Voorstellen

Gestart door Frank Selen, 03-01-2006 16:57:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank Selen

Hallo allemaal. Mijn naam is Frank Selen. Mooi forum hier!!
Ik vind de 'vierkante vormen' van een 850 ook mooi, maar dit is mijn passie (heb de foto maar een beetje klein gehouden, je weet maar nooit hier):

Natuurlijk een Citroen DS Break uit '71 met daarachter een Biod Expert 6L uit '73.
Daarnaast hebben wij nog een Mitsubishi Space Wagon uit 1996. Voor deze auto ben ik heel voorzichtig aan het kijken naar wat anders. Een Volvo 850 Estate lijkt me een hele goeie keus!
Belangrijk is dat zij de caravan goed bergop moet kunnen trekken. Tien jaar geleden reden wij de steile autobanen met de DS (2.0 liter)  met 40 km/uur op, daarna met in de DS een 2.3 liter motor, met 50 en een te hete motor en de laatste twee jaren met de Space Wagon met 60 km/uur. Dat waren natuurlijk alleen kleine stukken.
Ik heb hier op het forum gezocht naar roestproblemen bij een 850, maar vond een enkel berichtje over roest bij de achterklep en verder alleen lofuitingen in de trant van "oude liefde roest niet"!! Roest is een van de grootste vijanden voor een DS.
Verder vond ik op Autotrack.nl de volgende Estate:
VOLVO 850 2.5 20V ESTATE, Prijs  € 4.950, Bouwjaar 05-1995, Km stand 218.845, Kenteken LL-XH-14, Brandstof Benzine, Kleur Blauw,Handgeschakeld, Motorinhoud 2435 cc, Vermogen 170 pk,Gewicht 1395 kg. ABS, airconditioning, alarmsysteem, boordcomputer, centr.vergrendeling, cruise control, deelb. achterbank, dubbele airbag, elektr. buitenspiegels, geregelde airco, lederen bekleding, lichtmetalen velgen, metallic lak, stuurbekrachtiging, stuur hoogte verstelb., zij-airbags. Nationale Auto Pas, afleveringsbeurt en 12 (op verzoek 6 of 24) maanden BOVAG garantie, 12 maanden mobiliteitsgarantie, en APK indien huidige keuringsduur minder is dan 10 maanden.


Tot slot mijn vragen:
*Hoe voldoet een 850 als caravantrekker. Is 140 pk voldoende of is 170 wenselijk. Totaal gewicht van de caravan blijft onder de 900 kg. Geen kans op een te hete motor?
*Je koopt nu een 850 van ongeveer 10 jaar oud, wanneer kun je verwachten dat je problemen gaat krijgen met roest? Is het heel wenselijk je auto binnen te zetten?
*Wat vinden jullie van bovenstaande 850 estate?

Bedankt alvast voor jullie reacties!!
gr Frank

Groetjes, Frank


Esveldt

Hoi,

170 pk is aardig. T5 is beter. En volgens mij TDI met power grappen is nog beter. En ach een 10 jaar oude 850 zie ik geen probleem in ook niet qua roest.

Binnen zetten, als het kan zeker doen. Is voor alles toch beter?

Uiteraard mooi die foto! Is een per slot van rekening een 850!

Paul

toycar

 ;D
Dag Frank, welkom op ons forum.
De auto en vraagprijs van deze auto zien er leuk uit en zijn naar mijn mening zeker de moeite waard om eens van dichterbij te bekijken.
Wat betreft het trekken van een caravan hoef je je geen zorgen te maken. De Volvo is een caravantrekker bij uitstek. Met een "geladen" gewicht van nog geen 900 kilo zal je amper merken dat er iets achter je auto hangt. Ik (850, 170 pk) rijd jaarlijks naar Zuid-Europa met een caravan van pakweg 1300 kilo. Geen centje pijn hoor en van een te hete motor heb ik nog nooit last gehad.

Frank Selen

#3
Bedankt voor jullie reacties!! :)
Een eventuele 850 zal toch buiten moeten staan, het wordt dan de dagelijkse auto. En de garagebox is al bezet  ;). Een DS een paar jaar buiten laten staan en zij is weg.... :-[ Ik weet niet of iemand de heuvels rond Koblenz en de berg bij de Gotthardtunnel kent. Daar reden we met de Space Wagon (133 PK) toch ook eventjes 55 km/uur. Dat was wel met twee volwassen en vier kinderen en volle bepakking. Dus met een 850 met 170 PK kan ik hier zo met 80 naar boven rijden?  :D :D ??
Heeft iemand ervaring met kinderen op zo'n extra bankje achterin? Tot welke leeftijd is dat te doen?
De Nationale Autopas, betekent dat hier alle gegevens wat betreft onderhoud en reparaties instaan? En een jaar garantie is toch wel aan te bevelen, he?
Groetjes, Frank


toycar

Citaat van: Frank Selen op 03-01-2006 22:28:31
Dus met een 850 met 170 PK kan ik hier zo met 80 naar boven rijden?  :D :D ??

Jawohl, als je niet te veel gas geeft!

mehn

Citaat van: Frank Selen op 03-01-2006 22:28:31
De Nationale Autopas, betekent dat hier alle gegevens wat betreft onderhoud en reparaties instaan?

Nee, de Nationale Auto Pas (http://www.nationaleautopas.nl/) registreert de kilometerhistorie van een auto. Dit heeft verder niets met het onderhoud te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Christiaan

Strakke auto voor een strakke prijs!
Kopen ;) en ervaar het "nieuwe rijden" zelf.
Christiaan

Claudia

Mooie auto! (mooie velgen ook 8))

Vind die Citroën trouwens ook cool.....voor erbij dan.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Frank Selen

Citaat van: toycar op 04-01-2006 07:40:12
Citaat van: Frank Selen op 03-01-2006 22:28:31
Dus met een 850 met 170 PK kan ik hier zo met 80 naar boven rijden?  :D :D ??

Jawohl, als je niet te veel gas geeft!
Toycar, met caravan en al he? Zou wel geweldig zijn. :P
Groetjes, Frank


Frank Selen

#9
Citaat van: mehn op 04-01-2006 08:03:33
Citaat van: Frank Selen op 03-01-2006 22:28:31
De Nationale Autopas, betekent dat hier alle gegevens wat betreft onderhoud en reparaties instaan?

Nee, de Nationale Auto Pas (http://www.nationaleautopas.nl/) registreert de kilometerhistorie van een auto. Dit heeft verder niets met het onderhoud te maken.
Dank je Mehn, zijn er gekeken naar de km-stand (220k) nog grote onderhoudswerkzaamheden te verwachten? Indien ik ga bellen naar de handelaar zal ik er ook eens naar vragen. Overigens zie ik nu op de foto's op autotrack.nl dat er geen trekhaak onder zit, wel zo handig bij het trekken van een caravan... :-[

Is het erg belangrijk om te proberen één jaar garantie te krijgen? En is dat dan meestal alleen op motor en versnellingsbak?
Groetjes, Frank


Frank Selen

Citaat van: Christiaan op 04-01-2006 09:46:35
Strakke auto voor een strakke prijs!
Kopen ;) en ervaar het "nieuwe rijden" zelf.
Christiaan
:D ??? ;)
Groetjes, Frank


Frank Selen

Citaat van: Claudia op 04-01-2006 10:22:51
Mooie auto! (mooie velgen ook 8))

Vind die Citroën trouwens ook cool.....voor erbij dan.
Klopt Claudia, rijdt zalig op de grote weg... :D
Groetjes, Frank


mehn

#12
Citaat van: Frank Selen op 04-01-2006 12:45:50
Dank je Mehn, zijn er gekeken naar de km-stand (220k) nog grote onderhoudswerkzaamheden te verwachten?

Bij 240000 moet de distributieriem (elke 120000) vervangen worden. Het beste kun je dan ook de waterpomp doen (bij elke tweede riemwissel).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

martijn.

Citaat van: Frank Selen op 04-01-2006 12:45:50
Citaat van: mehn op 04-01-2006 08:03:33
Citaat van: Frank Selen op 03-01-2006 22:28:31
De Nationale Autopas, betekent dat hier alle gegevens wat betreft onderhoud en reparaties instaan?

Nee, de Nationale Auto Pas (http://www.nationaleautopas.nl/) registreert de kilometerhistorie van een auto. Dit heeft verder niets met het onderhoud te maken.
Dank je Mehn, zijn er gekeken naar de km-stand (220k) nog grote onderhoudswerkzaamheden te verwachten? Indien ik ga bellen naar de handelaar zal ik er ook eens naar vragen. Overigens zie ik nu op de foto's op autotrack.nl dat er geen trekhaak onder zit, wel zo handig bij het trekken van een caravan... :-[

Is het erg belangrijk om te proberen één jaar garantie te krijgen? En is dat dan meestal alleen op motor en versnellingsbak?


Ik zie toch duidelijk een afneembare trekhaak. ;D ;D

Frank Selen

Daarom had ik even de foto geplaatst, Martijn. Ik had al zo'n vermoeden en jullie hebben dat zo gezien natuurlijk!!  :D
Groetjes, Frank