Titans weer als nieuw.....Oh oh.....

Gestart door elianmars, 24-01-2006 23:43:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Welk ralkleur komt nu het meest in de buurt? 9006 of 9023?

Sbv

Citaat van: Vulk op 23-03-2018 19:38:57
Welk ralkleur komt nu het meest in de buurt? 9006 of 9023?
Archeoloog geworden Thomas ?

Vulk

Citaat van: Sbv op 23-03-2018 19:42:11
Citaat van: Vulk op 23-03-2018 19:38:57
Welk ralkleur komt nu het meest in de buurt? 9006 of 9023?
Archeoloog geworden Thomas ?

Van alle topics om op te rakelen over de kleur van de titans was dit het interessantste.
Wil de velgen laten poederlakken, maar met het volvonummer kunnen ze niets.

Miyel

Een poedercoat in de juiste kleur is er niet heb ik geleerd. Heb een tijd terug contact gehad met een coater die veel titans heeft gedaan, maar de leverancier schijnt iets veranderd te hebben waardoor de kleur donkerder uitkomt.

Enige mogelijkheid voor mij was spuiten met het originele reservewiel er naast als referentie. Een hoop (schuur)werk, niet goedkoop, maar wel naar tevredenheid.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Hengeveld

Poedercoaten kan nooit in de originele kleur. Dat moet gespoten worden. De grondlaag kan wel gepoedercoat worden.

Binnenkort ga ik weer een paar doen volgens mijn eigen procedé: richten, ontlakken, poedercoaten, strakmaken en spuiten in de originele Volvo-kleur met conventionele lak (dus geen waterbasis). Lakrecepten van meerdere Volvo-kleurnummers zijn bekend. Er kunnen dan meer velgen mee, mocht iemand daarin interesse hebben. Stuur dan even een PB.
Het is niet goedkoop, maar het is beter dan origineel en absoluut de originele kleur.

Vulk


Hengeveld

Hangt natuurlijk af van de staat in verband met richten van de velgen en strakmaken. Reken op zo'n 100 euro per velg.

Miyel

Incl coaten én spuiten? Dat is niet duur!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Silverarrow

Na bijna een jaar dit topic maar weer eens omhoog schoppen ;D: Binnenkort ga ik (na alle positieve ervaringen gelezen te hebben) naar Wheeltrim om mijn Titans te laten poeder coaten. Weet iemand welke poeder coat kleur ik aan hen door kan geven om zo dicht mogelijk bij het originele 932 antraciet te komen?

Gezien de ervaringen hier, hoop ik dat iemand me hiermee kan helpen. Anders wordt het ter plekke met hun kleurstalen vergelijken.

Stefan

Ik zou ff bij Arjen850 of KIM informeren, die hebben allebei van die schandalig mooie antraciet kleurige Volans  ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

KIM

Wheelcare levert helaas de kleur niet meer die ik op de Volans heb.
Arjen heeftvhet echter heeel kort geleden laten doen...

Silverarrow

Bedankt mannen! Bij wheelcare heb ik inderdaad ook geïnformeerd, maar zoals KIM al aangaf kan hij helaas niet meer in de "goede" kleur coaten.

Ik heb Arjen een PB gestuurd, hopelijk kan hij het kleurnummer van zijn velgen achterhalen  :eusa_pray: . Als anderen in de tussentijd suggesties hebben hoor ik ze natuurlijk graag!

soumsoum

Ik heb recent mijn Volans (ik weet niet of die van origine dezelfde kleur hebben als de Titans) bij velgenexpert in Amsterdam laten coaten. Is €350 excl btw en dan werd een behoorlijke stoeprandschade hersteld en twee velgen gericht

Kleur zou hij zoveel mogelijk proberen te benaderen met wat hij noemde donker antraciet. Komt volgens mij iets donkerder uit dan de orginele kleur (maar ik kan het niet goed meer vergelijken)

Volvo 855R 1996

KIM

#193
Dat ziet er goed uit!
Overigens was de kleur van Wheelcare ook een tintje donkerder dan origineel. Er staat me bij dat er een topic is dat handelt over de kleurcode van titans. Ik dacht dat de laatst gebruikte kleur van de titans dezelfde is als die van de Volans.

ruubje

Afgelopen jaar bij wheeltrim in Nijkerk gebracht, laten poedercoaten. Is een tint donkerder geworden, resultaat is geweldig:


(hoop dat een link naar FB werkt)
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak