The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lunadust

als er in het motormanagement iets niet in orde is
zoals een nokkenassensorof de nokkenasversteller komt er een foutcode en een lampje op het display

bij een minder wordende temperatuursensor is dit niet het geval
is je sensor een originele of een imitatie?

slechte massakabels geven een andere waarde van je sensoren
waardoor je computer dus anders reageert
je sensoren zijn bijma allemaal 4 volt sensoren
afwijkingen van een paar tienden volt doen veel.
Techneut, geen dichter.

classicT5

Kvs sensor -> origineel of imitatie?

peteRRR

#362
Citaat van: Lunadust op 08-10-2016 22:52:08
onzin
zit geen bougiekabels enzo op

Oké meneer de onzin verkondiger.

Je zou ook eens met respect het goede voorbeeld kunnen neerzetten huilebalk
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stuuraandeverkeerdekant

Kvs sensor was onbedoeld een imitatie. Het was de enige die Skandix aanbood voor mijn type auto, maar er stond geen 'Volvo' op (zie ook hier). Morgen eerst eens naar massakabel en zekeringen kijken.
En wanneer ik kan de computer eens laten uitlezen. Kijken of die ook nog wat te vertellen heeft :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

classicT5

Imitatiesensor kan problemen geven, zou zomaar de oorzaak kunnen zijn

SB T-5R

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 08-10-2016 23:46:27
Kvs sensor was onbedoeld een imitatie. Het was de enige die Skandix aanbood voor mijn type auto, maar er stond geen 'Volvo' op (zie ook hier). Morgen eerst eens naar massakabel en zekeringen kijken.
En wanneer ik kan de computer eens laten uitlezen. Kijken of die ook nog wat te vertellen heeft :)

Kom maar langs voor Vida.   ;)

Lunadust

Citaat van: peteRRR op 08-10-2016 23:29:27
Citaat van: Lunadust op 08-10-2016 22:52:08
onzin
zit geen bougiekabels enzo op

Oké meneer de onzin verkondiger.

Je zou ook eens met respect het goede voorbeeld kunnen neerzetten huilebalk


The truth
Verder niks
Als iemand onzin verkondigd of te beroerd is om zich in te lezen zal ik corrigeren zoals je merkt

Respect moet je verdienen, stuuraandeverkeerderkant heeft dat verdiend

Altijd blijven lachen.
Techneut, geen dichter.

peteRRR

Citaat van: Lunadust op 08-10-2016 23:56:51
Citaat van: peteRRR op 08-10-2016 23:29:27
Citaat van: Lunadust op 08-10-2016 22:52:08
onzin
zit geen bougiekabels enzo op

Oké meneer de onzin verkondiger.

Je zou ook eens met respect het goede voorbeeld kunnen neerzetten huilebalk


The truth
Verder niks
Als iemand onzin verkondigd of te beroerd is om zich in te lezen zal ik corrigeren zoals je merkt

Respect moet je verdienen, stuuraandeverkeerderkant heeft dat verdiend

Altijd blijven lachen.


Aaaah,....je hebt inmiddels een stuurtje gevonden om je eigen goed te praten,.....oke.
Heb jou respect helemaal nie nodig knul.

;D ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Lunadust

Citaat van: peteRRR op 08-10-2016 22:43:37
Zou eerst gaan uitlezen voordat je onderdelen gaat vervangen,..kan wel dat niet maar het geeft je een richting als er
een code uit komt,.....kan ook je nokkenassensor zijn dat slecht starten ;)

Of/en je basis dingen bekijken, ontsteking,kabels,bougies,bobine,massa kabels.

Groet


Ik weet niet waarom je zo gepikeerd reageert Peter,

Je leest je niet in qua voertuig.
Je roept zomaar iets.

Ik meld vervolgens dat jouw opmerking onzin is, waar ik ook gelijk in heb.

Waar je TS wel mee helpt is gericht antwoorden, wat ik dan ook WEL doe.


Ik wil dit topic verder niet vervuilen en zal het hierbij laten.
Ik ben techneut, geen dichter.
Redelijk kort van stof, helaas het is niet anders.
Techneut, geen dichter.

peteRRR

#369
Citaat van: Lunadust op 09-10-2016 00:17:34
Citaat van: peteRRR op 08-10-2016 22:43:37
Zou eerst gaan uitlezen voordat je onderdelen gaat vervangen,..kan wel dat niet maar het geeft je een richting als er
een code uit komt,.....kan ook je nokkenassensor zijn dat slecht starten ;)

Of/en je basis dingen bekijken, ontsteking,kabels,bougies,bobine,massa kabels.

Groet


Ik weet niet waarom je zo gepikeerd reageert Peter,

Je leest je niet in qua voertuig.
Je roept zomaar iets.

Ik meld vervolgens dat jouw opmerking onzin is, waar ik ook gelijk in heb.

Waar je TS wel mee helpt is gericht antwoorden, wat ik dan ook WEL doe.


Ik wil dit topic verder niet vervuilen en zal het hierbij laten.
Ik ben techneut, geen dichter.
Redelijk kort van stof, helaas het is niet anders.


Helaas dan maar he.

Goed bedoelde advies/richtingen is niks mis mee,.....ik heb me een keer 2 dagen het ongans gezocht en gemeten
vanwege een verkeerd advies via het forum,.....maar ik wist dat het goed bedoeld was,...dus niks
geen verkondiging van onzin of degelijke maar elkaar met respect blijven behandelen.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stuuraandeverkeerdekant

Kern is dat jullie mij allebei proberen te helpen en daarom waardeer ik de opmerkingen van beiden dus ook zeer! De kennis en bereidwilligheid van iedereen maakt dit forum een mooie plek. Blij hier onderdeel van uit te mogen maken  :D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: SB T5-R op 08-10-2016 23:53:31
Kom maar langs voor Vida.   ;)
Dank! Ik zet je in de routeplanner en ga kijken of het me binnenkort lukt in de buurt te komen  :D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#372
Ik heb vanochtend even gekeken hoe de massakabels lopen en zie dat één van de twee kabels die van de minpool komt hier aan de voorzijde van de acuu uitkomt:



Waar de andere kabel heen gaat zie ik zo niet.

Dingetje is, ik wilde de auto starten en de accu was weer leeg. Laatst nog gestart met startkabels en toen een minuutje of 20 rondgereden waarna nog 10 minuten stationair laten draaien. Daarna heeft hij zo'n vijf dagen stilgestaan en nu is de accu dus weer leeg...  :-\  Heb ik gewoon te kort rondgereden en daarna te lang stil gestaan? Ik heb het (niet onderbouwde) vermoeden dat het ergens stroom lekt en probeer nu uit te vogelen hoe dit uit te testen... (Ik heb geen multimeter, maar staat wel op de verlanglijst)

Ik ga kijken of het me lukt hem hier in Londen al te laten uitlezen, want ik zou verwachten dat een stroom-lekkage wel een code moet geven.

Koelvloeistof is trouwens een cm gezakt dus daar zit ook iets niet goed. Moet ik ook nog even naar kijken. Wellicht immi sensor inderdaad weer een keer vervangen (heb de oude ook nog, dus die zou ik er eerst zelfs weer even in kunnen doen). Hoe beinvloedt de kvs-sensor het opstarten trouwens? Zag de link zelf nog niet 123.

Goed. Eerst de auto maar weer even aan de praat krijgen. Dat is nu de eerste prioriteit anders komen we vanmiddag niet eens de deur uit  ;)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

leons850

Die kun je gaan vervangen.
Het andere eind loopt over je subframe naar de voorkant van je motor. ;)

Koelvloeistof kan een laatste luchtbel zijn geweest?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

stuuraandeverkeerdekant

#374
Citaat van: leons850 op 09-10-2016 12:21:41
Die kun je gaan vervangen.
De accu of de sensor?

Wilde net een kleine update geven over de accu: de startmotor draait niet, maar ik hoor één luide klik als ik de auto start... Las ergens dat dit een teken is van een accu met slechte cellen of (bijna) dood  :eusa_boohoo:

EDIT: Oh ja, onder het venstertje op de accu is het zwart (charge battery) en niet wit (replace battery oid).

Citaat van: leons850 op 09-10-2016 12:21:41
Koelvloeistof kan een laatste luchtbel zijn geweest?
Zou ook heel goed kunnen ja. Op zich nog niet enorm veel mee gereden sinds de vervanging en ik zie op eerste gezicht geen natte plekken (drain plug en omgeving thermosstaat bekeken).
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!