Pablo de Volvo: onderhoud en avonturen

Gestart door Paulsson, 05-11-2016 00:46:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulsson

Fotoimpressie Volvo Treffen 2017!

Zie deze foto's die ik heb geschoten voor een mooie terugblik op die ene zonnige dag!

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,84735.msg1731027.html#msg1731027


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Paulsson

Schakelbussen

Ik zoek mij een hoentje, maar kan geen schakelbussen vinden die in Pablo horen. Ik heb een V70 uit het jaar 2000 en ik heb van het forum nu geleerd dat de schakelbus bovenop de bak groter is dan bij de -99 V70 modellen, en identiek aan V70n bussen. Ik kan deze bus echter niet nieuw online vinden.

Daarnaast zijn er blijkbaar ook bussen onder de pook zelf: weet iemand welke dat zijn en welke ik zou moeten kopen? Ik wil graag alle bussen vervangen om weer een strak schakelgevoel te bereiken ;D


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

V70R^2


Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 17-07-2017 23:32:16
www.mpre.se

Zelfs met Google Translate vind ik het nog zeer moeilijk om eruit te pikken welke complete set ik nodig heb (voor op de bak en ook onder de pook, zoals jij mij adviseerde). Zou jij de exacte set willen linken?

Zijn de bussen onder de pook niet nog van de oude V70's (-99), terwijl degene op de bak van de V70n is?


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

V70R^2

Dat vermoed ik ook, op de bak de bussen van de S60/V70N en onder de pook die van de classic. Ik heb ze ook gemonteerd, erg fijn en weer snaarstrak schakelen.

Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 19-07-2017 12:23:17
Dat vermoed ik ook, op de bak de bussen van de S60/V70N en onder de pook die van de classic. Ik heb ze ook gemonteerd, erg fijn en weer snaarstrak schakelen.

Veel dank voor je input! Ik kijk zeer vooruit naar deze upgrade!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 19-07-2017 12:23:17
Dat vermoed ik ook, op de bak de bussen van de S60/V70N en onder de pook die van de classic. Ik heb ze ook gemonteerd, erg fijn en weer snaarstrak schakelen.

PS je zou mij echt een enorme gunst doen door te linken welke pagina/artikel op die website nou precies refereert naar de juiste bussen voor de bak en/of onder de pook. Ik kom er niet uit! Dank!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Paulsson

#157
Houten stuur geplaatst

Dit heb ik een tijd geleden gedaan, en ik ben er ontzettend gelukkig mee: tijdens een klusdag in Lelystad kwam ik een houten stuur tegen. Heb hem ter plekke gekocht en gemonteerd! Ziet er niet alleen prachtig uit, maar voelt ook heel fijn aan. Dus, bij deze! ;D
























Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

arjenT5R

Zoek je niet nog beige volleder? wel mooier bij t stuur  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

stuuraandeverkeerdekant

Ziet er mooi uit!

Ook nog fotootje van t in elkaar zetten? Heb zelf nog nooit een stuur los gehad en ben altijd wel nieuwsgierig hoe dat zit met de airbag :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

arjenT5R

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 05-08-2017 07:10:45
Ziet er mooi uit!

Ook nog fotootje van t in elkaar zetten? Heb zelf nog nooit een stuur los gehad en ben altijd wel nieuwsgierig hoe dat zit met de airbag :)

Appeltje eitje, accu los, 2x torx (30) aan achterkant/binnenkant stuur om airbag los te maken. Dan pak je de airbag er af. Stekkertje los en dan met sleutel 18 centrale bout van stuur lossen.

Let wel ff op de meenemer voor de knipperlichten enn dat je markeert volgens mij kan ie op verschillende standen terug.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Paulsson

Citaat van: arjenT5R op 05-08-2017 01:19:57
Zoek je niet nog beige volleder? wel mooier bij t stuur  ;D

Nee, ik vind half leder chiller omdat je letterlijk beter in je stoel blijft zitten (leer is best glad) en het stof van de stoelen ademt meer, wat fijn is zeker in de warmere landen op vakantie


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 05-08-2017 07:10:45
Ziet er mooi uit!

Ook nog fotootje van t in elkaar zetten? Heb zelf nog nooit een stuur los gehad en ben altijd wel nieuwsgierig hoe dat zit met de airbag :)

De bovenste foto is net nadat het stuur eraf is. Je ziet een doekje op het dashboard want je moet van achter twee torx schroeven losmaken en tijdens het draaien van je schroevendraaier wil je niet het dashboard plastic krassen. Na deze twee torx kan je de airbag er inderdaad uithalen. Dan moet je vervolgens een borgschroef die in een rubberen houder in het stuur zelf zit, schroeven op de plek waar de spoel zit zodat deze geborgd is. Als je de spoel niet borg en het stuur eraf haalt, dan ontwindt hij helemaal en dat is een duur grapje.

Dan de centrale bout losdraaien inderdaad en zorgen dat je nieuwe stuur gewoon op precies dezelfde manier teruggaat, dus je moet deze hele handeling ook uitvoeren met je wielen recht etc. Bij mij ging het gelukkig in 1 keer goed! Als je nieuwe stuur erop zit, kan de borg schroef eruit, schroef je de airbag vast met de twee torx aan de achterkant van het stuur, en gassen maar.

Hier de plekken waar de twee torx schroeven zitten aan de achterkant (zwarte gaten helemaal links en rechts):




En hier de binnenkant van het stuur. Je ziet linksonder een schroef die schijnbaar niks doet: die zit gewoon in een rubberen houder en die gebruik je om de spoel te borgen zoals op de eerste foto van de post hierboven te zien is. De oranje stekker van de airbag hangt gewoon los.



Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

KIM

Die schroef is bedoeld voor het vastzetten van dat stukje lint dat aan de airbagstekker zit.

Paulsson

#164
Nog een heugelijk feit erbij vandaag:

de airco werkt eindelijk!

Ilja heeft de compressor kundig vervangen. Vele veilige en koele kilometers gegarandeerd ;D Dank Ilja!



Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier