Hilko's Volvo gebeuren

Gestart door hilko73, 11-07-2015 19:39:19

Vorige topic - Volgende topic

hilko73

Grmbl.

Hij lekt koelvloeistof als het blok afkoelt... Lijkt bij de pomp vandaan te komen.
Maandag maar weer terug.

Die beker is nog niet helemaal leeg, Yits...
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

Echt Hilko: Ik heb geen enkele god van de techniek tegengesproken of beledigd.

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

NinaPaul

Stukje pakking vergeten weg te halen?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Citaat van: NinaPaul op 10-09-2016 19:53:11
Stukje pakking vergeten weg te halen?
Geen gekke suggestie.  Dat gebeurt maar al te makkelijk.

UserID6342

Klopt, is mij ook al eens gebeurt.  Sindsdien hou ik hier een dubbele controle aan...  Maar het is wel k*t te noemen, daarvoor breng je hem niet naar een garage toe....

The Demon

Ik heb vanmiddag even vlug gekeken en het komt bijna zeker bij de waterpomp vandaan.
Jammer voor de garage maar ze kunnen weer een nieuwe riem erop zetten nadat ze de pasvlakken goed schoon gemaakt hebben.

Let daar wel op Hilko, een D-riem die op spanning is geweest mag niet meer terug geplaatst worden.

NinaPaul

Citaat van: The Demon op 10-09-2016 22:13:13
Ik heb vanmiddag even vlug gekeken en het komt bijna zeker bij de waterpomp vandaan.
Jammer voor de garage maar ze kunnen weer een nieuwe riem erop zetten nadat ze de pasvlakken goed schoon gemaakt hebben.

Let daar wel op Hilko, een D-riem die op spanning is geweest mag niet meer terug geplaatst worden.

Dat kan en mag wel, mits dezelfde draairichting. Zeker een riem die maar even dienst heeft gedaan.

Daarmee zeg ik niet dat het de beste oplossing is, maar het kan geen kwaad.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Citaat van: NinaPaul op 10-09-2016 22:17:15
Citaat van: The Demon op 10-09-2016 22:13:13

Dat kan en mag wel, mits dezelfde draairichting. Zeker een riem die maar even dienst heeft gedaan.

Daarmee zeg ik niet dat het de beste oplossing is, maar het kan geen kwaad.
Doe jij het lekker wel! Ik doe het niet!
De kans dat hij eerder breekt is groot door o.a. (net wat jij zegt) de draairichting om te draaien.

NinaPaul

Wat jij wel of niet doet moet je inderdaad zelf weten, maar dat als waarheid verkondigen is onjuist!

Het afdwingen, omdat "The Demon" het zegt.... je kan het proberen, maar er is geen officiële regel die het hergebruik verbied.
-Gottfried Leibniz

razorx

Wat dacht je van fabrielsgaramtie? Geen fatsoenlijke garage zal die riem voor die paar eurotoentjes hergebruiken.

The Demon

Citaat van: NinaPaul op 10-09-2016 22:25:59
Wat jij wel of niet doet moet je inderdaad zelf weten, maar dat als waarheid verkondigen is onjuist!

Het afdwingen, omdat "The Demon" het zegt.... je kan het proberen, maar er is geen officiële regel die het hergebruik verbied.
Verwacht je nu echt dat ik hierop in ga?

NinaPaul

Citaat van: razorx op 10-09-2016 22:32:38
Wat dacht je van fabrielsgaramtie? Geen fatsoenlijke garage zal die riem voor die paar eurotoentjes hergebruiken.

Ik ken genoeg dealers die dit doen hoor, van Alfa Romeo tot Volvo. Zeker, wanneer die riem een week oud is.
tie-rip over de nokkenaspoelie en riem, zodat de draairichting gelijk blijft. Blijft gewoon onder fabrieks/merk-garantie.

Citaat van: The Demon op 10-09-2016 22:40:50
Citaat van: NinaPaul op 10-09-2016 22:25:59

Verwacht je nu echt dat ik hierop in ga?

Wat je ook doet, het blijft een feit.

Dus ontopic: Die riem kan en mag gewoon hergebruikt worden. Je kan het altijd VRAGEN, maar of ze die extra kosten willen maken is aan hun.
Jij kan natuurlijk, voor jouw eigen gemoedsrust, wel voorstellen om het dan zelf te betalen.

-Gottfried Leibniz

razorx

OK wat zou jij zelf doen als je de garagehouder van een goede garage was? ;)

Lunadust

Citaat van: razorx op 10-09-2016 23:10:50
OK wat zou jij zelf doen als je de garagehouder van een goede garage was? ;)

Wat elke goede garagehouder doet.
Indien binnen helft van standtijd, riem terugleggen.
Zelfde draairichting aanhouden.
Geen enkel probleem, gaat ook gewoon goed.
Techneut, geen dichter.