Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23-05-2018 08:41:20
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Volvo 850/70 Algemeen
| |-+  Wie ben ik???
| | |-+  Sjors V70R awd
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Sjors V70R awd  (gelezen 546 keer)
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 9637


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #15 Gepost op: 18-05-2018 12:59:59 »

Het verlagings probleem voldoet zich natuurlijk alleen icm nivomats. Voor een normale demper dient de veer aangepast te worden.
Volvo heeft de verlaging echter nooit icm normale dempers geleverd, dus veren verkrijgen zou ook wel eens lastig kunnen zijn.

Ik denk dat men in Belgie met deze oplossing inderdaad niet accoord zal gaan.
Gelogd

sjorsR73
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 1


« Antwoord #16 Gepost op: 18-05-2018 13:21:04 »

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, de foto's en het filmpje. Gaat helemaal goedkomen zo!  eusa_clap
Gelogd
Peultje
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 309



« Antwoord #17 Gepost op: 18-05-2018 13:43:16 »

In mijn vaderland ben ik met deze modificatie al een aantal malen probleemloos door de APK gekomen. Ik weet natuurlijk niet of dat zijn oorzaak vindt in de onkunde van de keurmeester (hoewel ook een steekproefkeurmeester er geen commentaar op had) of aan de vaderlandse regelgeving op dit gebied.

Wat ze bij mijn zuiderburen voor maatstaven hanteren weet ik niet. Puur mechanisch valt er denk ik weinig kwaads op mijn constructie aan te merken. De krachten en hun richting zullen ter plekke door de ingreep niet verschillen. De minieme gewichtstoename door de vier busjes buiten beschouwing latend.

Er treden alleen krachten in de richting van de lengte van de bouten op. Deze krachten veranderen niet door de ingreep. Ik heb dezelfde boutsterkte  gebruikt dus er is wat dat aangaat geen extra risico op falen. Dwarskrachten treden ter plekke niet op. De nivomat is immers aan de bovenzijde scharnierend opgehangen en kan daar dus geen moment opnemen wat betekent dat er aan de onderzijde ter plekke van de bussen geen dwarskrachten zijn. Dwarskrachten worden immers door de ophanging van de draagarm opgenomen. Als die dat niet doet door speling daarin moet je daar wat aan doen.

Ook treedt er ter plekke geen moment (noch een buigend, noch een torsiemoment) op. De dwarskrachten aan de bovenzijde zijn immers nul want deze bovenzijde is in mogelijke richtingen van die dwarskrachten star via de draagarm met de onderzijde verbonden.
« Laatste verandering: 18-05-2018 18:37:05 door Peultje » Gelogd

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 9637


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #18 Gepost op: 18-05-2018 15:26:09 »

Het zit m meer in de wijze van keuren. Zelfbouw dingen zijn niet toegestaan en ook tunings componenten zoals bijvoorbeeld een BBK of verlagingsveren zijn alleen mogelijk als er een attest bij zit.

Ik zou je oplossing zonder meer toe passen hoor; ik zie nergens een verzwakking ofzo.
Gelogd

arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 8200


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #19 Gepost op: 18-05-2018 16:25:13 »

Daarom zorgen dat t er origineel uit ziet. Lekker in de tectyl blubberen Grin

Verlagingsveren zwart spuiten etc...
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
Timo
Lid 10+
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 40



« Antwoord #20 Gepost op: 18-05-2018 22:03:45 »

Keuring in BelgiŽ is hit and miss..

Soms heb je geluk met de controleur soms niet. Ben zo eens afgekeurd voor een LPG tank die daar al 5jaar hing maar plots was het illegaal. Verantwoordelijke werkplaats etc ook komen kijken toen..

Garage gebeld, die op hun beurt keuring gebeld en de regels van de LPG uitgelegd. Mocht terug naar de keuring om groen attest (= goedgekeurd) te ontvangen........ man man.


Met de 855 zonder problemen goedgekeurd met veel roest (echt rot; kon een schroevendraaier door) in de kuip achter links achterwiel.




Gewoon zorgen dat je koplampen juist zijn afgesteld  eusa_angel



Zou me verbazen als je voor deze aanpassing een rode kaart krijgt..
Gelogd

Volvo 855 T-5R CY Manueel 270'000KM
12.0 L/100KM


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.036 seconden met 19 queries.