Het is een witte geworden

Gestart door FGG, 19-01-2006 08:54:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Hallo mede-Volvo-rijders,

Enkele maanden geleden had ik al eens op dit forum gekeken omdat ik toen al op zoek was naar een 850. Ik rijd zakelijk in een Skoda en de Alto van m'n vrouw ging de APK van februari 2006 niet halen. Omdat wij privé nogal wat kilometers maken wilde mijn vrouw een iets grotere auto, voor mij aanleiding om voor een 850 Estate te gaan. 't Liefst op LPG gezien de kilometers die we maken.
Na 4 maanden zoeken en van alles bekeken en gereden te hebben (er zitten slechte tussen kan ik je vertellen) viel vorige maand ons oog op een hele mooie witte 850 GLT 2.5 20V. Helaas wit, zou je denken, maar die kleur valt meer dan 100% mee, 't is een plaatje om te zien. En slechts 153.000km gelopen! Met NAP! Alleen geen LPG. Dat laatste zijn we maar overheen gestapt. Hij is nu zo'n 5 weken in ons bezit (sinds 21 december) en het bevalt meer dan prima! Volgende maand laat ik alsnog LPG onderbouwen, dat vindt ik later bij de inruil wel weer terug.
Ik hoop dat ik via dit forum e.e.a. te weten kom over Volvo en 850's in 't bijzonder en natuurlijk om ervaringen met anderen uit te wisselen.


GR
FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

#1
Nou gefeliciteerd met je aanwinst.

Ziet er goed uit! Met achterspoiler zelfs  :D

Alleen jammer dat die witte auto's op de foto vaak roze lijken  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Zijn toch de mooisten toch?  ;D

Succes er mee!

FGG

Die spoiler maakt 'm wel af, vinden we.
EN, geloof me, in 't echt is ie echt wit ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

M a r c

#4
Citaat van: Johann op 19-01-2006 09:01:25
Zijn toch de mooisten toch?  ;D

Succes er mee!

Vind ik ook  ;D

Paar nieuw model bumpers en koplampen erop en klaar!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FGG

Citaat van: M a r c op 19-01-2006 09:50:40
Paar nieuw model bumpers en koplampen erop en klaar!

Ik laat 'm wel zoals ie is. Mooi zat! ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

M a r c

Citaat van: FGG op 19-01-2006 10:05:13
Citaat van: M a r c op 19-01-2006 09:50:40
Paar nieuw model bumpers en koplampen erop en klaar!

Ik laat 'm wel zoals ie is. Mooi zat! ;)

Hahaha, hij is ook mooi. Maar na een paar maanden begint het wel te jeuken  ;)  Het zijn hele simpele handelingen om er meteen een MY95 van te maken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

martijn.

Ik hou persoonlijk niet zo van witte auto's ;D ;D ;D ;D

Ben

Citaat van: FGG op 19-01-2006 08:54:43
de Alto van m'n vrouw ................... wilde mijn vrouw een iets grotere auto,

Iets groter inderdaad. 2x denk ik  ;D

Zonder acherspoiler is een witte Estate erg wit. Met spoiler ziet er een stuk aangekleder uit. Veel plezier en laat je niet gek maken door die fanaten hier hoor  :-X ;D

Gmid

#9
Dat wit is juist mooi, dan komen die antraciet bumperdelen veel
mooier in uit. Vooral in model  na '94. Maar het misstaat deze ook
absoluut niet.

Maar ik zou als eerste op zoek gaan naar V70 achterlichten en model '94
koplampen. Die achterlichten omdat het oranje niet mooi is, en ze
ondertussen een beetje dof worden. En de koplampen omdat ie dan
nieuwer en sportiever smoelt.
Volvo C30 '12

FGG

Citaat van: Gmid op 19-01-2006 11:42:12
Dat wit is juist mooi, dan komen die antraciet bumperdelen veel
mooier in uit. Vooral in model  na '94. Maar het misstaat deze ook
absoluut niet.

Maar ik zou als eerste op zoek gaan naar V70 achterlichten en model '94
koplampen. Die achterlichten omdat het oranje niet mooi is, en ze
ondertussen een beetje dof worden. En de koplampen omdat ie dan
nieuwer en sportiever smoelt.
De achterlichten zijn idd wat verweerd. Minpuntje van deze. Zijn die 1 op 1 uitwisselbaar met die van de V70? Overigens is de V70 in 't wit weer minder omdat ie de strips en dergeijke dan ook wit heeft, dan wordt ie wel errug wit.
Ik ben echt (nog) een leek op 't gebied van Volvo's. Wat is er anders aan de '94-koplampen en de MY95-bumpers?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Citaat van: FGG op 19-01-2006 12:07:52
Wat is er anders aan de '94-koplampen en de MY95-bumpers?

Er is een facelift geweest halverwege 1994. Toen zijn o.a. de bumpers en koplampen gewijzigd.

Vergelijk die van jou maar eens met die van Ronald, een andere nieuweling hier  ;)


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

martijn.

De mijne met een R bumper.


Marc O.

Ik heb zelf ook een witte 850 2.5 20V gehad. Persoonlijk opgehaald bij de domeinen (inderdaad een ex-KLPD'er, die van jou ook??). De plastic tuitjes voor het alcohol blaasapparaat (hoe heet zoiets??) alsmede de schakelaars om zwaailichten en stopborden te bedienen zaten er nog in  ;D Regelmatig meegemaakt dat mensen op hun rem gingen staan of me héééél voorzichtig inhaalden op de snelweg.

Persoonlijk vond ik dat wit ook absoluut niet misstaan. Nadeeltje was dat je, voornamelijk na een stevige was- en poetsbeurt, het wagennummer op de motorkap terugzag. Verder een perfecte auto aan gehad en relatief weinig problemen. Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben!!
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: Onrust op 19-01-2006 13:00:50
Ik heb zelf ook een witte 850 2.5 20V gehad. Persoonlijk opgehaald bij de domeinen (inderdaad een ex-KLPD'er, die van jou ook??). Regelmatig meegemaakt dat mensen op hun rem gingen staan of me héééél voorzichtig inhaalden op de snelweg.

Persoonlijk vond ik dat wit ook absoluut niet misstaan. Nadeeltje was dat je, voornamelijk na een stevige was- en poetsbeurt, het wagennummer op de motorkap terugzag. Verder een perfecte auto aan gehad en relatief weinig problemen. Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben!!
Dank je wel. Nee, die van mij komt bij Thom de Jong weg, in Delden, geen ex-KLPD;) Dus ik zie ook geen grote '53' op m'n motorkap na een wasbeurt, gelukkig ;D Het langzame rijden van medeweggebruikers had ik wel een beetje op gehoopt, alleen ik denk dat ie daar ondertussen iets te oud voor is :'(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: