Welk oliefilter icm adapterring DE OPLOSSING

Gestart door Evilknievel, 23-03-2016 13:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evilknievel

Ik zou graag een adapterring tussen mijn blok en oliefilter willen hebben, voor de meest gunstige weergave van olie temperatuur en de druk.
Nu weet ik dat 't niet lukt met een normaal filter, en hier een andere voor moet komen.

De dikte van de ring is 27 mm, wat inhoud dat het filter ook 27 mm kleiner moet zijn.

Nu dacht ik zelf dat dit niet goed is voor het blok, want het filter heeft natuurlijk een minimale afmeting nodig om alle olie te kunnen filteren en te retourneren. Correct me if i'm wrong...

Maar ik lees ook op het forum dat er mensen zijn die er een adapter tussen hebben zitten met een passend filter.

Nu vraag ik mij af, welk filter moet dit worden, en heeft het geen nadelige gevolgen...

leons850

Mann W914/2
Heb ik er ook in zitten.
Ik heb wel andere o-ringen gekocht om de adapterring af te dichten tegen het carter.
Welke kan ik niet zo snel voor je opzoeken.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Evilknievel

Citaat van: leons850 op 23-03-2016 13:52:29
Mann W914/2
Heb ik er ook in zitten.
Ik heb wel andere o-ringen gekocht om de adapterring af te dichten tegen het carter.
Welke kan ik niet zo snel voor je opzoeken.

Bedankt voor de snelle reactie!!
Het filter heb ik nu besteld.
En dat is inderdaad een goeie om andere o-ringen te bestellen, zelf niet aan gedacht.
Die erbij zit zal vast direct lekken.
Mocht je je herinneren welke dat waren, ik hoor het graag!

leons850

Ik ben met de adapter naar Duursema gegaan. (diameters weet ik niet meer)
Heb daar gevraagd om 2 o-ringen die er in paste van Viton (kan tot temperaturen van 180 graden). 1 maal gemonteerd is dit nooit meer los gekomen.
Bij mijn nieuwe motor de 2e set die ik had maar eens gemonteerd.
De originele afdichting gaat lekke, elke keer dat je je oliefilter los draait.
Tevens word deze bikkel hard.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Evilknievel

Citaat van: leons850 op 23-03-2016 14:10:46
Ik ben met de adapter naar Duursema gegaan. (diameters weet ik niet meer)
Heb daar gevraagd om 2 o-ringen die er in paste van Viton (kan tot temperaturen van 180 graden). 1 maal gemonteerd is dit nooit meer los gekomen.
Bij mijn nieuwe motor de 2e set die ik had maar eens gemonteerd.
De originele afdichting gaat lekke, elke keer dat je je oliefilter los draait.
Tevens word deze bikkel hard.


Ik ben net naar Eriks geweest, een groothandel in o-ringen en meer.
Mij werd ook een Viton o-ring voorgesteld, van 3,5 mm dik.
Dus nu twee daarvan besteld, en morgen zijn ze binnen.

Weet jij misschien nog welke dikte jij had?

leons850

Echt geen idee meer.
In mijn adapter ring zitten 2 uitsparingen voor o-ringen, deze zijn bij mij beide in gebruik.

Dus dit zijn niet 2 de zelfde o-ringen.
3.5mm kan verder wel heel goed denk ik.

PS ik ben bekend met Eriks. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Evilknievel

Citaat van: leons850 op 23-03-2016 15:11:54
Dus dit zijn niet 2 de zelfde o-ringen.

Klopt, twee verschillende maten, van beide 3,5 mm

leons850

Dat gaat helemaal goed komen dan!  :eusa_dance:
Plaats hier even de types plus maten, voor het nageslacht. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Evilknievel

Met dank aan leons850, hierbij alle benodigdheden voor het correct plaatsen van een adapterring met nieuwe rubber ringen.

- oliefilter Mann W914/2

Bij Eriks de o-ringen besteld
- Artikel 10064479, o-ring Viton 51414 66,68x3,53 mm
- Artikel 10024382, o-ring Viton 51414 58x3,5 mm

leons850

Citaat van: Evilknievel op 24-03-2016 17:28:15
Met dank aan leons850, hierbij alle benodigdheden voor het correct plaatsen van een adapterring met nieuwe rubber ringen.

- oliefilter Mann W914/2

Bij Eriks de o-ringen besteld
- Artikel 10064479, o-ring Viton 51414 66,68x3,53 mm
- Artikel 10024382, o-ring Viton 51414 58x3,5 mm

Ah super!
Hier zullen de volgende gebruikers blij mee zijn.

Als je een kleine foto rapportage bij maakt is het nu al een sticky how to!
Top!  :eusa_clap:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein