Ultrasoon reinigen injectoren

Gestart door Miyel, 07-06-2016 20:44:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

Omdat ik laatst een kleine ultrasoonreiniger had aangeschaft, rees het idee om mijn eigen injectoren ook eens te reinigen. Hiervoor heb ik onderstaande 'set' gebouwd, waarmee de injectoren één voor één open gestuurd worden. Nou, en of dat hielp! Het water was geheel zwart na die tijd en de auto starte gemakkelijker en lijkt soepeler te lopen..

Nu wou ik de set weer afbreken, maar bedacht me dat er vast meer mensen zijn die hun injectoren willen laten reinigen.. Dus hierbij het aanbod; als je je injectoren opstuurt, hang ik ze in de reiniger en stuur ze z.s.m. terug.. Garantie geven kan en ga ik helaas niet doen, een opbrengst uitdraai evenmin, maar echt veel vraag ik er niet voor.. €35,- en dan stuur ik ze tevens terug (brievenbuspakket)..

Bij interesse hoor ik het graag via pb!


850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

NinaPaul

gebruikt dan aub geen water maar een injectorreiniger (bv tickopur tr13).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Miyel

Zit er uiteraard in, 10% oplossing, 70 graden, 10 min and the job is done..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Cruising73

#3
Heb even geen foto van de injectoren voor het bad, maar ze waren heel vuil. En zo kreeg ik ze retour:






Ik heb er nieuwe rubber ringetjes opgezet. Van de plastic ringen waren er twee gebroken. Functie lijkt mij het op de plaats houden van de injector. Lees hier her en der dat het zonder ook prima loopt, maar DCCCL gaf ergens aan dat de 2.5t (in mijn geval de 2.4t van 2000) niet goed tegen slecht zittende injectoren kan.

Als ze nog niet eerder al eens vervangen zijn, hebben ze 460k achter de kiezen. Volgende week weet ik hoe ze het doen, na precies een jaar weer de weg op.  :laugh:

Miyel

Vandaag weer een setje injectoren mogen reinigen. Hiervan heb ik wat (mooie) foto's gemaakt welke ik hier graag wil delen, ook voor de eigenaar.

Zoals ik ze ontving;






Eerst met een minimum aan Dasty en een borsteltje schoongemaakt, het uitwendige vuil wil je immers niet in het bad hebben..


Het badje staat klaar;


En badderen maar! (geluid niet te hard zetten!)
https://1drv.ms/v/s!AoYvBr2ByMH8hOQGhibCClFaqncUAQ

En zo komen ze er dan uit:

Ik had reeds eerder zulke oranje injectoren gereinigd en wist dat na een paar minuten de zwarte coating los zou komen. De eigenaar vond dit geen probleem.





Vervolgens terwijl ze nog aan 'de stroom' lagen heb ik ze doorgeblazen met iets compressordruk, hierbij bliezen ze allemaal netjes door op het moment van openen. Hierna wat WD40 er aan de bovenkant in gedaan en ook dit met de compressor er met een eenmalige puls door geblazen.

BTW; de zeefjes bovenin zijn vervangbaar. Deze zoek ik nog, maar wil die binnenkort bij mijn eigen gaan vervangen. Waarschijnlijk bestel ik er meer, en kan ik dat binnenkort ook erbij doen.  :eusa_dance:
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Died850

Bedankt voor de foto's Michel! Zijn weer mooi schoon om terug te plaatsen in het blok :eusa_dance:

V70R^2

Leuke klus, hoe lang hou je die opstelling nog functioneel? (ik vermoed een hoop animo, niet? ;D )


De zeefjes:

http://www.ardideas.com/Injector-Service-Kit_p_165.html

En een tooltje voor de wissel ervan:

http://www.ardideas.com/Injector-Service-Tool_p_166.html

classicT5

Het is net een frituurpan :)

Mooi effect! Veel eer van je werk

maruska

apart dat dat zwarte eraf komt.. heb laaaaang geleden bij mij 3 sets oranje laten badderen, en nooit is het zwarte eraf gegaan.. zijn dit de originele bosch injectoren ?
mooie opstelling zo btw ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Miyel

Thanks voor de link.

Opvallend weinig animo eigenlijk, mag best wat meer.. Maar de LOGO wordt niet gemist, dus laat het maar in tact.

Maruska, gebruikte jij ook tickopur 10% op 70C? Misschien zit het verschil daar ergens in?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

rpakuypers

Citaat van: Miyel op 06-12-2016 22:43:50
Thanks voor de link.

Opvallend weinig animo eigenlijk, mag best wat meer.. Maar de LOGO wordt niet gemist, dus laat het maar in tact.

Maruska, gebruikte jij ook tickopur 10% op 70C? Misschien zit het verschil daar ergens in?

Zou ze best gereinigd willen hebben maar ik kan mijn auto niet missen met 1500km per week ............ en aangezien ik voor de 740 het kwarttarief betaal mag die komende maanden niet de weg op.

Groet,
Roger

Miyel

Dat zal inderdaad voor de meesten een probleem zijn..

Met kerst niet een paar dagen vrij? Ze kunnen met 4 dagen terug zijn.
Of als men langs komt kunnen we het ter plekke doen (al woon ik wel in een uithoek des lands)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Kapitein Haak

Voor dit luttele bedrag zou ik het ook wel eens willen proberen als dat nog mogelijk is. Maar dan voor de injectoren van de clio als dat niet geeft.
Mag ik jou daarvoor een pb sturen Miyel?
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

daanium

Ik heb een poos geleden ook de injectoren laten reinigen bij een bedrijf hier in de buurt.
Maar die gooide ze gewoon in de frituurpan, geen doorspoeling whatsoever.
Mooi werk wat je doet, ik ga je ook PM'en ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

rpakuypers

#14
Citaat van: Miyel op 07-12-2016 07:31:01
Dat zal inderdaad voor de meesten een probleem zijn..

Met kerst niet een paar dagen vrij? Ze kunnen met 4 dagen terug zijn.
Of als men langs komt kunnen we het ter plekke doen (al woon ik wel in een uithoek des lands)

Ik heb wel vrij maar kan de auto niet missen. Aangezien ik veel rij kom ik regelmatig in uithoeken dus zeg maar welke .....

Groet,
Roger