Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22-11-2017 22:52:15
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Recente berichten
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10

 1 
 Gepost op: Vandaag om 22:44 
Gestart door V70R^2 - Laatste bericht door classicT5
Ik dacht dat Maarten-T5 een Holset turbo heeft en daar serieuze pk's mee haalt. Die kun je relatief goedkoop vinden itgt 3K of Garret grote jongens.

18T zit je ook snel aan zijn max, denk niet dat je daar 400pk mee haalt op gezonde manier. Kijk ook eens in blog van Piet qua haalbaarheid.

 2 
 Gepost op: Vandaag om 22:35 
Gestart door Vulk - Laatste bericht door Spin!
Het is maar waar je je druk om kan maken...

Wij zijn met een flinke inhaalslag nu 7 seizoenen bij van de serie The Walking Dead.  Inmiddels draait seizoen 8 op FOX en zijn er reeds 4 afleveringen geweest. Alleen...die kunnen we niet terugkijken. Zelfs al zouden we er gewoon voor willen betalen.  Online ook niets legaals (dat ik dat zeg... eusa_think) terug te vinden. En dat is anno 2017 waar je met je telefoon een pizza, complete garderobe, de week-boodschappen etc kan bestellen best een ergernisje.

Iemand tips? Oh ja...we hebben helaas Ziggo. Dat is hier in de polder de enige leverancier die internet aanbied. Dus KPN on demand is geen optie hier.


 3 
 Gepost op: Vandaag om 22:18 
Gestart door V70R^2 - Laatste bericht door V70R^2
Mag ik vragen waar je die zuigerveren vandaan hebt?
Zeker, bij de dealer kon ik vorig jaar geen nieuwe meer halen, al geloof ik dat die nu wel weer ineens leverbaar zijn..?

Dus ik heb deze gebruikt de afgelopen keren bij blok bouwen:
http://www.partsforvolvosonline.com/index.php?cPath=105_875_951

Ik zag vorige week ook nog een paar setjes nieuwe 302 brackets liggen, ik heb ze allemaal gekocht  evil evil

Inmiddels al een aantal verhandeld, ik wil er 1of2 op de plank houden maar als iemand echt wilt kan er 1 setje weg á €150,-

 4 
 Gepost op: Vandaag om 22:03 
Gestart door Tiago - Laatste bericht door Tiago
Ik heb haar zojuist het volgende geschreven...

"Olá Rebeca,
Hold your horses for one f...... moment...
De eerste begroting was min of meer € 350 en de derde is ruim € 1.000 meer. Moet ik uit dit alles opmaken dat er uiteindelijk niks mis was met de plaatsing van de timing-belt en bovendien dat de nokkenasversteller niet stuk was? Dat het hele probleem met de slecht draaiende motor achteraf bekeken neerkwam op een gescheurd expansievat en een gebarsten brandstofpomp? Mag ik dát begrijpen? Of begrijp ik nu iets verkeerd?
Ik hoop dat Rebecaatje niet boos is op mij, maar ik zou graag willen dat ik - voor ik tot een volgende stap besluit - even uitgelegd krijg hoe de vork in de steel zit. Bedankt, Tiago"

Dat dekt het wel zo'n beetje. Toch?


Espere lá um instante, se faz favor...
O primeiro orçamento era mais ou menos € 350, sendo 6 unidades de mão-de-obra para recolocar o cinto-de-distribuição. Agora, o terceiro(!) orçamento é mais que € 1.000 mais. Devo perceber que afinal não era nada de errado com a posição do cinto-de-distribuição e que afinal a 'polea correa denta' também não era avariada? E que o problema do motor todo esse tempo afinal tinha a ver com um 'bote expansor' rota e com uma bomba de combustível partida? É isso que devo perceber? Ou estou a perceber mal?
Espero que a Rebeca não fique chateada comigo. Mas, agradeçia que antes de mais me esclareça essas coisas se faz favor.

 5 
 Gepost op: Vandaag om 21:50 
Gestart door V70R^2 - Laatste bericht door Weffers7
Mag ik vragen waar je die zuigerveren vandaan hebt?

 6 
 Gepost op: Vandaag om 21:39 
Gestart door dinky - Laatste bericht door NinaPaul
Bij mister-auto, autodoc en dergelijke sites is die sachs set goedkoper.

 7 
 Gepost op: Vandaag om 21:34 
Gestart door myradon - Laatste bericht door myradon
Okay update van schema;




En hier van pinout op ECU;




Zit ik toch nog met een dingetje. Dit komt uit Gauge manual;



RS232/IO Connector heeft op Pin 5 GND-R: Ground Reference Ground. Zal ik deze aan bv. A13 moeten leggen?

Wat ik vreemd vind is dat manual over het volgende praat;
If you want to output the lambda analog signal to your ECU, connect the ALM-Gauge lambda analog output to your ECU analog input, and then you must connect the ALM-Gauge GND (reference ground, pin4) to the ECU analog GND (most likely your ECU has a sensor ground for analog inputs).

Geen enkele connector heeft op pin 4  Reference ground zitten. Zowel RS232/IO niet als ANOUT/POWER. Op ANOUT/POWER zit erop pin1 en pin5 GND-H voor Heater-circuit-Ground en Pin3 is Ground (Reference ground).


Optional: Splice the injector-driver wire on the ECU side (usually low-side-driver type), and tap the ALM-Gauge RPM input wire to it. Use the electrical tape to wrap it.

Als ik dat vertaal naar pinout op ECU zou dat pin A10 moeten zijn.  Wat doet deze Pin 2 RPM (Injection signal input) voor de controller?

 8 
 Gepost op: Vandaag om 21:15 
Gestart door BBS - Laatste bericht door BBS
Ik denk dat de eerste meeting wordt waar ik naar toe ga die van jou zal worden Henry.... Grin

...met de kerstboommeeting naar IJsselstein?  eusa_dance

Toppie  eusa_clap
Zoals de vlag er nu bij hangt ben ik dan niet vrij. Dan erbij wil ik eerst eens wat vertrouwen terugwinnen van dat hok.
Daarnaast heb ik nog een paar kleine plannetjes voor de wagen en ons huis/camping. Dus jouw meeting zal wel de eerste meeting worden waar het hok zal zijn. eusa_dance

Desalniettemin ben ik best blij dat ondanks de sleutelblunder er nu echt een flinke stap gezet is.
Dirk: eusa_clap eusa_clap eusa_clap eusa_dance

 9 
 Gepost op: Vandaag om 21:00 
Gestart door Tiago - Laatste bericht door V70 classic
Bij mij is ook eens een LMM vervangen omdat er een sensor stuk was.
Na wat aandringen is de oude weer wel terug gemonteerd.

T probleem is een beetje dat Rebbeca met dubbel D puin an t ruimen is van een ander.
En dat zei dus gewoon net zolang blijven zoeken tot alle lekken boven zijn.
Dat kunnen zijn oude gebreken.
Neven schade.
En ongein die men ff meepakt voor t zekere.

Leuk is t niet.

Grts

 10 
 Gepost op: Vandaag om 21:00 
Gestart door dinky - Laatste bericht door dinky
omdat dat ik in de nabije toekomst mijn koppeling wil laten vervangen, omdat ik soms een vreemd geluid hoor(gieren) van de druklager ga ik vanuit.  heb ik geen idee welke ik beter kan nemen voor mijn auto(854 t-5) andere chip. nu kan ik naar de vakgarage toe gaan en hem daar laten vervangen maar hier plaatsen ze hem van het merk LUK geen idee of dit goed is, en heb je nog valeo. maar zelf wou ik voor sachs(https://www.estateservices.nl/koppelingset-850-turbo-incl-druklager.html) gaan en dan wel deze. of toch beter een r koppeling?? maar zie door de bomen het bos niet meer.
groetjes anne

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.036 seconden met 15 queries.