Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-02-2018 11:06:17
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Recente berichten
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10

 1 
 Gepost op: Vandaag om 10:50 
Gestart door FrankvdAa - Laatste bericht door )()()sT
Da's toch wel lekker hoor, een auto van de baas Smiley
Ga je de S70 als tweede auto gebruiken? In ieder geval mooi dat ie mag blijven!

 2 
 Gepost op: Vandaag om 10:45 
Gestart door Laserblue - Laatste bericht door Benny850
Dat dit topic er ook is haha, beetje modder op zijn tijd kan geen kwaad Wink

 3 
 Gepost op: Vandaag om 10:44 
Gestart door Hen3 - Laatste bericht door Sbv
Rond 10:10 hedenochtend op A16 thv Moerdijk richting Dordrecht ee DOP 850 R.  71-LZP-x met vrouwpersoon achter het stuur. Er zat een sticker op. Heb tijdens inhalen even getoeterd maar de dame in kwestie was drukker met veel op de middenbaan blijven rijden Grin
Ik reed met rode(grijs inmiddels) XC60

 4 
 Gepost op: Vandaag om 10:32 
Gestart door FrankvdAa - Laatste bericht door The Volvoboy
Fijne auto, zo'n Peugeot 508. Wink Hopelijk wel een diesel?

 5 
 Gepost op: Vandaag om 10:29 
Gestart door Ries van de Zilverschuit - Laatste bericht door arjenT5R
Misschien eerst EGT loggen? Of heb je dat al?

 6 
 Gepost op: Vandaag om 10:13 
Gestart door Laserblue - Laatste bericht door henry classic v70
...je ziet de forumsticker geeneens meer  eusa_eh
(je schoorsteen zit scheef  Smiley)

 7 
 Gepost op: Vandaag om 10:12 
Gestart door Ries van de Zilverschuit - Laatste bericht door Ries van de Zilverschuit
Daar heb je inderdaad een punt, Piet, en dat zou dan mijn volgende vraag zijn. Ik weet nu hoe ik het een en ander kan aanpassen, maar wat zijn de risico's? Ik heb geen zin om met verbrande kleppen thuis te komen. Of kromme drijfstangen. Dat spreekt vanzelf.

Als de motor onder bepaalde omstandigheden alleen vermogen te kort blijkt te komen, gaat stotteren of inhouden, dan is dat nog wel te overzien. Dan heb ik de benzinebin nog achter de hand en kan ik daar naar overschakelen. Dan rij ik op lamda 1 op lpg. Ook heb ik TunerPro bij me, dus ik ook altijd nog de oorspronkelijke bin terugflashen tijdens een rustpauze.

Voorlopig wil ik niet verder gaan dan het advies van Arjen: lambda 1,15 en een 1 graad vervroegen.

 8 
 Gepost op: Vandaag om 10:02 
Gestart door de Boeing - Laatste bericht door de Boeing
Beetje late reactie, maar zie iets over sputtered lagers. De std bigend lagers van volvo zijn ook sputtered. Ik zou dus eerder voor de volvo std lagers gaan dan de glyco std. Niet logisch om in n motor waar vermogen van gevraagd gaat worden een zwakkere lager set te monteren.

Kijk dat zijn de berichten waar ik gelukkig van wordt! Met niet sputtered glyco heb ik (helaas) de ervaring dat ze met minder dan 100k op zijn (met alle gevolgen van dien) (en dan heb ik nog een relatief rustige rijstijl).

Rest nu nog even de vraag welk Volvo nummer die std big end lagers hebben.

Is dat: 30731538 ?

 9 
 Gepost op: Vandaag om 09:58 
Gestart door Laserblue - Laatste bericht door The Volvoboy
Viezer dan dit is 'ie echt nog nooit geweest Grin








 10 
 Gepost op: Vandaag om 09:55 
Gestart door R o b - Laatste bericht door de Boeing
Ik had deze tijdens mijn laatste bestelrondje skandix ook gezien, want ook in mijn R zijn ze vaal en lelijk, maar er staat me iets bij dat ze niet passen in de latere 850 en X70's...

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.056 seconden met 15 queries.