Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17-08-2018 13:34:06
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Recente berichten
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10

 1 
 Gepost op: Vandaag om 13:27 
Gestart door hertog850 - Laatste bericht door yannickdv
Ja dit is wel heel scheel Grin

 2 
 Gepost op: Vandaag om 13:17 
Gestart door hertog850 - Laatste bericht door The Volvoboy
Vandaag de koplampen omgebouwd naar helder glas met Retrofit H1 projectoren, het is wel wennen, een heel ander gezicht, Mooi eusa_think.
Het lichtbeeld is wel heel strak Cheesy,de hoogte moet nog afgesteld.http://i64.tinypic.com/ibcak0.jpg

1e foto is met H1  hallogeenhttp://i66.tinypic.com/2926udz.jpg  de   2e foto is met Xenon http://i64.tinypic.com/1z4vcc9.jpg

de 3e foto is met projectorhttp://i65.tinypic.com/2roqpg3.jpghttp://i68.tinypic.com/2wbuus0.jpg

Ik ben benieuwd wat ze hiervan gaan zeggen bij de keuring. Lichtbeeld is wel strak, maar de vorm twijfel ik een beetje over. Weet je zeker dat je de goeie projectors hebt gekocht? (voor rechtsrijdend verkeer). Of wellicht moet je de reflectors nog iets draaien..?

Dit lijkt er meer op:


 3 
 Gepost op: Vandaag om 13:11 
Gestart door hertog850 - Laatste bericht door gero
Mijn classic is ook weer goedgekeurd.

Wel goed dat ik met m'n grote neus in de garage rondhing. De monteur had al 2 nieuwe remslangen klaargelegd om te gaan vervangen, aan de voorzijde zouden ze beiden gescheurd zijn.

Ikke  Huh, die zitten er nog geen 2 jaar op, bovendien zijn het rvs-slangen.

"Scheurtje" zat in de buitenste coatinglaag (feitelijk was deze iets los geschoven uit de aansluiting met het nippeldeel). Normaal is die laag doorzichtig, maar nu geheel zwart door het vuil en daarom had hij niet gezien dat het rvs-slangen waren. 't RVS deel was nog gewoon in takt. Heeft nog even overlegd met z'n collega en dit was geen afkeur.
Die van mij was ook afgekeurd op de voorste remslang, buiten mantel was gescheurd.
Hoe kan dat nou zei ik , het zijn  RVS slangen(destijds bij   E.T. laten monteren in 2011 bij 254.000km), de teller staat nu op 385.000 km.
Straks toch even terug naar de Volvo dealer, nog bedankt voor het melden eusa_dance
Ik heb op 30  augustus een herkeuring.



 4 
 Gepost op: Vandaag om 12:54 
Gestart door Roffeltje - Laatste bericht door cornelis-b

De bougies zijn (volgens de rekeningen die ik bij de auto heb gekregen) bij 181.000 km vervangen, nu dus 22.000 km verder. Het zijn NGK's BKR6ETUC en die zouden geschikt zijn door de GLT 20V.

Bougiekabels, verdeler en rotor weet ik niet hoe oud die zijn, heb er geen rekening van (ik heb rekeningen vanaf 2011). Op de kabels staat Volvo Bougicord 403 CLASS C-1 92-09 (bougieskabels) en 92-07 (bobinekabel). Zijn de 92-09 en 92-07 productiedatums? Visueel ziet alles er wel goed uit en de auto start en loopt goed, dus daarom had ik ze niet vervangen voor de rally. Misschien dit weekend ook de kabels, verdeler en rotor eens overzetten van de andere GLT. Dit zijn ook Volvo Bougicord 403 CLASS C-1 kabels met codes 49-11, 50-11 en 02-12 en die zijn begin 2012 vervangen.




Je zegt het hier zelf al, ware het niet dat in die tijd eerst het jaar en dan pas de productiemaand werd geplaatst.

Van de ene GLT zijn de kabels van 1992 en de andere zijn vervangen in 2012 en hebben een jaar codering 2011 en 2012

Zet er ook eens frisse Volvo bougies in.


 5 
 Gepost op: Vandaag om 12:19 
Gestart door hertog850 - Laatste bericht door 850blues
Mijn classic is ook weer goedgekeurd.

Wel goed dat ik met m'n grote neus in de garage rondhing. De monteur had al 2 nieuwe remslangen klaargelegd om te gaan vervangen, aan de voorzijde zouden ze beiden gescheurd zijn.

Ikke  Huh, die zitten er nog geen 2 jaar op, bovendien zijn het rvs-slangen.

"Scheurtje" zat in de buitenste coatinglaag (feitelijk was deze iets los geschoven uit de aansluiting met het nippeldeel). Normaal is die laag doorzichtig, maar nu geheel zwart door het vuil en daarom had hij niet gezien dat het rvs-slangen waren. 't RVS deel was nog gewoon in takt. Heeft nog even overlegd met z'n collega en dit was geen afkeur.

 6 
 Gepost op: Vandaag om 12:07 
Gestart door Roffeltje - Laatste bericht door V70 classic
Zoals men normaal atijd riep.
Eerst stage 0 op orde dan verder kijken.
En dan met delen zonder historie natuurlijk.
Groet.

 7 
 Gepost op: Vandaag om 11:56 
Gestart door Roffeltje - Laatste bericht door Vulk
Kabels zijn van 2009. Niet heel oud, maar ook niet okselfris.
Bougies voor een 850 altijd origineel nemen, al denk ik niet dat dat je vermogensprobleem mee zal opgelost zijn.

92-09 is dat niet negende maand 1992?

Je hebt gelijk!
Dan zou ik ze vervangen ja.

 8 
 Gepost op: Vandaag om 11:55 
Gestart door Wouter1973 - Laatste bericht door V70geRwin
Moet dan die ellendige stekker ook uit elkaar? eusa_think

Valt mee hoor,...

 9 
 Gepost op: Vandaag om 11:52 
Gestart door Roffeltje - Laatste bericht door henry classic v70
Kabels zijn van 2009. Niet heel oud, maar ook niet okselfris.
Bougies voor een 850 altijd origineel nemen, al denk ik niet dat dat je vermogensprobleem mee zal opgelost zijn.

92-09 is dat niet negende maand 1992?

Bij de andere kabels staat 49-11/50-11 etc. dat is eerst weeknr. dan jaartal
...de 92-09 zou dan uit 1992 komen, waarschijnlijk oude codering, maand of week maakt in principe niet uit want deze kabels zijn 26 jr. oud...

 10 
 Gepost op: Vandaag om 11:42 
Gestart door Wouter1973 - Laatste bericht door Sbv
bij vervangen/loshalen wel

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.071 seconden met 15 queries.