk van tijd tot tijd wel eens los en worden dan schoongemaakt, daardoor zal het bij de accuklemmen waarschijnlijk niet zo snel tot problemen leiden..
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

peteRRR

Hoe voorkom je dat eigenlijk,...af en toe eens wat WD40 er op doen?
Of gaat het dan juist rommelen,....ander product?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

daanium

Ben ik ook wel benieuwd naar..
Dit wil je natuurlijk niet tegenkomen onder de kap :-\
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Sweij

Accupolen mogen ingesmeerd worden met zuurvrije vaseline; het lijkt mij dat dit met andere verbindingen ook wel zal mogen. Het zal het vocht buiten moeten houden, en dan is het goed.

cornelis-b

#11
Ik heb ook alles behandeld met zuurvrije vaseline. Als je het oog er aan hebt geknepen kan je op de binnenkabel die zichtbaar is in het knijpvlak, leg ik dit goed uit, een flinke lik vaseline smeren en dan het oog verwarmen met een föhn zodat de vaseline ook tussen de koperaders vloeit voor een nog betere vochtwering.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Sweij

Zoals eerder geschreven was ook de airco er mee gestopt toen bleek dat de stroomdraden zo heet werden. Wellicht kwam het door de warmte in de hoofdzekeringdoos waardoor het AC relais (dat zwart met paarse geval als ik het boekje goed heb gelezen) ook erg heet werd. Minder aannemelijk is het dat er een behoorlijk spanningsverschil ontstond door de gare draden waardoor de magneetkoppeling van de airco minder houdt-kracht had...

Ennieweej: ook de airco werkt zoals voorheen! :eusa_dance: Echter, de speling in de aircokoppeling is nog steeds te groot (luid KLIK geluid) en dat zal verholpen moeten worden.

tackle

mijn airco in mijn volvo maakt al een schraap geluid zolang als ik m heb, en die ruimte is ook enorm. maar werken dat ie doet!

Sweij

Zo, met dank aan Rovelra zit er nu een veerpootbrug onder de motorkap van mijn grijze V70!

Waarschijnlijk merk je het effect het beste wanneer er plattere banden dan de originele 195/65R15 onder zitten, en wanneer de vering/demping stugger en sportiever is dan origineel maar... toen ik besloot niet te remmen voor het volgende bochtje en de wagen er met 40 haaks door heen gooide gebeurde er niets! Niets onverwachts; de wagen ging de hoek om alsof er niets aan de hand was. 8) I like!

Vooruit, er zit achter ook al een stukje ijzer in de kofferbak ter versteviging, gekocht in de groupbuy van Arie en Iranpaul (?). De combinatie doet de wagen goed.