Titans weer als nieuw.....Oh oh.....

Gestart door elianmars, 24-01-2006 23:43:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

Kies je weer voor de goedkoopste....  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

#136
Citaat van: M a r c op 20-04-2006 21:38:35
Kies je weer voor de goedkoopste....  ;)

;D ;D Goed hè?

Als ik de duurste had genomen, had ik beter een nieuwe set kunnen bestellen...... Zonder blikken of blozen werd me de prijs van 870 euro verteld.......:-X

mehn

Dus nu gaat er een spuitbusje over poederlak heen?
Als poederlak niet hard is dan lijkt er iets héél erg misgegaan. Had je er beter mee terug kunnen gaan  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 20-04-2006 21:47:10
Dus nu gaat er een spuitbusje over poederlak heen?
Als poederlak niet hard is dan lijkt er iets héél erg misgegaan. Had je er beter mee terug kunnen gaan  ::)

Neeee....... er gaat geen spuitbusje over de poederlak heen!

De velgen liggen bij een autoschadebedrijf en ze gaan daar de velgen zó behandelen, dat ze de velgen kunnen spuiten met een echte lak (niet die uit het spuitbusje).
Ik heb de spuitbus alleen meegegeven voor de juiste kleur.

Anders had ik ze zelf wel gespoten met dat busje, als 't zo simpel was.

En ik ga niet meer terug naar dat bedrijf. Ten eerste moet ik er drie uur voor rijden, ten tweede wíl ik ze daar niet meer laten behandelen.

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Citaat van: elianmars op 20-04-2006 21:52:14
Citaat van: mehn op 20-04-2006 21:47:10
Dus nu gaat er een spuitbusje over poederlak heen?
Als poederlak niet hard is dan lijkt er iets héél erg misgegaan. Had je er beter mee terug kunnen gaan  ::)

Neeee....... er gaat geen spuitbusje over de poederlak heen!

Maar je laat ze wel spuiten over de poederlak heen duz das toch hetzelfde?

mehn

#141
Citaat van: Jeroentjuh op 20-04-2006 22:16:13
Citaat van: elianmars op 20-04-2006 21:52:14
Citaat van: mehn op 20-04-2006 21:47:10
Dus nu gaat er een spuitbusje over poederlak heen?
Als poederlak niet hard is dan lijkt er iets héél erg misgegaan. Had je er beter mee terug kunnen gaan  ::)
Neeee....... er gaat geen spuitbusje over de poederlak heen!
Maar je laat ze wel spuiten over de poederlak heen duz das toch hetzelfde?

Mja, ligt een beetje aan welke lak er gebruikt gaat worden. Als het moffellak is (die gaat de oven in) dan zou het kunnen lukken. Is het luchtdrogende lak (zoals ook in een spuitbus zit) dan vrees ik het ergste.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Citaat van: mehn op 20-04-2006 22:18:53
Citaat van: Jeroentjuh op 20-04-2006 22:16:13
Citaat van: elianmars op 20-04-2006 21:52:14
Citaat van: mehn op 20-04-2006 21:47:10
Dus nu gaat er een spuitbusje over poederlak heen?
Als poederlak niet hard is dan lijkt er iets héél erg misgegaan. Had je er beter mee terug kunnen gaan  ::)
Neeee....... er gaat geen spuitbusje over de poederlak heen!
Maar je laat ze wel spuiten over de poederlak heen duz das toch hetzelfde?

Mja, ligt een beetje aan welke lak er gebruikt gaat worden. Als het moffellak is (die gaat de oven in) dan zou het kunnen lukken. Is het luchtdrogende lak (zoals iook in een spuitbus zit) dan vrees ik het ergste.

Schadebedrijven die spuiten gewoon in een spuitcabine duz gewoon met luchtdrogende lak, die dus ook in de spuitbus zit....

Frans Harkema

Citaat van: mehn op 20-04-2006 22:18:53
Is het luchtdrogende lak (zoals ook in een spuitbus zit) dan vrees ik het ergste.

Hoeft niet persé Maikel, als er een 1-componenten lak wordt gebruikt dan kon het nog wel eens meevallen. Als er daarentegen een 2-componenten lak wordt gebruikt, dan kun je denk ik eerder problemen krijgen i.v.m. spanningsverschillen. Als Marcel 5 wielen heeft laten poederlakken, dan zou hij het met ééntje kunnen proberen.

elianmars

 :-\ Poeh..... Ik heb geen idee waarmee ze 't gaan doen. Wat gaat er gebeuren als ze 't met "verkeerde" lak gaan doen? Komt de lak dan weer los?
Ik heb tegen ze gezegd dat 't gepoedercoat is. Lijkt me toch dat ze dan wel weten wat ze moeten doen.....

Ik had zelf bij één velg de binnenkant, die tegen de wielnaaf aan komt, kaal gemaakt, omdat ze die ook hebben meegecoat. Dat had ik er in een paar minuten afgeschuurd met een schuurmachientje.
Volgens mij schuren ze de coating er ook zo af, als dat de bedoeling is (weet ik eigenlijk niet precies).
Ik zal morgen nog even informeren hoe of wat.

IRH

Maar ik ben eigenlijk benieuwd wat dat spuiten van de Titans nu ongeveer kost? ::)

elianmars

Citaat van: IRH 855 op 21-04-2006 08:15:49
Maar ik ben eigenlijk benieuwd wat dat spuiten van de Titans nu ongeveer kost? ::)

250 euro voor 5 velgen. Het scheelt wel dat de randen al strak zijn, natuurlijk. Anders zal het wel meer kosten, neem ik aan.

ed

Toch moet je goed van tevoren afspreken dat de kleur wel goed wordt.

Ik heb van de week twee velgen naar Wheeltrim gebracht in Nijkerk. Deze man rijd zelf al jaren Volvo, en weet maar al te goed van de lastige kleur van de Volvo velgen. Mijn Comets bijvoorbeeld hebben een heel speciale lak. Dat kan niet gepoedercoat worden (althans niet de eindkleur). Nu is het spuitwerk een hele klus. Dit bestaat namelijk uit een basislak met daaroverheen een soort "transparante" kleur lak in merdere lagen. Daardoor krijg je een speciaal effect van de velgen. Kost even 325 euro per velg om ze weer als nieuw te krijgen! Eerst worden ze gepoedercoat omdat ze wat geoxideerd zijn (moet gestraald worden). Daarna dus meerdere malen spuiten.

Omdat ik nog een goed reservewiel heb liggen gebruik ik die zodat ik er maar één hoef te laten doen. Het is naturlijk geen gezicht dat je één velg hebt die afwijkt kwa kleur. Dus beter wat meer uitgeven en zeker zijn dat het goed is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Bij jou wordt er dus ook gespoten na het coaten.....

Ik ben vanmorgen nog even langs de spuiter geweest. De coating is, zoals ik al zei, niet hard. Hij kon 't heel makkelijk opschuren (was al met eentje bezig geweest). Hij weet niet of-ie het redt voor die 250 euro, waarop ik heb gezegd dat ik wel iets meer wil betalen, als hij het maar netjes doet.

Gaat volgens mij helemaal goed komen  :D

elianmars

#149
Ik heb de velgen vanmorgen weer opgehaald en ik ben heel tevreden!  :D

De kleur is iets donkerder dan de Titans origineel zijn, maar ik vind het veel beter dan de lichte kleur die ze eerst hadden.
Morgen gaan de banden er weer om en voor het weekend rijdt de Volvo eindelijk weer op z'n Titans rond  ;D ;D



Zo waren ze dus eerst: